Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 6.11.2021
Okunma Sayısı : 701
Yorum Sayısı : 2
Günün Yazısı

Bu Yazı 7.11.2021 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Her abartili ve mübalali övgü, gereginden fazlasiyla asiriya kacmalarin yalan yanlis ve sahteligine kisiyi yönlendirip yönelten daralmis gelisimsizligi dondurup söndürür. Her duyarsiz ilgisiz yaklasim, kendine  emegine ilgisine zahmetine deger verilmediginin inancina yerlesip yayginlasan sönüklügü, sogumayi, ve küskünlügü bogar bunaltir. Her uyaran gercek samimi duyarli ilgiye ve yakinliga kayitsiz kalmalarsa, hic bir iletisimi saglikli saglam güvenilir bilgili yetkinlige ulastirip tasiyamaz.

 

Tüm bunlara ek ve ilaveten, hic bir dogal ve yasamsal gercekligi olan duygu, düsünce, davranis, ilgi, kaygi, gayret, caba, emek, zahmet, sorumluluk, yakinlik gibi sayisi sinirsiz duyarliliklarla sözünü bagini yükünü ve aidiyetini yerine getiren özen ve titizlik; hic bir evrede ve devrede  asla yorulmak, erinmek, yozunmak, gücenmek,  yüksünmek yahut alinganlik edip bilmeksizin; kendi hayati varligiyla esdeger saydigi Dünya`ya ve Degerler Toplulugu`na kayitsiz -ilgisiz kalmamak onurur ve itibariyla; gerek sözlü gerek yazili gerekse görsel her türlü gözlem ve deneyimlerden yasayarak ortaya koydugu INSANLIK ESERi, bagnazlik kutuplasma kasit kinayenlik vs.vs  sebebi her ne olursa olsundan dolayi hic ilgi duyani olmasa dahi, bulunmaz degerler dengesinde sonsuzluk kadar zaman ve yer kaplayacaktir.

 

Bu sebepledir ki, EN MÜKEMMELE KALiTE YARISTIRARAK insan duygusu ve düsüncesi terbiye etmenin ne mümkünü vardir ne de gücü imkani. Hep bilinen örnekle her damla suyu avucunda sikarak oradan en bereketli UMMANLAR ve okyanuslar sagmaya kalkismak gibi, dipten tavana sapkin; ve fikri mantigi vicdani bilnci birikimi gözlemi deneyimi bellegi veya akli dengesi yerinde olmayan insanlik disidir bu kör-topal metalik yaklasim. Cünkü eninde sonunda kimin nerde nasil ne yazip konusup davranacagina söyleyecegine de dalasip diklenip karisarak , kodlayip buyuran tek düze dolasimli kurak yövmiyeyi de donatmaya dayatmaya hüküm yürütmek  ister bu kör topal metalik yaklasim.

 

Cünkü sogulmak sönmek denen sey, yasam damarlarini bagli oldugu hayati kaynaklardan habersiz-duyarsizliga keserek; herkesi, herseyi ve bütün olmus olacaklari en iyi bildigine kendini örgütleyip kapatan sanmalar ve yanilsamalarla baslayip biten yikim mantikli mekanizmadir. Ki böylece kendi disinda kalan bütün cabalari emekleri egilimleri kusursuz bir kibirle dislayarak, hayatin tökeziyen, bunalan, bogulan, ezilen, tikanan gibi bütün olumsuzluklarindan siyrilip huzurlu siginak arayislari ve yaklasimlarini kayit disinda degersiz itibarsiza koydugu gibi, bütün iyilik güzellik adina olusan gelisen özgürlügü ve özgünlügü de algilayip taniyamaz veya yüklenip tasima dirayeti olgunlugunda yetkin bilgin irade ve cesareti gösteremez.

