İman ile Bilinir-8-

İmanın Şartları Nelerdir, Kaç Tanedir? İmanın Şartı Kaçtır, Neden Bilinmesi  Gerekir?

Artık Rabbim yardımıyla imanla zırhı ile dokunulmazlığım var, dokunursanız yanarsınız…İmanın açılımlarıyla, sağladıklarıyla, kucakladıklarıyla, anlattıklarıyla sizi bir çarparım Rabbim gücü yardımıyla artık “mış” muş” gibi kelime sözlerin çarpmasıyla dünyanız çarpılır parçalanırsınız. Sizde olmayan samimiyetsizlikle yıllardır kandırdınız ne verdiniz boşluk kaybetme lüksü…Açılımı olmayan bir gelecek yıkım yakan bir dünya ve ahiret, bana sırtını dönen dost insanların üzüntüleri ah yeni fark ettim yoksa bir ömür hicran ateşiyle yanarken ahirette ne edecektim onların gönlünü almasaydım. Bunu söylerken çok samimiyim, şaka falan değil ciddiye alın yoksa parçalanır dağılırsınız…Coşkumun umudumun önüne geçemezsiniz Rabbim vermiş iken sizler kimsiniz ki alacaksınız benden? Hangi cüretle? Beni alıp metrelerce yerde sürüyecek bir uçurumun kenarından aşağıya bırakacaksınız ve Rabbim yetişmeyecek mi sanırsınız? Ey zırdeliler utanmaz reziller… Rabbim acıyor kuluna en güzelini veriyor sende ver diyor insanlara çekinme ver verdikçe çoğalır azalmaz, Allahu Ekber… Sizlere kafa tutmayı Rabbim emrediyor şükürler olsun ki yardımıyla, yoksa sesiz hala cılız mı sandınız? Bir kükrersem imanın gücüyle sesiyle kaçacak delik bulamazsınız…Kendime insana olan saygıyı veren Rabbime şükür…Kazanmayı vesile eden yardım eden imanı veren Rabbime şükür… Şimdi sizler üst üste sarsıntılar geçirin az bakalım…

Her şey Rabbim “ol “deyince olduğunu biliyorum, yalan yanlışlarla olmam artık mümkün değil, yanımda Rabbimden bir dost kılavuz hayat şartları kanunları nizamı var artık, madem ki tek yaptığınız aldatmak varın gidin kendinizi bundan sonra aldatın ve yok olun dünyamda çekilin usluca oturun sanık sandalyesinin bir kenarında…Sizi sindirmek çok zor “zor” olsanız da, her zorluktan sonra “kolaylık” var diyen Rabbim var… Sizinle hiçbir şeye eremem, ancak eririm! Bakışlarınız duygusuzluğunuz buz gibi ve ellerim donuyor her kapıyı açtığımda açamıyorum donup kalıyorum ve kapını pervazında aralarında geçmeye çalışırken yüreğim sıkıştıkça parçalanmak üzere kalıyor, ufacık bir kuş kadar küçülüyorum ve uçuyorum bulduğum bir delikten sizden kaçan aslında asla iyilikle güzellikle var olmayan sizlerden… Özlemimle kavuşma arzum içimdeki saklıymış birer yıldız kümesi ve şehla gözlerinde mevsimin adım attığım her köşe başında beni bekleyen iman her kendime yaklaştığımda beni imandan uzaklaştıran sizler, tam bitti ve geliştiremediğim o uzlaşı yok oldu derken Rabbim yetişti yine Rahmetiyle sizler yok oldunuz ne haber? 


Gönül penceresinde yolculuğu devam eder, bu güçlü iman ile Anlar ve bilir yavaş, yavaş yaklaşma hissi doğar Rabbine bu iman ile Rabbinin kendisine, kendisinden daha yakın olduğunu gözü ile görür, bu iman ile Manevi merdivenler yükselir, gönül bahçelerini geçer ve zevk ile seyreyler, bu iman ile Rabbine yaklaştıkça bu iman ile varlığını gönülden hisseder ve yakınlığını görür, bu iman ile İbadet, zevk verir neşe ile şevk ile Ruhunun makamına inişi, sufi bedenle girişi başlar, bu iman ile Asıl makamına döner, bunu anlar bu iman ile başka anlaşılmaz bunlar, yalnız bilinir bu coşkun iman ile Ve mutluluk katlanır, Resuldeki muhabbet, Hakka geçmiştir bu imanla Rabbinin Nuru ile faili mutlak'ın fiilini seyreder bu yalnız ona verilmiştir, bu iman ile. Allah onları sever, onlarda Allah'ı severler Ayeti tecelliyatı başlar mutluluk fırtınası ile bu iman ile Fena hali artıkça irfan duygusu nazlı bülbül misali öter, misk-i amber kokar saçılır iklim baharı gibi tüm bedeninde.

