Hilalin gölgesine astığım nazlarımı dinliyor incir kuşları. Âdem aşkın tohumlarını ekiyor cennet bahçelerinde. Daha söyleyecek milyonlarca söz varken, nasılda gidiyorsun saçlarını rüzgârın önüne katıp, gözlerini bulutlara saklayarak. Bilirim nihayetsiz sevmeleri öğrendik Havva anamızdan, içinde acı barındıran çığlıklarla birlikte, şimdi sessiz yüreğinde yanan çerağlardan bir dilek tut, gitme… sensizken öksüz  şehirler…

 

Bu gidiş kirpiklerinde çaldığım gözyaşlarının ve belki de  kendine kaçışın habercisi. İçimde uçsuz bucaksız vahalar hatırına, gözlerin deniz kıyısı zanneder kendini. Bilsen keşfedilmemiş bir coğrafya dudakların, bir bilsen adresi yitik imgelerin içinden geçip gider sözcüklerim, ah bir bilsen saklanan buselerin mutluluğuna dilenciyiz, bir bilsen… Çakırkeyfi dudaklarında eskilerden bir türkü dönüp duruyor inatla, “Gideceğim bu yerlerden, gayrı duramam…” diye. Gitme, sensizken suskun  artık türküler…

 

İdris Peygamberin ölçüsünce tartıyorum yazdıklarımı. Üzerime Ebrehe’ler geliyor ordularıyla. Aklımın kıyılarında kopan fırtınalarda karanlığa düşüyor yolum, biliyorsun yıldızlar gözlerin gibi karanlıkta parlar, tebessümün ufuklarda, endamın nehirleri çağlatır…  Sobaların kıvılcımları yükselirken gökyüzüne, üşüyen parmaklarını uzatırsın ısınsın diye, bırak dünyevi ve suni ısınmaların alevini, ellerini koynumda ısıt. Bak eylülün kapısından geçip giderken, yüreğim eylüle sevdalanmış, solup giden bakışlarında. Gitme, sensizken köpüksüz denizler…

 

Adını andıkça sarsılıyor dağlar taşlar. Hangi imge, hangi betimleme tam anlatır seni. Acem kalan sözcüklerimin ağlayan duraklarında, senin gölgene bile yetişemez kelimeler. Seni anlatabilmeye yetmeyen yirmi dokuz harfi, uçsuz bucaksız çöllere bile yazsam nafile. Ruhunun büyüklüğü sığmaz gökyüzüne, güneşin patlamaları kadar sarsıcı sözcüklerin, cümlelerinin her biri tılsımlı, büyük geliyor kimilerine. Gitme, sensizken öksüz şiirler…

 

Âdem Efiloğlu

 

( Gitme Sensizken Öksüz Şiirler başlıklı yazı AdemEFİLOĞLU tarafından 21.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.