 

Böylece birbiri arasinda kutuplasmis kümelesmis karsilikli övgüler begeniler takdimler ve takdirlerle her ortaya konan söz sav yazi görsel veya diger türde tarzdaki seylere pesin daktilolu otomatik mesaj sivayip boyama soyutlugundan gelisen ahlak anlayisiyla, gercekligi kaybolan insanligin hayatini soyut üretimsizlikten tedarik ettigi yalan yanlislarin devamli süper marka carsi-bazar acilisi yapar türünden renk ve ses gürültüsüne dönüsür, ortada bitkisel yasama girip cikan söz yazi sanat ve edebiyata tek basina rakipsiz en kaliteliyi fabrikasyon ettigi varsayimiyiminda yalnizca, halledip  hükmettigini sanan kurak corak ve kisir döngülü hezeyan.

 

Bu sayede gelisimsizlige terkedilen her emek -zahmet, daha dogumunda kimsesizler sokagina konup ayaz edilmis kundak zanlisi ve canlisi gibidir. Cünkü dili sözü tavri duygusu yazisi davranarak sayesinde yasayacagi aklin fikrin bellegin ve bilincin mantigina cesaretine ve tüm saymakla bitmeyen degerler dengesine özgürlestirip ilerleyen hayatin insanlik hazinesidir. Her hecesine yahut kimildayiani kurdele asa kese, üst seviyeye acilis - kapanis yapan SÜPERLESME derdindeki dükkancilik adina özel denetim- gözetim filitre seckisinden süngerlenerek; bosluga dolgu yapan en kusursuz, EN KALiTELiYi yaristirarak birbirine bogduran birinci gelmelere bel baglamak, sonunda birbirinden hic farki olmayan siradanligin ve sahteligin yapay imalatli soyut süslü ve parlak demir celiklesmis betonarme insan tabiatli ve  tipli seramikligini dogurur. Olup bitene övüne övüne bir olan üretim üniteleriyse, ne muazzam eser ortaya koyduklrina dair dünyasindan dilinden dagarcigndan kopuk methiyelere inci boncuk dizmeyi dayanip dösenirken, dükkandaki yazar cizer sair veya ressamsa, ha bire asagilarda kalanlarla kapisarak en üste cikip, sart kosulan puanciligi  toplayip,  kupon biriktiren herkesin en üstünde yer ,mevzu ve mevzuya erismenin mahsus-tahsis müsteri bazinda tesekkül tahsilatidir.

 

Oysa özgür ve özgün yazmak; konusmak dillenmek düsünmek dayanismak emek zahmetleriyle kutsal dengesini ve kaynagini saglayan ekmek su ve diger hayati gerekliligi yerine getirmenin asla buyrulmus mükemmellik kalitesinden ölcüsünü miktarini vizesini bagini boyutunu ve varligini sormadan edinip kazanan olgun bilgin yürekliligin harci dengidir. Tüm yol damar ve kanallari tikali hic kimseye duyurup iletmese bile, kiisinin kendi kendine yasadigi hayatin kaygisina sevincine GÜNLÜK tutan yazisi ve sözü vardir Edebiyat-Sanat`in.

 

Tersi halindeyse dayali döseli parim parlak hizaya gelmis kalitelerden denetli kontrollü FAYANS gibidir insan.  Farksiz, tanimsiz, umumi, ekseri…seri üretimler fabrikasyonculugunun adet sayisi ve damga numarasina göre vadesi süresi kayitli gecerli, numunesi maskesi makyaji markasi belli fakat;  sahibini, vebalini ,kopyasini, sucunu, cürümünü kesinlikle ele vermeyen sartina konuslandirilmis gösterisli yaldizlar gibidir site semti ve hususa taksim vukuat.

Böylece eger öyle istiyorsa, bir kurdele daha kesip bir yaldiz daha takabilir EDEBIYAT KiTAP DEFTERi, kendi kendinden müstakil mevki kulvar bulvar turnikesine.

Dedim ve bu yaziyi üye olmadikca siir  yazi dahi okunmasi münkün olmayan KALITE artirimina denge durum bozmus Edebiyat Sitesi`nin su kasim gününde ikibin yirmi birler ögleninde iletisim sandigindan iceri biraktim.

 

Seyfi Karaca…..Kasim / 21

( Yapay Organa Baglı Kapsül Mahsül başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 6.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.