Asker milletiz vesselam. Bütün askerlik yapmış ya da yapmakta olan kadın erkek, herkesin kulağına gelmiş diline pelesenk olmuştur geçmişte... ''Mantığın bittiği yerde askerlik başlar.'' derler... Ki bence çok abartılı çok yanlış bir kanıdır. Mantığın en bol olduğu yerdir askerlik. Hatta daha da iddialı söyleyelim, mantık askerliğin olmazsa olmazlarındandır...

Osmanlı Ordusunda Azap denen askerler vardır. Bunlar tam bir fedai olarak yetiştirilirler... Bir tokatla adam öldürürler, o meşhur Osmanlı Tokadı betimlemesi de buradan gelir... Burada mantık yok zannedersiniz, ama yanılırsınız, burada esas olan vatan sevgisidir, mantıkla beraber. Düşman askerleri, o Osmanlı Tokadını yemeden olayın ayırdına varamazlar, tokadı yedikleri zamanda iş işten geçecektir zaten...

Bazı zaman bozuk bir tankın başında bir üç, üç beş nöbet tutan askerlere rastlarsınız. Dışarıdan bakan sıradan bir vatandaş için bunun bir mantığı yoktur belki ama o nöbet tutan asker bunu hiç bir zaman sorgulamaz, gider nöbetini tutar... Kimi zaman bir makineli tüfek ceza alır, orada da mutlaka bir incelik vardır...

Çanakkale de cephede Yahya Çavuş ve emrindeki erler vardır, topu topu elli bilemedin altmış kişi, karşılarında ise koca bir kolordu, binlerce düşman askeri... İşte burasıdır aslında mantığın,  vatan sevgisinin en bol olduğu yer... Saatlerce adım atamaz düşman kolordusu.. Burada ne mantık biter, ne de Rabbe kavuşma arzusu ve vatan sevgisi... Başka milletlerin bu davranış kalıplarını anlaması zordur gerçekten... Daha önce yüce hakanımız cennetmekan Fatih Sultan Mehmet Han tespitini yapmıştır asırlar öncesinden. Şöyle der ''Türk olmak zordur dünya ile savaşırsın Türk olmamak daha zordur çünkü Türklerle savaşırsın.''

Hiç bir aletin kaybolmadığı, ancak yer değiştirdiği yegane yerdir askerlik. Bölük Karavananız kaybolur, ararsınız sonra, komşu bölükte bulursunuz. Kepiniz kaybolur, ama siz içtima alanına yine kepli çıkarsınız... Palaska yürür gider, bir zaman sonra kendi ayağıyla gelir yanınıza...

Sülüsünüzü, yani sevk belgenizi alıp acemi birliğinize teslim olursunuz, başlarsınız eğitim yapmaya. Uygun adım yürürken bir iki kişinin ayağı uymaz yürüyüşe... Çavuş bölüğü durdurup, bütün bölüğe ''yat ve sürün'' emri verir. Sürünme eylemi aslında askeri okullarda önemli uygulamalı bir derstir... O an sinirlenenler, bu arkadaşlarına kızanlar, daha sonra bunun birlik ve beraberliğin, beraber düşünmenin, savaşta beraber hareket etmenin ne kadar önemli olduğunun anlaşılmasına vesile olduğunu da anlayacaklardır...

Savaş aletleri, tanklar, obüsler, ger tepmesiz toplar, muharebe sınıfında kullanılan telsizler, sinyal kesici aletler, mayınlar, mayın temizleme makineleri, sırt çantaları, makineli tüfekler, gece görüş dürbünleri, Siha'lar, Tiha'lar... Bunların hepsi mantıkla, akılla, bilimle yapılmakta ve orduların kullanımına sunulmaktadır... Daha sayamadığımız, eksik bıraktığımız neler neler... Dedik ya mantığın en bol olduğu yerdir askerlik sakın unutmayın...

( Gerçekte Mantığın En Bol Olduğu Yerdir Askerlik başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.