Bireyler her diledigi usakligin dalkavuguna, yandasliligina, yardakciligina, yalakaligina, bahanesi ne olursa olsun tüm yanlislariyla kendini gerekcelendirip kutsayan haklilik payina kukla corak cömez ve özgürken, toplumlar, iradesiz yetkisiz birlik beraberlige esir ve tutsaksa eger…burdaki ahmak avutan SAGLAMADAN kültür biriktiren, dogru-dürüstlüge inanan, mutluluk artiran ve UYGARLIK üreten etkin-yetkin insan türü ve cesidi asla cikip dogmaz.

 

Fotograflarda donup kalan; ve sonsuz bir lacka liyakatsizligiyle ilgisiz kayitsiz hic bir katilimciligi olmayan kenar süsü , dört duvar tutsagidir, ANI YAKALAMAK adina sonsuzlugu herseyiyle ebediyen heba eden savrulmus sökün olmus kiyassiz kontrolsüz tarumar.

 

Cünkü ÖZENDiGI ve ÖYKÜNDÜGÜ kaynak ve kökenlerin müsterisidir bütün yeryüzü hayatini icinde barindirip besleyen INSANLIK. UYGARLIKSA, ayrisiz gayrisiz bütün toplum katmanlarinin birbirine kin, nefret, hirs, garez, fitne, fesat, kibir, acgözlülük, tahammülsüzlük, sevgisizlik, saygisizlik, sorumsuzluk, bencillik, bunaklik gibi gibilerini yüklenip cullanmadan; hem KADININ hem de ERKEGIN vazgecilmez hayati degerliligiyle kotarilip kurulacak olan yasamsal zenginligi yapilandigi kaynaktan üreyip beslenip büyüdükce deger artiran külliyattir.

 

Bu yüzden, neredeyse hic bir alanda ÖZGÜN üretkenligi ve ÖZGÜRCE paylasip tüketme aliskanligi olmayali yüzyillar gectilerdeki TÜRK toplumu, kayitsiz liyakatsiz, sürekli yer  zemin zaman kisilik dil kültür karakter akil fikir yol yordam degistirerek , degistirdigi her degerlilige sonsuz sinirsiz olumsuz degersizligin kokusmuslugunu, yozlasmasini ve cürümelerini imar ve imal edip, zorla tüketimin Pazar piyasasinda sanki iyilik güzellikten baska hic birsey olmuyormus kaniksayan kabulünü kendi varlik yokluguna yedirip yutturdukca, iflah olmazlarin kitlik kiyametine sürüklendi; ve halen de ayni dipsiz derinligin kabir azabini didikleyip desinmekle mesgul, ANI YAKALAMA derdine düsmüs yikim yagma fotomontajda.

Cünkü neredeyse üretmeden tüketmenin mecburi istikametine soygun talan isgal ve sömürge pazari müptelasi oldugundan beri, MEDENIYET ÜRETENLERIN ürettigi herseyi öncesinden sonraya katlayan cezasi ve faiziyle beraber ülke degerlerine ve günün ahalisine geleceksizligin nesillerine bütün hayati degerde nesi varsa SATARAK kendine ÖVÜNC payi ve SAHSI CIKAR  paydasi saglamakla mükellef bedel ödeyen bagimliligin izini yolunu ve buyuran kukla hükümranligini takip eder.

 

Günün seckisinin olan katilanlar arasinda okunan begenilen sevilen popülerligi faturalanan birincisine, gise rekorlarina, pazarlik kiskirtan hesabin en kabarik cüzdanina, giysisine tirasina makyajina forsuna pozuna maddesine malzemesine veya satiliktir yazan ürün getirisi en yüksek ambaradepoya tartiya kantara podyuma gösteriye gösterise akil fikir niyet meram ve maksat hasilati icindir bu bilinmez belirsizligin kaptirip götürdügü izdiham .

 

Bu bakimdan da neredeyse yüzyillardir teknolojiye, bilime, ilime, liyakate, egitime, üretime ve toplum -birey arasi hassas dengeye özen gösterenlerdir, tüm olumsuz sonuc ve gidisatina ragmen  DIGITAL CAGA ve ötesine MEDENIYET üreten. Neredeyse edebiyattan sanata, sanattan siyasete hayatin her alaninda burada hic bir üretkenligi ve saglikli dengeli  paylasimi olmayan TÜRK TOPLUM YASAMININ herseyi ÖYKÜNDÜGÜ KAYNAGA, yani kuramadigi medeniyeti kuranlara kedini begendirmekle ancak var olan sahte, yapay, taklit ve yasam gercekliginin tam tersidir. Derdi cok satanlar gisesi faturasi listesi yahut etiket birincisi olmanin disinda hic birseyi algilayip duyumsayamayan, siddet nefret fuhus furya bagimliliginin maddesini isler maddesini örer yogurur.

 

Ordan tohumlanan bütün fikirler duruslar davranislar, KARSITLIK üzerine kurulu hir gür kavga nizah rahminden, hicbir anlasilir noktaya varmayacak olan en üstün elme ve üste cikma gayretine caba güderek vaktini öldüren varligini yoran calkanti ve kargasalarin gün avutup hayati kaziklama ARABESK -ALAFIRANGA angaryasidir. KADIN FEMiNISTLER sanki pisokopat erkekleri her yanlisina arka cikarak ASKIM-BEBISIM diye diye, en siddetli sahneleri doyura seytrettire zeka küpü sandigi fakat esasta her bilgin yetkin toplumsal duyarlilik sahtekarlari olan Cem Yilmaz`dan yahut sine kültür totemi zannettigi Yilmaz Erdogan gibi gibilerinden, toplumun bütün katmanlarinin ortakca kalip giyinip kisilik bozdugu, cehalete korkuya karanliga yalnizliga yabancilasmaya ve ister kadin olsun ister erkek olsun  her türlü ilkelligi kabaligi ayrismis kutuplasmis mutsuzluklarin kabullenerek benimseyip sindirmeye hissedar ve paydasi, karsitliklarin catismasini sart kosanlarin tüketim piyasasi kullari ve köleleri olarak kiskirtip kamcilayip yönetip güttügü; ve en basta kadina siddet markasiyla hic bitmeyecek olan kimsesizlige kayit düserek ölüm zulüm,  öykündügüne öykülenen küresel kiyamet akintisidir dünden miras, yarina kendi hayatinda kiraci özgür birey, tutsak toplum soytarilayan matraginin.

 

Seyfi Karaca….Ekim / 21

( Öykündügüne Özenen Tekil Varsayım başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 27.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.