M.Ö ve M.S'yı tahmin edersiniz, bilirsiniz. Milattan Önce ve Milattan Sonra durumları işte... O sayısı Miladın başlangıcı olarak anılır, Hazreti İsa'nın doğumu denir... Günümüzde ise yaşanılan çağlar C.T.Ö. ve C.T.S. olarak anılıyor.


Hadi canım, öyle de bir çağ mı var? Dediniz duydum billahi... Var Tabi, olmaz mı hem de en hasosundan. O da şu oluyor C.T.Ö. Cep Telefonundan Önce, C.T.S. de Cep Telefonundan Sonra... Öyle ilginç şeyler oldu ki aklınız fikriniz almayabilir, alsa bile çok zorlanırsınız anlamak için...


C.T.Ö. zamanlarında arabanız şehirlerarası bir yolda kalsaydı, yardım almanız belki saatler, belki günler sürebilirdi... Oysa C.T.S. çağlarında, yani cep telefonu hayatımıza girdikten sonra, yardım çağırmanız beş on dakika, hatta çok zenginseniz helikopter bile çağırabilirsiniz...


Daha da neler neler... Şubeye gitmeden bankanın birinde hesap açıp müşteri oluyorsunuz. Başka bir hesaptan cep telefonu ile hesaba aktarım yapıp, borç ödüyorsunuz.


Benim ilk cep telefonum Nokia Marka 3110 dedikleri bir telefondu, sadece alo der, bir de mesaj çekerdik. Ha unuttum bir de başımızı döndüren yılan oyunu vardı... Şimdilerde moda artık herkes birbirini görüntülü arıyor... Artık erkeklerin hovardalık yapması da zorlaştı... Alo, kim var yanında kocacığım, diye karınız görüntülü aradı mı mecburen ekranı açacaksınız, açmadınız, işiniz bitik, benden söylemesi...


Whatsap diye bir şey girdikten sonra hayatımıza, bir de facebook yüzlerce arkadaşımız var artık İnternette, ama yakınlarımız ile bir türlü bir araya gelemiyoruz aynı ev de aynı oda da. Hanımın elinde telefon, kızın elinde telefon, oğlanın elinde başka telefon, benim başım kel mi benim elimde de telefon tabi ki... C.T.Ö. Yani cep telefonundan önce, biz güzel güzel oturur, sohbet filan ederdik. Şimdilerde arada sırada mutfakta ya da koridorda karşılaşırsak selamlaşıp, ha bir de merhaba deyip köşemize çekiliyoruz...


Bazen yolda görüyorum delikanlıları, kızları, kendi kendilerine konuşuyorlar. Deli mi yahu bunlar diyorum. Yok, yok değillermiş, kulaklıkla konuşuyorlarmış, benim bir türlü beceremediğim bir şey. Konuşurken de bazen önlerinde ki adama ya da ağaca çarpanlarda oluyormuş... Adım sayan cep telefonu, nabız ölçen cep telefonu var.


Araba kullanırken C.T.Ö. Yani cep telefonundan önce kaza maza olmazdı, şimdilerde oluyor işte, arkadaşlar arabayı kenara çekip de konuşmayı beceremedikleri için... Hayır bir de uçak kullanan vatandaşlar aynı şeyi yaparsa, artık uçak kimin tepesine düşer bilinmez. Otomatik Pilot mu var, diyorsunuz? Canım o büyük uçaklarda otomatik pilot, ya uçak küçükse, ne halt etsinler?


Sabit Hatlı Telefonlar şimdilerde çaptan düştü... Bir çok kişi artık ev de iş yerinde telefon kullanmıyor, evlere de telefon faturası gelmediği için faturalara kıllanmıyor. Hele de o çevirmeli telefonlar, desem, Z kuşağı vatandaşları hemen, o da ne ki, amca diyeceklerdir... Yaaa evladım, yaaaa! Ellerimizle çevirirdik numaraları da bir iki dakika sürerdi numarayı düşürmek... Şimdilerde ise C.T.S Cep Telefonundan Sonra Çağları, bize kalan sadece şaşırmak...

( M.ö Ve M.s. İle Şimdilerde C.t.ö Ve C.t.s. Durumları Çağları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.