Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 1.12.2021
Okunma Sayısı : 855
Yorum Sayısı : 1
Günün Yazısı

Bu Yazı 2.12.2021 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Etrafi ne kadr kirli ve daginik birakirsa kendini hayatinin en kazanclisi cikarmaya akil fikir yol niyet ve kisilik bozmak gibi, özgürlükten bahsediyor adam-kadin , amma var gör ki yasadigi hayatin her yerini yalan talan yanlis ve yikimlarla ceki sürükleyen son tahlilde, orda varsa ve yasatldigi hayatin yükünü faturasini omuzlamissa  ucundan kenarindan herkes ayni batakligin artik toplayanidir ve ickimsenin dogrularda kalan temiz hali zamani yoktur.Gün boyu özgürlükten hak hukuk anat kültürden bahseder, amma kendine dolgulanan akil fikir ve tüm davranis bozuklugunun güdümlü kölesi yahut kutuplasmis enayi marabasi olarak sürünüp sürüklenen hayatini idame etme kul ve kölesidir.
 
`Kalkin toparlanin topyekün sökülüp siyrilip gidiyoruz;  veya dökülün dagilin sizi bize buldurmayacak ve bildirmeyecek yere kadar susup küsüp paydos ediyoruz hasbihali ve hayati ` diyen zonklayan ve zongurdayan cigliklari kopunca etraf civarin, yildizlar toplulugu icinde süzülüp salinan dünyayi insan namina sirri ilkesiyle gün yüzüne ve yagmur kar güneslerin yamacina hakkiyla hususuyla  cikarmak duyurmak kazandirmak bulmaksa eger gayede arzuda kendi degerinden yasamak,  kutuplastirilarak kullanisli SALAGA konulan  ahmaklik yerinden dirilip özgür irade varligina sarilarak, TARAFIM dedigi ve inancini güvencini umudunu sevincini itibarini vakfettigi Siyasi Sow Garsonluk sahtekarliginin yakasina yapisip hesaba cekerek Dogru-Dürüst`lüge dair iyilesme onarma sagiltma ve düzeltme cabalari inanilir samimiyette karsilik degesini bulur ancak .
 
Cünkü yokluga ve yoksulluga ne kadar haciz borclu bagimliysa, oraya korku ürkü cekinge endise kaygi güvensizlik ve caresizlik gibilerele sarmal saran kusatmayi ve bagimliligi kolayca kandirip kullanmanin Suistismari basit ve zahmetsizdir her zaman. Bu yüzden önce tarafim dediginin yamacina dikilip soran ve sorgulayan haysiyetli hassasiyetlilikle, korkusuzca hesaplasmaya baslayarak tepkisi itirazi özgün kisiligine ait gercekligin ortaya koydugu duyarli kisilikli tavirla ancak, sahtekarligin bozdugu toplum düzenini, ülke huzurunu, dünya hayatini hal carelere kavusturmak mümkündür. Istisnasiz neredeyse tüm  dünyada Serbest Pazar Piyasaciligi haramiligi küreselciliginden baskalarina bagimliligi nipetinde ve toplumunun dayanabilecegi kirilgan reflekslerine göre nabiz yoklayarak, devreye konup islerlik kazandirilan bu istismar degisen oranlarda vardir ve mevcuttur.
 
