Sevgi, sevmeyi bilen gönüllerde katmerleşir insana sabretmeyi öğretir.
Güzelliğin ve iyiliğin her türlüsünü öğretir.

Sevgi ile koruk helva olur yenildikçe damaklarda bırakır lezzet.
Gönüller mamur olur dolar vicdan ile merhamet şeref ile izzet.

Sevgi, acıları tatlılaştırır gönül sancılarına şifa üzerine şifa verir.
Rahmani güzel hoş sohbetlerle gönüllere girer.

Sevgi, insanı mutlu eder ve fani dünya hayatının yorgunlukları alır bedenden.
Mutluluğun şatır güvercinleri bir hoş guğuldar kafesinden.

Sevgi,  hayatın hayatı, her canlının yaşam kaynağıdır.
Sevmenin ve sevilmenin kör düğümüdür.

Sevgi, bal arısının gayret ve çabası, karıncanın ise anlatılamayan azmidir.
Turnanın eşine olan aşırı sadakati ve bir anlık yoklukta visal özlemidir.

Sevgi, Ferhat ile Şirin’in Kerem ile Aslı’nın Tahir ile Zühre’nin hayata bakış açısıdır.
Çok acıkmış yavru bir ceylanın annesinin memesine canhıraş yapışmasıdır.

Sevgi, insana derinden bir ohhh çektiren yorgun gönüllerin istirhatıdır.
Seveni sevdiğine ulaştıran dizlerdeki takati en uzun şiirleri yazdıran yar firkatidir.

Sevgi, bir tırtılın kelebek oluşu ve kelebeğin harikuledenin de fevkindeki güzelliğidir.
Fikri güzel, gönlü güzel zatı muhteremlerin, rıza-i Lillah için olan birlikteliğidir.

Sevgi, insanların arkasından yapılan ve insanı cennetlik eden hüsnü zandır.
İnsanı muteber kılan gönlündeki kâmil imandır.

Sevgi, mihenk taşıdır. Sessiz sessiz berrak akan pınarların en başıdır.
Gönül sofrasının en lezzetli en bereketli aşıdır.

Sevgi, gönül tarlalarının nadasa bırakılışıdır.
Namus ve şeref abidesi insanların, zalimlere celalli ve haşin bakışıdır.

Sevgi, açların halinden anlamak için doymadan sofradan kalkmaktır.
Ekmeği elinden alınmış çocuklar gibi bazen için için ağlamaktır.

Sevgi, yeşilin her tonunu barındıran balta girmemiş ormanların en temiz oksijenidir.
Er meydanında beli bükülemeyen babayiğitlerin bilenmiş kılıçlarının sedef işlemeli gümüş yenidir.

Sevgi, tombul bir bebeğin anne sıcaklığını arayışı ve annesinin ılık sütü ile karnının doyuruşudur.
Hayat kitaplarının ana fikri olan insanlığın, konferans salonlarında çok tatlı bir dille anlatılışıdır.

Sevgi, hayat mektebinde öğrenci olmak ve oradan başarıyla mezun olmaktır.
Fani dünyaya değil, baki dünyaya dört elle sarılmaktır.

Sevgi, rahmani kitapların dibacesinde birbirinden manidar kelimeler ile yazılmaktır.
En muhkem gönül köprüleri inşa edilirken çok iyi karılmaktır.

Sevgi, fani dünyanın albenisine aldanmamaktır.
Karın doyurmayan faydasız malayani işlerle uğraşmamaktır.

Sevgi, asla ve asla yüzde dost kalp de düşman olmamaktır.
Gönül bahçelerinde gül olup hazan vakti gelmeden solmamaktır.

Sevgi, gözü kara olmak Allah’tan başka hiç kimseden korkmamaktır.
Ziya olup karanlıkları aydınlatmaktır.
 
Sevgi, çizgisi belli olan insanların pusulasıdır
Yüreğinde sevgi bulunan insanın hasıdır.
28/ Aralık/ 2021

( Divan-ı Halil 5 başlıklı yazı sadeceo tarafından 21.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.