Çapraz Kurun Çapraz Bağlarını Az Gevşetmenin Bu Yükselişi Düşüşe Geçirmesinde Etki Edeceğini Savunuyorum.

EUR/USD paritesi son 2,5 yılın zirvesinde - QNB Finansinvest 

Dolar Eoronun Paritelerinin Karşılıksız Uyumsuzluğuyla Grafiklerin Seyir Halinde Seyredilememesi.

AHMET02 tarafından FX_IDC:EURUSD sembolü için EUR/USD PARİTE GRAFİK 6 —  TradingView 

-Arkadaşlar grafiklere odaklanalım. İnişten çok yükselişin yan trendinin tiridine bandın mı ekmeği ekmek küçülüyor fiyatı artıyor bandında seyrederken, seyredilen bu grafiğin seyrine dalarak yükseliş bandında ki bandın yapışmayan cinsinden olduğunu fark edelim.


-Sayın Hüsamettin Bey, hep yükseliş baz alarak grafikleri hazırlamışsınız bunun düşüş pozisyonundaki düşme ivmelerini ana karakteriyle düşme anında ki ağrıları diz bacak kanamalarını eklemişsiniz ki!


-Sayın Gülten Hanımefendi dolar ve eoronun yükseliş bandındaki yükselişinin bize verdiği zararın açıklamasını nasıl resim ederek göstereceğim ki bunu uçan kuşlarla resim ederek çizerek anlatamam ki, sizin dediğiniz gibi düşmelerde de onları ekleyeyim.


-Tamam, Hüsamettin Bey, ben düşme anında ki hızlı düşüşün etkisini şey etmek için şey etmiştim.


-Tamam, işte burada da hızlı yükselişin şeyini şeyle şey edemedim.


-Şimdi seyir anındaki kırmızıçizginin yani dikkat diyen bu rengin dikkatine kendimizi odaklayarak bu yükselişin tehlikesine odaklanarak açık pozisyonundaki açığın elamanların eksikliğinden değil çokluğunda olsa gerek ki, cari açık her zaman açık vererek Bang od Englandın düşme eyilimin de olanları kucaklayarak, yüksek katlara çıkarmasında etkisinin kelebek etkisi olmadığı bariz bir şekilde görülüyor.


-Şey acaba çapraz kurun çapraz bağlarını az gevşetmenin bu yükseliş düşüşe geçirmesinde etki edeceğini savunuyorum.


-Haklı olabilirsiniz Şükrü Bey, direnç seviyesini görerek devletimiz direncini test ettikten sonra, az gevşemeyle bu aşılacak gibi görülüyor.


-Göstergeler bazında bu yüksek yükselişle göstergelerin çalışmaması nasıl oluyor acaba?


-Güzel bir soru Kemal Bey. Göstergeler tavan taban bazında legal illegal tespitlerin Fed’ in kaldıraç aletlerinin arkadan kalkmasıyla kısa pozisyonda zevk alamamasının sonucunda göstergeler çalışmaya biliyor! Bu olağan olmasa da bizler için, onların pozisyon kapatma diye bir anlayışları olmadığında bu anlayışın göstergeleri çalışmıyor, sebep bundan dolayıdır ki kalkıyor arkada bir yerleri.


-Peki, kaldıraçları indirgemek için indirme pozisyonunda dolar ve eoronun düşmesine sebebiyet verecek açık pozisyonlar yok mudur acaba?


-Olmaz olur mu Kerim Beyefendi. Tezgâh altı değil de tezgâh üstü baskın çıkan uzun pozisyonların, uzun sürerek göstergelerin tavan yapmasına sebebiyet vermesini kısa pozisyonlarla yer değiştirerek, bu göstergeleri orta vadede tutmak elbette mümkündür. Sabit olmayan açık pozisyonların bu dalgalı hareketinin aşırı sallantı ile pozisyonun ortasına doğru hedefi tutturamayan, rejimin sahipleri ortaya karışık bir pozisyonda olmalarının nedeni ile bu ani yükselmeler meydana gelmektedir. Açık pozisyonları kapalı yatak odası seviyede kişiye özel manasında algılanılmamasının neticesinde orta yerde sergilenmesinin sonucunda, ani yükselmeler meydana geliyor. Baz etkisinin kazın kaçma etkisiyle bir arada ölçümlenmesinin ölçümlemelerin karışmasıyla yüksek eforun yükseliş bandına etki ettiği de ayrı bir gerçek.


-Acaba çıktı açığı çıktığında açığı kapatmak için bir şeyler yapılamaz mı acaba? Seyir bandının üzerinde seyahat edenlerin memnuniyeti, bu bandın arasında kalarak sıkışanların memnuniyetsizliğine yol açmıyor mu?


-Lütfü bey açığıyla meydana çıkanın açığını kapatmak için onca çekiştirmelerini ve bir yerlerini kapatma çabası her zaman beyhude bir çaba olmuştur. Dolarizasyon ve euorosyonun dezenformasyonun da bu eksilmenin zımpara ile zımparalayarak düzeltilmesi mümkün değildir. Egzotik olarak değil de erotik olarak gezinmenin sonucunda açık kalan bir yerlerin pozisyonla açığa çıkması elbette ki kaçınılmaz olacaktır. Faktöring etkinin faktör bazında bireyseli temsil etmeyerek ülkeyi Finansal bulaşıcılık yapanların temizlemesine izin verir isek bu temizleme, kısa vadede onların kazançlarına kar katarken, içteki bulaşıkçıların işinden etme durumu kaşısın da trend yükselecek ve finansal hesaplar dengesini bu ani yükselişle yükseklere çıkarak dengeleri bozacaktır. Bugün ki dersimiz ve grafiklerdeki seyrin yükselmesi neticesinde düşüşe geçtiğinde devam edeceğiz arkadaşlar. Diğer sorunuzda da size katılıyorum Lütfü Bey çok iyi yere parmak soktunuz.


Mehmet Aluç


( Dolar Eoronun Paritelerinin Karşılıksız Uyumsuzluğu... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 21.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.