Iflas Tahsılata Moloz Teveccüh
Kiskirtip kamcilayan icgüdüsel saplanti bagimliliklarini
denetleyip dizginleyemeyerek, kontrolsüz dürtülere ve hastalikli egilimlere kapilmis
teslim olmulugun kibirli kahirli üstünkörülük, üstün gelme, veya dedigim
dedikte üste cikmaya nizahlasip cekismekle kisinin varacagi yer, hicbirsey
karsiliginda herseyini yitirip kaybetmisligin her türlü paramparcalanmisligi
icinde hapsderek esir alan ucuk yapisi ve ucurumsal viranesidir.
Paylasan danisan görüsen düsünen dinleyen anlatan konusan ilgilenen
inceleyen sorgulayan üreten yasam yükünü, hayat döngüsünü, iletisim bagini ve
insanlik yükümlülügünü ortak birlik-beraberlige biriktirip topladiklariyla
deger dengesini bulur; yahut ilgisiz sorumsuz kayitsizlik- liyakatsizlik
ihmalleri veya ihanetleri halinde sahsi cikar bencilligine odaklanip tüm ortak
caba gayret emek ve zahmetlerin bir araya getirdiklerini bozup darmadagin
ettigiyle anlamini icerigini degerini düzenini bozulur dagilir ve yitirir
insanlik.
Daldaki kusun damdaki kedinin bagdaki bostanin tarladaki
mahsülün dildeki sohbetin ve dünyadaki dönüp dolasan hayatin rengi bicimi
sifati zamiri ünlemi önemi baglaci tümleci zarfi her nerden hangi gerceklige
alakadar olursa olsun, `ben senin aklina hepsinden yamanmis boyanmis BIYOLOJIK
ANKA GUGUKLUGUNU yaptim tünettim ` zoraki iskaninda ve mecburi dayatmasinda,
bütün haksiz hukuksuz haramiligi ve yagmayi icinde barindirip sindiren YENI
INSAN TÜRÜ viruslayip üreterek yaz-boz carpik ve kacak sehirlerin önü ilerisi
ve gelecegi bilinmezlerle örülü herkesi ve herseyi derinlemesine yuttugu gidisi
var dönüsü yok beton örenlerinde, korku ve karanliklarin tetikledigi ihtiyac
acigini karsilamakla ömrü üzülüp cani cikan amansiz yarislarin, kiskirtip
kamcilayan dur duraksiz yapay cikmazlariyla yilmis bikmis bezmis yozunmus ice
kapaliligin yapmacik ortamli sahteliklerine siginarak dünyadan gerceklik
duygusunu tümüyle bozulmus bitmis ve yitirmis ALGI YÖNETiMLI sanal
süslemeciligin, hicbirseyi yok, fakat
herseyin sahip sayan yoksulluga ahmaklik avuttugu ROBOTLASMA duyarsizliginin
yeni tip insan cesitliligi ve türeviligi, kendini bütün degerlerden yoksun
dünya gercekligiyle yüzlesemeyen ve her an stedigi herseye benzetebilen
aliskanlgiyla, anlamini degerini düzenini bozmus yitirmisligin kupon ve siparis
üzeri beslenip barinip yasayan SÜPER MARKA cöplügü; ve sehri büyüdükce yalniz
kimsesizligini sürünüp siginacak zindan yeri dahi kalmayan soguk, sönük,
örtülü, kapali ziyaret ve nezarethanesidir; sayisiz sebeplerin dogurdugu iflahi
caresi kesik sonuc.
