İmam Hatip okulları yeniden gündeme düşmüş. İmam Hatip okulları malumunuz her dönem gündemdedir. Yakın zamanda rahmetli Erbakan'ın arka bahçemiz sözleriyle gündeme gelmiş ardından 8 yıllık eğitim kanunu çıkmıştı. 8 yıllık eğitim kanunuyla sadece imam hatipler değil tüm meslek liseleri pasife düşürüldü. Bildiğim kadarıyla Koç gurubu Endüstri meslek liselilere burs veriyor, Meslek Lisesi Memleket Meselesi adıyla bir kampanya yürütüyordu. (Şu anki durumu bilmiyorum.)
İlk olarak sanıyorum 1946 yılında İsmet İnönü tarafından açılan o tarihten günümüze kadar sık sık gündeme gelen İmam Hatip Liseleri niçin ve çoğunlukla da CHP tarafından gündeme getirilir. 
Öyle sanıyorum ki İmam Hatiplerle alakalı algımızı gözden geçirmemiz gerekiyor. Mütedeyyin insanların imam hatibe bakışları ile laiklerin bakışı elbette ki taban tabana farklı.
Standart Muhafazakarların bakışı" Çocuğum en azından dinini öğrensin ve belki-en azından bir kısmı- işe girmesi kolay olur şeklindeyken, Laikler irtica yuvası ve tehlike olarak görmüşlerdir.
Bir dini guruba(tarikatlar, nurcular, süleymancılar vb) seviyeli yaklaşmışlardır. 
Çünkü İmam Hatip mezunlarının bazıları bu İslami guruplara aynı laikler gibi muhalefet etmişlerdir. 
Çünkü bazı imam hatip ve ilahiyatçılar bilhassa tarikatlar için vazgeçilemez olan bazı uygulamalara(Rabıta gibi) laiklerle aynı tepkiyi vermiş ve insanları tekfir edebilmişlerdir.
Çünkü zaman içinde adeta belli bir siyasi görüşün arka bahçesi gibi görülmüştür.
Çünkü 2015 yılında yapılan bir araştırmada imam hatip öğrencileri arasında deizm'in giderek arttığı tespit edilmiştir.
Çünkü bazı İlahiyatçılar popülerlik uğruna ağızlarından çıkanlara dikkat etmedikleri için kabahat imam hatiplere kalmıştır.
Çünkü algımızdaki imam hatipliler ile gerçek hayattaki imam hatipliler arasındaki fark bizleri sükutu hayale uğratmıştır. İnşallah devam edeceğiz.
 /...          
( Cüppeli-imam Hatipler başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 27.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.