Dünyanin ortak yasam cevrim carki dolasiminda,  akil yolu, maharet hüneri, dil dagarcigi,bilgi kaynagi,  irade temsili, danisma mevkisi ve hükmetme iradesi elbette ki Siyaset Bilimi`dir. Fakat gel gör ki, cin oglan, uyanik makina  veya kurnaz kadin etme ve oldurma niyet maksadiyla, ohmatsiz kanaatsizligin keyfi idaresine baglicümle insan bozuklulugunun cikar önceligi ugruna murdar kilinarak, yalan dolap dümen , hilede ne varsa yemleyip  yutturarak iflahini kestigi toplum hayatini, ülke zenginligini, kültür brikimini  ve aidiyet  bütünlügünü sahsi firsat düskünü kazancin mal mülk saltanati saymaya harac-mezat edildi. Toplum degerleri degersiz itibarsizliga yozlastirilarak da islevsiz kifayetsizligin kendine tümüyle yabancilasmis insanina KUTUPLASMA  tasaronu olarak yüklenip giydirildi. Bu yüzden hangisi veya  kim olursa olsun, üretimsiz sefilligi insanina esitleyerek paylastiran  siyasi vitrindekilerin hepsi, biri digerinin toplumunu hacizlik haracina ezip bozmaya dair istisnasiz hepsi, biri digerinin aynisidir. Bütün saglayan kurgulayan Suistismarciliginn da en cok ve saglam dayanip güvendigi, her ne yaparsa yapsin her yanlisini dogru diye inanip kutsayan tapinmis-aldanmis korkular bagimlisi cehalet galyasi, sadakat ve itaatkarlikta sinir sorgu tanimayan ve sosyal siyasal veya ekonomik  her alanda kuyusunu kazdikca dernleren kurulu düzenek bir yerdir burasi.
 
Suc sabikasiysa, her kiskirtmaya sorgusuz sualsiz kanip kaptirip gitmelere aldanan kalabalik insan yiginlaridir. Hem piyasa müsteri hem eseretini yüklendigi bagimliliklarin üreten-tüketen kulu kölesi durumunun,  caresizlik kusatmasindaki acizligiyle hic bir zahmete dahi gerek duymadan yönlendirip yönetilmeleri hic de zor olmayan itaatkarlilik hususiyetine mahkum ve mahsusluk halidir. Kiskirtildigi hep diger tarafin mutlak bu veya öbür  TARAFI olmayi kutuplasip ayrisanlar birbirlerini amansiz saldiri ve cullanislarla bogar üzer delik desik ederlerken, hep KARSI TARAFA düsmanlastirildiklari dogmadan lanetleyip suclayan ve daima kendi tarafinin haydut harami kir ve pisliklerini görmezden gelmelerle toplam hayatlari  orayla sinirli ve ibaretligin ömrünü tüketip ölü yasanmisliga can verirler.
 
 
Her yokluk hayati eksikligi kadar dünya ezer bozar kokusturur ve cürütür. Sonra bütün yoksulluklar birbirine zerre miktari mutluluk icin satasir cullanir, cogalmis sefaletten muhtac payi idare ve mihanet  kirintisi kapmaya didisir dalasir. Sen sen ol, varsin essin ayaz bin bisiklete sahil yolundaysan limandan iskeleye; dag bayir izindeyse beyazligi üstünde insan izleri birakacagin karli tepelere yahut koruluk- ormanlik huzuruna cikar sakin et kendini.
Kömürcüyü gec, kunduraciyi dolan, kuyumcuyu kaloriferciyi dön, sonra antikaciya da bak - gerci sergi sacin icerdeki her eski denileni yeni atölye tenekesinden ve fabrika kumasindan `biz bunlari acayibin acayibi haline gramofon ettik ` deseler de, unutmamak icin hatirlamaya bak gec bardan kahveden hatirasina sevgi saygiyla dedigin neyin varsa veya kalmissa.
Appplaciiim appplaciiim, ya da bir cercevesiz duvarsiz pencere kur daga denize yola yakina uzaga. Islik cal yagmur tanelerine, kar tutmus gelmissse kar lapalarina `benimle dans eder misin `cagir. Ya da kucaklarindan ve yasindan büyük özgürlügü, bir ince  ip al. Hayatin elbisesinden kopmus bir dügmeyi caprazlayan iki noktadan gecir. Bagla ucunu ucuna ve iki eliyin piki parmagi arasinda hem salla hem yayla, VIZZZ VIZZZZ VIZZZ , diye gelen sese NEDIR mi diyeceksin, unuttun mu yoksa, daha henüz dünkü cocuk bugün kü insan bellediginsin iste. Yolunu ve kendini kaybetmeksizin sevincin olan tutam damlaciklariyla, kendi kendini kucaklar, oyalanir avunur eglenirsin. Fena mi ?!
 
Seyfi Karaca…….Kasim / 21

( Kirisi Kırarkene Piyes Ve Polüm başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 1.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.