AMK TİCARETİ....
Yerli malı milletin malı İdi.. Herkes onu yerli parası ile kullanırdı..Eskiden Haksız rekebetin ne olduğunu bilirdi büyüklerimiz.Şimdi, Gümrük kapısının önünde 1 gün bekleyen TC ne giriş yönündeyse 1 kat daha fazla mazot alır.. Çıkış yönündeyse 1kat daha az mazot alır... Çözümü basitti..Bu farklılıkları yaşatmamışlardı..
Kardaş kim suçlu?
Çocukken çep harçlığı çıkarmak için sattığımız" serçe parmak "uzunluk  ve kalınlığımda 6 katlı gofretler vardı .. Sen tuttun isviçre çikolataları İngiliz gofretleri getirdin.... Ne oldu? Döviz çıkmamacasına girdi mi?
İnek sütünü köylü kentli kendi zincirini kurmuştu mahalle arasında şişede markette satıyordu.. Döviz endeksli kutulamalara  sen koydun.. Köylünün perakende satış zincirini sen kırdın..
Amk ticaretin de dölsüz tohumu israil den kim getirdi? Çiftçi kendi yiyeceğini tohumunu kendi deposunda saklıyordu.. Yerli tohum ata tohumunun verimlilik arttırma çalışmaları yerine  kim söküp attı..
Kentli kriterin i AB kriterine eş kılacagım diye genç nufusu, şehrin fazla mesai kurbanı haline getirirken köyün üretim zincirini kim bozdu? 
Turizmi gelşştireceğim diye Amk ticaretinde otel fiyatlarını dövize kim endeksledi? Fakir turiste bedava tatil kendi vatandaşına tatil hayalini kim yaşattı?
İhracaatı arttıracagım diye AMk ticaretinde 300 bin yuroluk arabanın montajına izin verip, 19 Liralık torpido kaplamasına, 50 tl lik ayna imalatına 30 Tl lik paspas ihracatına kim zemin hazırladı?
"İşlenmemiş maden"blok blok mermerleri Gemlik'ten Çin e ihracaat ederken oradan gelen bir konteyner cep telefonu ile çin liye açıktan borçlanmayı sana kim öğretti? ABD ne işkenmemiş bor madeni ucuz fiyatla gönderirken bir gemiye bir konteynır ayfon bedelini bile karşılatmazken bu Amk ticaretin i sana kim öğretti..? 
Fahişesi gelir, bakıcısı  gelir kaçak işçisi gelir döviz endeksli ücretlendirme ister bu g*t veren  ticareti nereden doğdu?
Futbolcu getirirsin döviz, yerli olsa döviz.. Derenin kumu ile köyün çakılı Bursa çimentosunu karıştırıp ev yaparsın sonra döviz diye çalarsın.. Var mı böyle bir AMK ticareti?
Banka iş yapar, işlem gelirleri ile tüm şubelerin personel giderini öder Temerrüd faizini dövize endeksli uygular.. Ana baba nı kefil alır.. 1 verir dört teminat alır yine aç köpek gibi fırın delercesine kendi mudisine saldırır.. Nerede  böyle bir ticaret var?
35 dolarlara düşen varil fiyatı ile 70 dolar civarındaki varil fiyatında 10 katına cıkan mazotu hep neden biz alıyoruz?
Vahşi kapitalizm böyle bir kuralsızlıklar silsilesidir.. Oysa Atan Bilge Tonyukuk 1301 yıl önce "Türk oğuz beyleri! milletim; işitin! Üstte mavi gök çökmedikçe, altta yağız yer yarılmadıkça, senin ilini ve töreni kim bozabilir?" derken vahşi kapitalizmden mi nahsediyordu. Ya da ogün çin kadınlarıana ve payelerime esir olmuş beyleri mi uyarıyprdu? 
Köpeklerin salınık oldupu taşların bağlı olduğu memleketlerde kuduz olmak kaçınılmazdır..
(Amk=Ama Kullanmayın anlamında kullanılmıştır) 

TORUN HALİLİ
( Amk Ticareti başlıklı yazı HALİLİ tarafından 1.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.