Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 21.01.2022
Okunma Sayısı : 849
Yorum Sayısı : 6
BİR BEDENDE YİRMİ DÖRT AYRI KİŞİLİK BARINDIRAN BİLLY MULLİGAN'IN İLGİNÇ HAYATI VE DİĞERLERİ
Dissosiyatif Kişilik Bozukluğu...
Bunu sanırım hiç kimse duymamıştır ya da duyanların bilenlerin sayısı oldukça azdır. Ama eminim pek çok kişi '' Çoklu Kişilik Bozukluğunu'' Duymuştur.
Evet.. Çoklu Kişilik Bozukluğu yani bir insanın bedeninde bir kaç kişiliğin birden olması bir psikolojik hastalıktır. Ancak pek çoğumuz böyle bir hastalığın ancak filmlerde veya dizlerde söz konusu olduğunu düşünürüz. Oysa 1800 lü yıllara kadar insanın içine Şeytan'ın girmesi veya kötü ruhların/ cinlerin insana musallat olması şeklinde yorumlanan bu rahatsızlığa 19. Yüzyıl başlarında Dr Benjamin Rush tarafından bir tanı konulmuş ve adına ''Dissosiyatif Kimlik Bozukluğu'' Denmiştir.
Dissosiyatif kişilik bozukluğu, bireyin kendi kimliğinin dışında başka kişi ya da kişilerin de var olmasıyla karakterize edilen bir ruhsal bozuk olarak karşımıza çıkar. Başka bir deyişle kişinin içinde bir bireyin daha (bu birey bazen birden fazla da olabilir) var olduğunu hissetmesidir. Kişinin gerçekte kendisine ait olan duygu, düşünce ve algıları sanki içinde yer alan başka bir kişiye aitmiş gibi hissetmesi durumu olarak da ifade edilebilir.
Dissosiyatif kimlik bozukluğu olan kişi sanki içinde kendisinden başka bir kişi ya da kişiler olduğunu hisseder. Hastanın içinde hissettiği bu farklı kişiliklere “alter” adı verilir. Bu durum (alter kişilikler) genelde hastanın kendi içinde varlığını hissettiği bir başka kişilik olarak karşımıza çıkar. Hastanın kendi içinde hissettiği bu varlık bir kişi yerine, farklı bir kişilik veya kişiliğin başka bir uzantısı olarak da algılanabilir. Bu kişinin fiziksel özellikleri, başka bir ismi, özgeçmişi, cinsiyeti, yaşı ve diğer benzeri özellikleri olabilir. Burada kritik olan husus şudur ki hastanın içinde hissettiği bu kişiliği kendisinden bağımsız, yabancı, kendisinden farklı olarak algılamasıdır.
Bilim adamlarının ve doktorların karşısına çıkan vakalarda bir kişinin bazen 10 kadar değişik kişiliğe sahip olduğu gözlenmiştir ama öyle biri vardır ki bu kişi kendi bedeninde kendisi de dahil tam 24 ayrı kişilik taşımıştır.
Şimdi gelin bir bedende 24 ayrı kişilik taşıyan Billy Mulligan'ı tanıyalım hep birlikte ( Eğer bu konular ilginizi çekiyorsa tabii ki )
******
Billy Mulligan ( Tam adıyla William Stanley Milligan ) ABD nin Florida eyaletinde 1955 yılında dünyaya geldi. Babası John Morrison bir komedyendi ama komedi yapmaktan daha çok yaptığı şey alkol kullanmaktı. Bir de kumarı çok seviyordu.
Kronik alkol tedavisi için yatırıldığı hastanede intihar girişiminde bulundu baba John ama başaramadı. Hastanede başaramadığını ise evinde kendisini karbon monoksit ile zehirleyerek başardı.
John Morrison'un ölümünden sonra köhne barlarda şarkıcılık yapan karısı Dorothy çocuklarını da alarak eski kocasının yanına döndüyse de bu evlilik ancak bir yıl sürdü.
Anne Dorothy daha sonra Chalmer Mulligan ile evlendi ve oğlu Billy'yi bu adamın nüfüsuna geçirdi.
Billy Mulligan 8 Yaşına geldiğinde üvey babası Chalmer Mulligan'ın cinsel istismarına uğradı ve zaten o güne kadar yaşamış olduğu travmalarla harap olmuş bu çocukta kişilik bozukluklarını daha da arttırdı. Henüz beş yaşındayken bile üç ayrı kişiliği tek bedende taşıyan Billy'nin kişilikleri giderek artıyordu ama henüz hiç kimse bunun farkında değildi.
Billy 20 Yaşına geldiğinde artık bir suç makinası haline gelmişti.
İlk suçu tecavüz ve silahlı soygundu. Bu suçtan iki sene ıslah evinde yattıktan sonra şartlı tahliye ile salındıysa da 7-8 ay sonra bir üniversite kampüsünde üç kadına daha tecavüz etti ve ayrıca üç de silahlı soygun gerçekleştirdi. Yakalandığında dört tecavüz üç çocuk kaçırma üç soygun suçundan yargılandı ve tekrar ıslah evine yatırıldı.