  Tam teslimiyet ile gerçek teslimiyet ile teslim olunur hakka, teslimiyet ancak böyle bilinir bu iman ile tüm bedeninde Tüm fani arzulardan sıyrılış, saf bilgilere kavuşma ancak böylesi bir iman ile yüklenilir tüm bedenine Farklılığı yaratan o dur ama ihtilafı isteyen değildir, o yakını sev derken tüm insanları sev derken İmanın olmayınca sizden olanları yok etmek olarak algılamaktır Hayatı ve yaşamı barışçıl esaslar içinde kurun derken iman olmayınca tam tersi olarak algılamaktır İman olmayınca çelişki yumağı sarar bedeni ve gönlü kin ile sanma ki yaradan bundan rahatsız Bu kendi tercihin nefsine şeytana teslimiyetle, sonuçları yazılıyor defterinize Gerçek İman ile bunların hepsi anlaşılır ve bilinir. 


 Kök toprakla, ağaç suya kavuşmuş gibi, gönül yolculuğu devam eder bu iman ile Ve iman ile devam edilir, tohumun toprağa kavuşması gibi devam eder bu iman ile Nihayet Allah-u Teâlâ onları sever sonsuz merhameti ile Lütfi ile sever, bu imanı ile Allah sevince, dilediğini engin denizler gibi sonsuz hediyeler ve iman coşkusu verir bu iman Nurdan damlalar damlar gönlüne ve gönüllere dağıttırır mutluluk ile bu iman Sevinç fundalıklarında sevinç, mutluluk okyanusunda mutluluk dağıtır bu iman Buna hediye-i ilahiye denilir, engin denizler gibi sonsuzdur, verdirir bu iman.


  Tohum yaprakla buluşur gibi, ağaç su ile buluşması gibi lütuf ve ihsana nail olur bu iman ile Hazinedir sonsuz, değer kazandırır ömür'e, Allahın hoşnutluğunu kazanmak, Allahın rızasına kavuşursun bu iman ile Bu iman ile birde bakar ki -O -imiş, Her şeyde ondan parçalar ve damlalar var anlar, Rabbinin yardımı ile bu iman ile imanı ile Yani vücut O, Mevcud O... Anlar coşkun iman ile imanı ile Bütün varlıklar Allah-u Teâlâ’nın vücut nurlarından akseden zerreler ve zuhur mahalleridir Bilir bu iman ile imanı ile Bu murakabeye çıkan Salih kul, her şeyin perdeden ibaret olduğunu, anlar bu iman ile Kendisinin bir maske olduğunu görür ve bilir ve anlar bu iman ile imanı ile… 

İnsan sınırlı bilgilidir ve bildiği Rabbine secde eder, Ama Rabbimiz sınırlı bildiğimiz Rabbimiz değildir O bizim bildiğimiz vasıflardan münezzehtir, bizim bildiğimiz sınırlı vasıflarla Âlemlerin Rabbi değildir Bilmek için kavramak için Sureti Rahmandan yarattı ve bilinir "Allah Allah'tır" ve bilinir bu iman ile Anlamak için bu anlamları verdi Rahman Hayatı anlamak için hep tazeler, nakışları tazeler Rahman Yarattığı âlemi ve her şeyi her an tazeler görmek için Rahman, Gören gözler için tazeler Rahman Yarattığını yaratan, yarattığını tazeler görülsün iman edilsin der Rahman Anlaşılır ancak bilinir bu iman ile, imanı ile. Kâinat bir kitap İnsanda bir kitap Ama küçük kitap Kitabı açmak gerekir ki okuyasın Okuyasın ve anlayasın Anlayasın ve bilesin Bilesin ve yaşayasın İçinde tohum saklı Tohumda dünya ve sırlar saklı Sırda manalar ve anlamlar saklı Gönlüne ek ve gözyaşın ile sula Yetişsin iman filizleri Sarsın tüm bedenini Filizler ağaç olsun İman büyüsün Her şey anlaşılsın bu iman ile Her şey iman ile bilinir.

Mehmet Aluç

Devam edecek inşallah
( İman İle Bilinir-8- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 9.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.