Bu yüzdendir ki eger, madem insan en güvendigi degerlerin
kurbani olarak ortada cigirtkanlik eden sahtekarliligin tellalinden avlanip
ölüp üzülmekte ve bozgun yemektedir, öyleyse üretmedigi hayat döngüsünü tüm
kazanim ve birikimleriyle sahsiyeti mülküne yazip bozanlarin kiskirttigi
tarafliliga, kaliplastirdigi hir gürlere, alistirip yönettigi afyon yemliklerine,
yozlastirdigi kölelige, kuklalastirdigi bilince ve bellege,
yabancilastrdigi kisilige ve kimlige, kuraklastirdigi kisir döngülere,etkisiz
yetkisiz kildigi salaklastirma itaatliligine, körükleyip kamciladigi nefret
söylenmlerine catisma kültürüne, bölük pörcük ettigi ayrismalara, yozlasmayi
karamsarligi ve kayitsizligi örgütledigi örgüler aglarina, dayatip buyurdugu
algilara ilgilere ve iletisimlere, davranisini düzenini belirledigi avanslara
vadelere insan sekline ve dünya düzenine …ve nice nice bozulmus
parcalanmisligin fikrine aklina inancina itibarina karsi cikip yakasina
yapisarak sorgulayip hesaplasmadigi ssürece ne insanligin kurtulusu vardir
artik ne de dünyanin islahi veya dirllik düzeni. Yani herkes evvela kendi
tarafim dediginden baslayip bitmis bozulmus robotla insan arasinda hic bir
özelligi, özgür iradesi, özgürlügü, vicdani, muhakemesi, ilgisi, yakinligi,
sorgulamasi, yetki sahipliligi, tepkisel duyarliligi, mutluluk paydasi, ask ve
sevgi paylasimi kalmamisligini hesaba cekmedigi sürece, hep baskasini
suclayarak esaretine derinlik kattigi boyut cag evre devre süper marka
sahiplerinin kulluk kölelik vazifesini kuursuz ödeserek, yapay girisli sahtelige
genetigi ve hücre dokusu kurcalanmis oynanmis ve degistirilmis soyut- sanal
virüslenmeye insan türü cesitlenmekten baska ne hükmü vardir ne de cürümü.
Ask ve sevgi itibarinadir cünkü, temel dayanagi kisinin en
basta kendisiyle samimiyetini kurarak yüzlestigi SAYGIN HAYATIN, kendine es
degerde bilip görüp inandigi her iliski ortagini karsilikli ve sapasaglam tutup
kaldirarak onuru haysiyeti sevinci paylasimi yerli yerinde olan özgürlge,
mutluluga ve özgüvene tasiyip iskan ettigi. KI askta sevgideyse kibirin,
bencilligin, üste cikma saplantisinin yahut her dedigim dedikte israrla
inatlasarak hic bir seffaf hosgörülü ve sefkatliligi onura itibara almaksizin
ne yeri vardir, ne dogrulayici kazanimi ne de deger sayesinde huzur ve mutluluk
paydasi saglanacak olan devamliliga dair en ufak önemi veya kiymeti.
Bu yüzden en kendi tarafimizi sorgulamakla baslayip inatla
ve israrla yaristan kibirden ve
gösteristen uzak bütün ariza ve
aksakliklarini tedarikli temkinli aklin fikrin deneyimli olgunluguyla iyiye dogruya güzele sagliga ve mutluluga dair aklin
fikrin vicdanin özgür iradesiyle yüzlesebilen sayginligin anlam ve kavram
degeri artar cogalir. Günübu hassas dengelerden
devralan ve devreden ev bark
dünya ve insan yasadigi olumsuzluklardan hayatin bilgeligi yolundaki dersini
cikarimlayip kavrayarak yarinlarin
saglikli huzurlu ve güvenli gelecek dünyasini kurma zenginlik ve birikimlerine
kavusur..
Neticede aksama kadar sokak siokak seyyar gezerek; veya ayni
noktada hic kimildamadan kese kagidi icinde cekirdek satanlarin veya kavun
karpuz tezgahi donatanlarin veyahutta balikci taburesinde ha cikti ha cikacak
oltasi ucunda denizi gözleyip iki mavi arasinda gökyüzünden yagan günü ve yasam sevincini bekleyenlerin , ille
anlasilsin kitaba yazilsin diye degildi izahi cabasi kendi derinliginde sakli
mutlulugun; ve topragina düstükten sonra hemen ilk bahar yaz, dünyasi
degismemis, gidasi kimyasal zehirlenmemis,
insani dönüsmemis ekinliklerden ekmek su ve üzüm de veren, humus ve topraktaki,
iklimi ve tabiati tüketim piyasasinda
üzerine bahse girilen yarislara parsellenip özellesmis labaratuar mülkü ve
malzemesi olmadan cümle hayat, her
damarinda envai hayat zenginiligi püskürüp fiskiran rüzgarlarla saz calar, bulutlarla
iklim civarve diyarlari gezer, günesle
yagmur katinda yaylima cikar, morda mavide alda karada rengin sesin solugun
donatip süsledigi emek zahmet ve dünya
güzellikleri mevsimleriyle, insan degerliliginden kiymet alip kiymet
artirmaya dügün bayram ederdi.
Seyfi Karaca…….Kasim / 21
(
Iflas Tahsılata Moloz Teveccüh başlıklı yazı
Yeldegirmeni tarafından
14.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.