Başlık felsefecilerin tuhaflıkları anlamına geliyor ve İmam-ı Gazali'nin yazmış olduğu kitabın başlığı. Gazali: (Tehâfütü’l-felâsife’deki temel iddiaya göre filozofların öğretileri tutarsızdır, doğru temellendirilmemiştir; yargıları incelemeye ve kesin bilgiye değil zan ve tahmine dayandığı için aralarında görüş birliği yoktur. Eğer metafizik hakkındaki bilgileri tahminden arındırılsa ve matematikte görüldüğü gibi kesin kanıtlara dayandırılsaydı bu konularda görüş ayrılığına düşmezlerdi. Gazzâlî esas itibariyle filozofları, bilimde uyguladıkları matematik yöntemini metafizikte uygulayamadıkları halde bu alandaki görüşlerini kesin gerçekmiş gibi göstermeleri yüzünden eleştirmektedir. DİA)
Konuyla ilgili olanların bildiği üzere İmam-ı Gazali'ye hezarfen diyebileceğimiz İbn-i Sina'yı sevmezdi. Diyanet İslam İslam Ansiklopedisindeki ilgili makaleye göre Gazali felsefecileri tekfir(küfür) etmiştir. İbn-i Sina-Gazali zıtlaşmasının nedenlerinden birisinin de" İbni Sina'nın İsra ve Mirac mucizesi hakkında "Nass olduğu içi inanırız ama aklen ispatlayamayız" demesidir. Gazali bu ifadeyi şüphe olarak algılamıştır. Ehli Sünnet inancında ise imanda şüphe yoktur. Hedef insan olarak Hz. Ebu Bekir'in imanına ulaşmaktır.  https://odatv4.com/makale/felsefecilerin-dini-yok-mu-23022052-178999 linkini verdiğim yazıda yazar felsefenin dini yoktur ama felsefecilerin içinde inanç sahibi pek çok kişi olduğunu yazmış. Doğrudur: Yaşayan her insanın mutlaka bir tanrı kavramı vardır. Şu var ki Allah, Tanrı, Yehova, Kutsal Ruh, tesadüf, madde. Bunların hepsi Yaratıcı'ya karşılık gelse bile aynı manaya gelmez. En azından bizim inancımızdaki Allah'ın karşılığı diğer kelimelerde yoktur. Allah-ü Teala Kuran-ı Kerim'de kendisini nasıl anlatmışsa öyle kabul ve iman edilir. Lailahe İllallah demek bile artık insanı kurtarmaz. Muhammedür Resulullah demek gerekir. Kelimei şahadeti kabul etmeyen Allah katında kabul edilir bir inanca sahip değildir. 
Felsefenin kuralı soru sormak olduğuna göre soruların cevabını öğrenmek yani çok zeki olmak kişinin imanını artırır mı? Ebu Cehil kabilesinin lideriydi, Peygamber Efendimize göre daha fazla ilim sahibiydi. Ebu Cehil denmesi ilimsiz olduğu için değil Allah'a iman etmediği içindi. 
Kul Mehmet kardeşe cevabım olsun. İtikadi konularda Gözü kapalı bir şekilde neden, niçin diye soran kişilerle konuşmamayı tercih ederim. Böylelerine cevap vereceğim diye köprüde karşlaşmış keçilerden biri durumuna düşmek istemem. 
( Tehafütül Felasife başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 18.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.