Hıhhhhh! Küçük balık büyük balığı yutarmış. Yok yahu ters söyledik, büyük balık küçük balığı yutarmış, derler... Derler de iyi mi ederler? Ne olur sanki büyük balık küçük balığı yutmasa... Hadi iki balıkta aynı boydaysa, hangisi hangisini yutacak? En aç olan öbürünü yutar mı dediniz?


Ya arkadaş kocaman deniz, devasa okyanus. Hangisinde yüzerseniz yüzün. İster Marmara'da yüz, isterse Ege'de, yok olmadı Atlas Okyanusuna kay, o da olmadı Hint Okyanusu var, var oğlu var, denizlerden deniz okyanuslardan okyanus beğen. Ha unuttum sahi bir de göllerde yüzen, ırmaklarda yüzen tatlı su balıkları var.


Büyük balıklar özellikle size sesleniyorum, size bu laflarım. Biraz yosun mosun yiyin yahu! Küçük balıklarda büyüsünler serpilsinler, onlarında anaları babaları, dayıları teyzeleri, kuzenleri filan var değil mi? Aranızda vejetaryen, et yemez balıklar yok mu? Denizlerde dünya kadar yosun var, daha başka başka yiyecekler var. Zaten hayat oltanın ucunda, hemen kanıp takılıyorsunuz oltalara...


Hele o balinalar yok mu balinalar, hele o yunuslar, bir de o fok balıkları, bütün küçük balıkların düşmanı onlar... Anladık sizi, anladık balinalar kocaman mideniz var, ama biraz az yiyin kardeşim, hem çok kilolusunuz perhiz yapsanız biraz, küçük balıklarda üç beş gün fazla yaşasa ne güzel olur...


Siz küçük balıkları yutuyorsunuz, insanoğlu da hem küçük balıkları hem de büyük balıkları yakalayıp iştahla mideye götürüyor... Bakın akvaryumda ki balıklara, onlar ne kadar mutlular. Ara sıra birbirlerine şaka yapsalar da, kardeş kardeş salınıyorlar akvaryumlarında...


Güçsüzü, zayıfı, size gücü yetmeyeni illaki ortadan kaldırmak mı gerek? Siz de kendinden başkasını sevmeyen canlılar sınıfına mı girmek istiyorsunuz? Yapmayın... O aklınıza gelen şeyleri zaten emperyalistler yapıyor yıllardır, yapmaya çalışıyor... Narsisizm, kendimizi, sadece kendimizi sevmek ve düşünmek uzun dönemde yıkıma götürür unutmayalım ki... Oysaki dünya güzellikler ile dolu, paylaşalım bütün insanlık olarak, paylaştıkça daha bir mutlu olacağız... Ne büyük balıklar küçük balıkları yesin, ne de güçlüler güçsüzleri yok etmeye kalksın, kardeşçe paylaşılsın, denizlerde, dünya da yeter bizlere...

( Büyük Balıklar İle Küçük Balıklar Barışın Artık Yahu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.