Tecavüz ettiği kadınlardan biri onun için '' Üç yaşındaki bir çocuk gibi davranıyordu.'' Deyince Billy artık psikoloji ilminin konusu olmuştu ve yapılan muayeneleri sonucunda ona önce Akut Şizofreni teşhisi konsa da daha detaylı araştırmalar ve incelemeler sonucunda Çoklu Kişilik Bozukluğu kararı verildi.
Bundan sonra Billy'nin hayatı on sene boyunca değişik akıl hastanelerinde geçti. En sonunda Doktor David Coul Billy'nin istediği on kişiliğinin yanında on dört de istemediği kişiliği olduğunu tespit etti. Evet.. Billy toplamda 24 kişiliğe sahipti ve bu kişiliklerden onunu istiyordu on dördü ise o istemese de Billy ile birlikte yaşıyordu.
David Coul hastası Billy ile çok uğraştı
Bu arada mahkeme Billy'e beraat kararı verdi. Kararın gerekçesi ise ilginçti. '' Sanığın işlediği suçların hangi kişiliği tarafından işlendiğine karar verilemediğinden beraatine.''
Billy 36 Yaşında artık hapishaneden de akı hastanesinden de kurtuldu.
Oldukça uzun süre kendisinden hiç bir haber alınamayan ve bu arada herhangi bir suç işlediğine ait hiç bir kayıt bulunmayan Billy Milligan 59 yaşında bir bakımevinde kanser sebebiyle hayata gizlerini yumdu.
Şimdi meraklısı için Billy Mulligan'ın kişilikleri ve özellikleri:
BİLLY MULLİGAN'IN KİŞİLİKLERİ VE BU KİŞİLİKLERİN ÖZELLİKLERİ
A- BİLLY'NİN İSTEDİĞİ KİŞİLİKLERİ
1) BİLLY: Bu öz kişiliğiydi.
2) ARTHUR: Bilim ve sağlık konularında –özellikle hematoloji alanında- uzmanlaşmış, oldukça sofistike ve entellüktel bir İngiliz idi.
3) RAGEN VADASCOVİNİCH: İsmi “rage again (yine öfke)” kelime grubundan gelen Ragen, “istenmeyen kişilikler”i düzenleyen, tehlikeli zamanlarda Arthur’u kontrol eden biriydi. Bu nedenle “öfke tutucu” olarak da tanımlanmıştı. Slav aksanıyla konuşup Sırpça yazabilen bir Yugoslav olduğunu söyleyen Ragen, ailesini desteklemek amacıyla soygunları yaptığını ama tecavüzlerle alakası olmadığını itiraf etmişti. (Billy'nin Sırpçayı nereden ve nasıl öğrendiğini bilmiyoruz )
4) ALLEN: Tam bir dolandırıcı ve yönlendirici olan Allen, dış dünyayla iletişimi de en yüksek karakterdi. Bateri çalar, portreler çizerdi. Yalnızca sağ elini kullanmasına rağmen olağanüstü güçlüydü ve kişilikler arasında sigara içen tek kişiydi.( Bu da ilginçtir. Diğer kişilikler sigara dumanından bile rahatsız olurken Billy bu kişiliğe büründüğünde rahat rahat sigara içebiliyordu )
5) TOMMY: Sık sık Allen ile karıştırılan 16 yaşındaki Tommy, zincirlerden kaçış gösterisi ustasıydı. Elektrik konusunda bir uzmandı. Allen ile en benzer yönleri, ressamlık yapıyor ve müzikle uğraşıyor olmasıydı. Özellikle manzara resimlerine odaklanmış durumda olan Tommy aynı zamanda tenor saksafon çalıyordu.
6) DANNY: İnsanlardan ama özellikle erkeklerden korkan Danny, yalnızca natürmort resimler çizen, asla manzara resimleri çizmeyen bir ressamdı. Danny’e göre Chalmer (taciz eden üvey babası) kendi mezarını kazdırtmış ve onu orada yakmıştı.
7) DAVİD: 8 yaşındaki David, diğer kişiliklerin ağrı/acı duyduğu noktalarda, o ağrıyı alıp götürüyordu. O bakımdan “ağrı tutucu” olarak adlandırılmıştı.
8) CHRİSTİENE: 3 yaşında ve disleksi rahatsızlığına sahip Christiene, Billy ne zaman başını belaya soksa, bir okul köşesine saklanan bir kız çocuğuydu. Ragen ile arasında özel bir bağ bulunan Christiene’e Arthur, okuma yazma öğretmişti.
9) CHRİSTOPHER: Christiene’nin mızıka çalan erkek kardeşiydi.
10) ADALANA: Şiirler yazan ve diğer kişilikler için yemekler yapıp evi temizleyen Adalana, bir lezbiyendi. Milligan’ın avukatının iddiasına göre, tecavüzleri gerçekleştiren kişi Adalana’ydı ve ne Billy’nin ne de diğer kişiliklerin bu tecavüzlerden haberi yoktu.
B) BİLLY'NİN İSTEMEDİĞİ KİŞİLİKLERİ
Bu Kişiliklerin “istenmeyen” olup olmadıklarına Arthur ve Ragen karar veriyordu.
