Bir 10 Kasım daha geldi. Yarın 10 Kasım 2021. Devletimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün aramızdan ayrılışının 83. Yılı. O’nu bir kez daha saygı, hürmet ve özlemle anıyoruz…

 

         Atatürk sadece biz Türk Ulus’una bağımsızlık kazandırmadı. Sadece bizleri padişahlara kul olmaktan kurtarıp özgür yurttaşlar olmamızı sağlamadı, dünyadaki sömürülen uluslara da örnek oldu başarıları ve devrimleriyle…

 

         Bizim için yaptıklarını anımsayalım. İtalyanlar Trablusgarp’a saldırdıklarıyla birkaç gözü pek arkadaşıyla Afrika’ya gidip İtalyanlara karşı Arapları örgütleyip işgale karşı durdu. Devir Osmanlı’nın çöküş devridir. Düşmanları gün gün parçalanmakta olan imparatorluktan parça parça toprak koparmaktalar. Balkan Savaşı patlak verir. Mustafa kemal bu kez Balkan Savaşı’ndadır.

 

         Nihayet büyük kapışma I. Dünya Savaşı patlak verir. Bu kez Mustafa Kemal’i Çanakkale Savaşlarında görmekteyiz. “Size ben taarruz emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zaman zarfında yerimize başka askerler ve kumandanlar gelebilir.” Diyecek kadar ölümden korkmayan gözü kara bir kumandandır.

 

         Çanakkale Savaşlarının başarısı İstanbul’un işgalini önlediği gibi, savaşı aleyhimize iki yıl erkenden bitmesine neden olmuştur. Sadece bu kadar mı? Elbette hayır. İngilizler ve Fransızlar boğazları geçemeyince Çar Ordularına yardım edemeyince Rusya’da Bolşevikler kazandı. Çarlık yıkıldı. Erzincan’a kadar gelen Ruslar geri çekildiler.

 

         Dört yıl süren I. Dünya Savaşı’nın çeşitli cephelerinde savaştı Mustafa Kemal.  Savaş sonunda Osmanlı maalesef yenik çıktı. Topraklarımız yer yer işgale uğradı.

 

         Bir 19 Mayıs sabahında sene 1919 Mustafa Kemal yurdu işgallerden kurtarmak adına Samsun’a çıktı. Kurtuluş Savaşı’nı başlattı. Parola “Ya istiklal ya ölümdü.” Kısa sürede halkı örgütledi. Erzurum, Sivas’ta kongreler yaptı. Nisan 1920 Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni açarak devletimizin temellerini attı.

 

         Mustafa kemal sadece dış düşmanlarla mücadele etmedi. Düşmanlarla iş birliği yapan kukla İstanbul Hükümeti, padişahla ve iç isyanlarla da mücadele etti. Düzenli ordu kuruldu.

 

         Düşmanlar Ankara’ya yaklaştı. 22 gün 22 gece süren Sakarya Savaşı’nda başkomutandı Mustafa Kemal. Bu savaşta ordumuza: verdiği “Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafi vardır. O satıh bütün vatandır. Her karış toprak vatandaş kanıyla sulanmadıkça terk edilemez.” Emri yurtsever her Türk’ün kanını coşturmaktadır.

 

         Sakarya Savaşı 1683 Viyana bozgunu ile yıllarca süren yenilme ve geri çekilmeye dur denildi. Bu kez hedef düşmanı tamamen yurttan atmaktı. Başkomutanlık Meydan Muharebeleriyle işgalci düşman yenildi. “Ordular ilk hedefiniz Ad Denizdir.” Emri böylece yerine getirildi.

 

         29 Ekim 1923’te cumhuriyet ilan edildi. Egemenlik padişahtan alınıp halka verildi. “Egemenlik milletindir.” Şiarı hayata geçirildi.

 

         Sıra yüzyıllarca geri kalmış ülkemizi kalkındırma savaşına gelmişti. Cumhurbaşkanı seçilen Atatürk’ün liderliğinde devrimler yapıldı. Hızla sanayileşmeye gidildi. “Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.” Şiarıyla tüm çalışmalar bilimin ışığında yapılmaya başlandı. Her yapılan çalışmada Mustafa Kemal’in engin dünya görüşü, şaşmaz öngörüleri rehberlik etti.

 

         Mustafa Kemal, sadece biz Türk Ulus’una önder olmadı. Yaptıklarıyla, başarılarıyla birçok geri kalmış batılılarca sömürge durumuna düşürülmüş uluslara da önder oldu demiştik. Örnekleyelim: Hindistan devletinin bağımsızlığını sağlayan Mahatma Gandhi: “Mustafa Kemal İngilizleri yenene kadar Tanrıyı da İngilizlerin yanında zannederdim. Demiştir.

“İngilizler de yenilebilir ”umudunu vermiştir M. Gandhi ’ye. Böylece Hindistan’ın İngiliz sömürgesi olmaktan kurtuluş yolunu Atatürk’ün yaktığı ateş aydınlatmıştır.

 

         Cezayirliler de Atatürk’ün başarılarından etkilenip Fransızlarla giriştikleri bağımsızlık mücadelesinde Atatürk’ü örnek almışlardır. Atatürk sadece bizlerin değil dünyada ezilen sömürülen, özgürlük mücadelesi vere n tüm halkların lideridir. Ülkemizde maalesef bazı satılmış beyinler Atatürk’e saygısızlık ediyorlar. Oysa O’nu taraflı, tarafsız bütün dünya tanıyor. Aşağıda sıraladığım ülkelerde Atatürk heykelleri bulunmaktadır.

1.    Canberra, Avustralya. ...

2.    Be'er Sheva, İsrail. ...

3.    3. Wellington, Yeni Zelanda. ...

4.    Mexico City, Meksika. ...

5.    Havana, Küba. ...

6.    Kuşimoto, Japonya. ...

7.    7. Şantiago, Şili. ...

8.    8. Caracas, Venezuela.

 

 

         Atatürk 10 Kasım 1938’de ölmedi. Sadece naçiz vücudu aramızdan ayrıldı. Biz sadece 10 Kasımlarda değil yaşadıkça Atatürk’ümüzü kalbimizde yaşatıyoruz, yaşatacağız. Devrimleri, özlü sözleri hep yol gösterimiz olmaya devam edecektir. Ne diyor Atatürk: “Türk Çocuğu atalarını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.” İşte bizler atalarımızı, Atatürk’ümüzü iyice tanımak, gelecek kuşaklara daha büyük işler başarmak için tanıtmak zorundayız. Yine Atatürk’ün deyişiyle: “Tek bir şeye ihtiyacımız var çalışkan olmak.”

 

        

( Atatürk başlıklı yazı sahara tarafından 9.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.