’’Özellikle savaş ve yoksulluğun hüküm sürdüğü coğrafyalarda yaşam mücadelesi veren çocukları korumak ve koşullarını iyileştirmek için 20 Kasım 1989 tarihinde Birleşmiş Milletler Genel Kurulu "Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeyi imzalamış ve o tarihten bugüne 20 Kasım "Dünya Çocuk Hakları Günü" olarak kutlanmaktadır.’’ BASINDAN

’’Dünya çocuk hakları nedir?’’
’’Çocuk hakları, kanunen veya ahlaki olarak dünya üzerindeki tüm çocukların doğuştan sahip olduğu; eğitim, sağlık, yaşama, barınma; fiziksel, psikolojik veya cinsel sömürüye karşı korunma gibi haklarının hepsini birden tanımlamakta kullanılan evrensel kavramdır.’’ BASINDAN

Bu gün 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü... Çocuklar cennet meyveleri, bizim canlarımız, ciğerlerimizin parçası, en nadide varlıklarımız, onlarsız bir dünya düşünsenize ne kadar tatsız tuzsuz olurdu... Bir çocuk hele de sudan bir sebepten ağlamaya görsün yerle bir olur ruhumda, bedenimde...

Bir çocuğa nasıl el kalkar, sevgi ile saçlarını, yanaklarını okşamak varken. O kadar kısa ki dünya hayatı, değer mi bir çocuğun canını acıtmaya, bedenini zedelemeye, ruhunu incitmeye? Yaramazlık illaki olur, adı üstünde çocuk işte, zekası, anlayışı, haliyle bir büyük insan gibi değil, hata yapmak onlardan, af etmek ve hoş görmek de bizden. Bardak mı kırdı, tabak mı kırdı, kırılan bir bardak veya tabak olsun, yeter ki kalpler kırılmasın...

O gelişmiş dediğiniz, süper güç dediğiniz ülkelerin çocukları fazlasıyla mutlu şu güzelim dünyada, ya Filistinli Çocuklar, Irakta ki annesi babası şehit edilmiş yavrular, Afrika’da açlık çeken çocuklar, Asya’nın fakir ülkelerinde ki mazlum çocuklar, onlar ne kadar mutlu, hiç bileniniz var mı? Ne diyor Afrikalı çocuk annesine gözleri nemli ve çipil çipil yanaklarıyla ’’Anne cennette ekmek var mı su var mı, varsa o zaman biz de ölelim hemen.’’

Bu gün, evet önemli bir gün. O kravatlı takım elbiseli beyler, şık giyimli bayanlar, kürsülerde hep çocuklardan, çocuk haklarından bahsedecekler... Tabi bir çok mazlum ve bu günden haberi olmayan çocuğun hayatı da yine çileler ile devam edecek, yine gün yüzü görmeyecekler, yine büyüklerin savaşlarında, küçüklerin ellerine kocaman kocaman silahlar verecekler... Madenlerde çalıştırılırken yüzlerine bulaşan kömür karası zaman zaman o tertemiz yüreklerini de karartacak...

Cumhuriyetimizin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından çocuklara armağan edilmiş Dünyanın ilk ve tek çocuk bayramı olan, bütün dünya çocuklarına armağan, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramına sahip olduğumuz için ne kadar şanslı bir millet, ne kadar şanslı insanlarız biz...

Unutmayalım ki ağaç yaşken eğilir. Çocuğun hafızasını boş bir kağıt olarak kabul edersek, yetiştirirken bizler ve çevresi o boş kağıda güzel şeyler yazarsak o da iyi bir insan, şiddetten uzak bir birey olarak yetişecektir... Tersi olduğu zamanda toplumdan uzaklaşan şiddet yanlısı bireyler olarak yaşayacaklar, insanların başına da bela olacaklardır. Dünya Çocuk Hakları Günü vesilesi ile bütün çocukları uzaktan da olsa, öpüyor, sevgi ile kucaklıyorum...
( Bu Gün Dünya Çocuk Hakları Günü başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.