1) PHİLL: Brooklyn aksanı ile konuşan Phil, zaman zaman küçük çaplı suçlar tasarlayan bir katildi.
2) KEVİN: Kevin bir suç planlayıcısıydı ve bir eczaneyi soymaya yönelik planlar hazırlamıştı.
3) WALTER: Bir karga öldürdüğü için “istenmeyen” olarak işaretlenen Avustralyalı Walter, çok iyi yön duygusuna sahip, genellikle gözcü olarak kullanılan, büyük hayvan avı avcısıydı.
4) APRİL: Üvey babası Chalmer’ı öldürme düşünceleri içerisinde olan kişilikti. Bunun için Ragen’ı ikna etmişti ama Arthur onunla konuşarak bu düşünceden son anda vazgeçirdi.
5) SAMUEL: Bir Yahudi olan ve kişiliklerin arasında Tanrı’ya inanan tek kişilik olan Samuel’in “istenmeyen” olarak işaretlenme sebebi; diğerlerinin kişisel resimlerini satmış olmasıydı.
6) MARK: Her şeyin yükünü çeken biri gibi tanımlanmıştı, Mark. Aynen bir zombi gibi, hiçbir şey yapmıyor denebilirdi. Sıkıldığı zamanlarda da dik dik duvara bakardı öylece.
7) STEVE: Milletvekili olduğunu hiç kabul etmeyen Steve, bir düzenbaz ve taklitler yapan bir komedyendi. “İstenmeyen” olarak işaretlenme sebebi; bu komedisinin aile problemlerinden kaynaklı olmasıydı. ( Aslında tam olarak öz babasıydı bu kişilik.)
8) LEE: Ailesinin başını belaya sokacak kadar şakalar yapan Lee’nin “istenmeyen” listesinde olmasının sebebi; yaptığı şakalardan biri yüzünden hücre cezası alması oldu.
9) JASON: Basınç ayarlayıcısı ( Bunu ben gerilimleri ortadan kaldıran olarak anladım. Nedir basınç ayarlayıcısı bilemedim.) olan Jason, bunu ilk başlarda ailesi için kullansa da bu durum zamanla çok probleme yol açtığı için “istenmeyen” olarak işaretlendi.
10) BOBBY: Macera peşinde koşma ve dünya krizlerini düzeltme hayalleri olan Bobby’nin bunları yapmak için herhangi bir hırsı yoktu. Bu yüzden “istenmeyen” olarak işaretlendi.
11) SHAWN: 4 yaşındaki Shawn, kafasında, uğultulu seslerden kaynaklı titreşimler hisseden, işitme engeli olan bir çocuktu. “İstenmeyen” olarak işaretlenme sebebi; işitme engelli olduktan sonra Billy’nin ondan herhangi bir şekilde yararlanamayacak olmasıydı.
12) MARTİN: New York’lu Martin, çalışmadan kazanç elde etmek isteyen züppenin biriydi.
13) TİMOTHY: Timothy, çiçekçi dükkânında çalışırken bir gayle flört etmeye başladı ve bunun ardından kendi dünyasına gitti.
14) ÖĞRETMEN: Aslında istenmeyen değildi. Billy bunu istiyor gibiydi. Çünkü bu kişilik tüm diğer kişiliklerin birleşimi olduğu gibi hepsinin eylem ve düşüncelerini biliyordu. Billy’nin doktoru bu kişiliğin, o ana kadar tanıdığı en akıllı ve en büyüleyici insan olduğunu söylüyordu.
****
Evet.. Bugün sizlere bir bedende 24 ayrı kişilik taşıyan Billy Mulliganı tanıtmaya çalıştım ama hani beterin de beteri vardır derler ya. Mesela Truddi Chase adlı bir kadının tam 92 ayrı kişiliği vardı ve hayatı ''İçerideki Sesler: Truddi Chase’in Yaşamları / Voices Within: The Lives of Truddi Chase'' adlı bir sinema filmine konu olmuştu. ( 3 No lu Fotoğraf.)
Ancak...
Ancak Truddi Chase'e rahmet okutan da var.
Evet... 4 Ve 5 No lu fotoğtaftaki Kim Noble ismindeki bu hastanın 100 tane kişiliği vardır ve bilinen en fazla kişiliğe sahip hastadır.
Kim; kadın, erkek, yetişkin, çocuk gibi birbirinden farklı kişiliklerini sanat yoluyla ifade ediyor ve onlar hakkında daha fazla şey yansıtıyor.
Ayrıca Kim bir günde 3-4 defa kişilikleri arasında geçiş yapıyor.
Kim'in bedeni, aynı anda aralarında sadece Latince konuşan ufak bir oğlan çocuğunun, homoseksüel bir adamın ve anoreksik bir ergenin de bulunduğu farklı kişiliklere ev sahipliği yapabiliyor.
Ve en ilginci Kim Noble aynı zamanda kitapları çok okunan bir yazar.
( Bir Bedende Yirmi Dört Ayrı Kişilik Barındıran Billy Mulligan'ın İlginç başlıklı yazı Sami Biber tarafından 21.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.