Dar ve Geniş Nedir ki? Geniş Dar, Dar Geniş midir?

 

Dar ve geniş ne kadar güzel bir kelime ki manasıyla insana ya huzur ya da sıkıntı veriyor. Yollar dar olabilir, sokaklar dar olabilir, gönüller dar olabilir, varmakla sarmakla huzurla dolar genişler. Geniş yolda zulüm varsa kadir kıymet bilmek yoksa, insandan insana merhamet yoksa, ne kadar geniş olsa da dardır insan geçmek içine sığamaz. İşte o dar sokaklarda yollarda insana varanlar olmadıktan sonra geniş olan ne varsa sıkar mengene gibi, parçalar yani dar ve geniş yapanda insandır, kimisi varışıyla darı geniş eyler, kimisi varlığıyla genişi dar eyler, bakalım Mevla’m her şeyi sabrımızla güzel eyler. Lakin varmak için sabırla beklemek değil, anında varmak gerek burada sabrı yanımıza alarak dar yolları geniş, geniş dikenli yolları temizleyerek güzel eylemeliyiz.

 

Geçen günlerde Memleketime vardım, bu varmak varılması için varmak adınaydı, sıkıntılı bir dostum kardeşim sıkıntı içindeydi, varayım dedim derdine derman olayım dedim olabilirsem gerçi derman Rabbimden bilirim, vesile olayım dedim ya, yollar bayağı genişti lakin vardıktan sonra hiç yürüyemedim. Öylesine devasa dev bir sorunda değildi, devasa yapılmıştı, Arap saçı değil zenci saçına dönmüştü olay çözülemiyordu. Bilirim ki Rabbim boşa yola çıkartmaz, her düğüme elimi atınca çözemedim, lakin çözmek için içinde olmamalıydım ki Rabbim yardım etsin. Her düğümde zorlanırken Rabbim gayretimi gördü, Nusret’iyle son anda son salisede sanki ey kulum düğümün son ucunu kendine çek dercesine, son düğümün son anında düğüm bir açıldı ki Rabbim sonsuz kudret sahibisin sen bir anda tüm düğümler çözüldü! Yolları dardı kardeşimin dostumun varmakla geniş ettim, geniş yolda yürüyemedim. Kaldım anlatamamanın çıkmaz sokağında. Çıkmazları yol ederek açan Rabbimdir bilirim elim duayla Rabbime kalktı, Rabbim kulunu sıkıntıda bırakır mı hiç aradan geçen üç beş sıkıntılı günden sonra, ben tamda yollar kapandı derken Rabbim o mutlak güç ve kudretiyle yolu bir açtı ki yol yol değil genişliğiyle karşıya geçilmesi için yüz adımda geçilecek varılacak genişlikte yol eyledi Rabbime bin şükürler olsun… Ah ne uzun yol diye sancıları çekerken kısa yol oldu Rabbime bin şükür…Dar ve geniş insana göredir, darda olana genişler, genişte olana daralır…

 

Oysa bizler neden insanı özlemiyoruz, insanı beklemiyoruz hanemize soframıza düşünüyorum anlayamıyorum bu kaçışları! Daha bir adım atmadan “gelme git” demeyi anlamıyorum! Kaçamıyorum sizler gibi! Aslında yokluk cehennemde olmaktır neden cehennemdeyiz? Ayrıyız yan yana can cana değiliz çözemiyorum! Neyse sizi üzmeyim sıkmayayım.

 

Arıyorum böylesine kendimi değil, kendimi kendimden uzak edecek bir dostu, değil mi sizler gibi bizler gibi, bizi biz yapacak bir dostu bir gülümsemeyi…Her zaman ümit varım Rabbimden, bu ümit hiç bitmez bir hazinedir bilirim Rabbimden isterim…Etrafımızda atılan kurşunlar, bir gün sıkanın yüreğine saplanır çıkmaz olur o zaman çabamızın karşılığını alırız, Böylesi bir çaba içinde olursak birlikte…


Ah hazım edemiyorum boğazımda düğümleniyor, çözemiyorum. Maharetli bir seyyahta değilim dünyanın zincirine takılı kaldığımdan dolayı! Bir demli çay alır diyorum, bir an derdimin karanlığını dağıtmak için, çayda beni katma içine zaten yanmışım ocakta demlenmişim ateşte yeterince yandım, beni tekrardan yakma az da kendini yak dercesine bir yudum daha içtim, düğümler izin vermese de aktı gitti damarlarıma…

 

Ben geceden kaygılıyım gece benden daha kaygılı, sabahı karanlığı kaplayacak diye, oysa aydınlık değil mi, Rabbimden bizlere hediye? Ne dertlenirsin ne diye az söyle, hak Mevla var, sen niyet et Rabbimden iste varırsın sevgiye, gerisini dersen yüklesen de taşıtamasın deveye, ey yoldan geçen Hayriye ne bakarsın düşmanınmışım gibi bana söyle ne diye?

Mehmet Aluç


( Dar Ve Geniş Nedir Ki Geniş Dar Dar Geniş Midir başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.