Rahmetli Aziz Nesin'in ''Parti Kurmak Parti Vurmak.'' diye de bir öyküsü vardır, okuyanlar bilirler... Osmanlı'nın son döneminden beri günümüze değin onlarca parti kuruldu bu memlekette... Parti kurmanın bu kadar kolay olduğu başka bir ülke yoktur sanırım yeryüzünde... Ülkemizde adeta parti enflasyonu var.


Siyasi hayatımızda partiler, iktidar ve muhalefet partileri olarak yer alır. İktidardakiler ülke yönetiminde söz sahibi olurken, muhalefetteki partilerde iktidarı denetleme ve eleştirme görevini yüklenmişlerdir...


Genel ve yerel seçimlere onlarca parti katılır... Bu onlarca partinin arasından bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar parti başarılı olur, geride kalanlar ise amiyane tabir ile nal toplar, nal koleksiyonu yapar ... Nal toplamalarına rağmen hiç bir parti kapısına kilit vurmaz. Bir dahaki gelecek seçimde de nal toplama durumu garanti olsa bile, yine de dükkan kapatılmaz, yani parti lağvedilmez... Küçücük bir seçmen kitlesine yalanlar devam eder gider...


Bu küçük partilerin bir kısmı büyük partilere küsmüş vekillerimiz tarafından kurulur. Şimdiye kadar siyasi tarihimizde, böyle büyük partilerden ayrılıp başarı kazanmış bir parti örneği mevcut değil. Ben bu vatandaşlara, sayın vekillerimize ve vekil olmayıp da parti kurmaya kalkan vatandaşlarımıza sesleniyorum ''İnanın mecbur değilsiniz parti kurmaya.'' Bu vatana değişik görevlerde ve değişik mevkilerde de hizmet edebilirsiniz... Benden söylemesi...


Anladık küçük partilerde olsanız devletten ufak bir yardım alıyorsunuz siyasi hayatınızı devam ettirmek için. Belki bu paraları da parti yönetiminde ki vatandaşlar bir şekilde yatırıma dönüştürüyor, ama seçimlerde televizyonlarda beş dakika konuşma yapacağım diye siyaset yapılmaz. Yüzde 0.90 oy almış ve Cumhurbaşkanlığına aday olan bir vatandaşın kafa yapısının bence psikologlar tarafından iyice incelenmesi lazım...


Yazık paranıza pulunuza, seçmen toplayıp da nutuk çekeceğim diye dağıttığınız köftelere dönerlere... Gerçi pek de yazık olmaz garibanların karnını doyurmuş olursunuz... Geçmişte rahmetli Osman Bölükbaşı mitinglerde bayağı adam toplarmış, ama seçimlerde de çok fazla oy aldığı olmazmış ve hayret edermiş bu duruma...


En güzeli Ekmek Partisi, eliniz iş tutuyor da eve ekmek götürebiliyorsanız ne mutlu size... İşte size her zaman iktidar olan ve hiç bir zaman iktidardan düşmeyecek tek parti, yaşasın Ekmek Partisi, insanların karnı doysun gerisi fasafiso...

( İnanın Parti Kurmak Zorunda Değilsiniz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.