Anne kucağından, baba ocağından ilkokulların sıralarına yatay, dikey, yüzüstü, sırtüstü, bilumum geçişler yapacaklar Mini Mini Birler... Tabi şimdinin Z Kuşağı diye geçiyor bunlar, Y Kuşaklarının çocukları genelde, her ne kadar ben bu harf ile sınıflandırmaya karşı olsam da yine de yapıyorlar bir şekilde...


Mini mini birlerin sevgili anneleri ve babalarına ufak bir tavsiye ki bunu sadece ben söylemiyorum, bütün eğitimcilerde söylüyor. Çocuğunuz eve geldi mi O'na ilk gün ''Dersler nasıldı?'' diye sormayın kesinlikle, çocuğunuzu okuldan soğutmayın.


Buradan sevgili mini mini birler öğrencilerine gelelim, oldu ki babanız anneniz boş bulundu da size ''Okul nasıl evlat?'' diye sormak gafletinde bulundu, ''Gaflet burada espri olarak kullanılmıştır bu kelimeye sakın kıllanmayın.'' O zaman ne cevap vereceksiniz yavrular? Onu da hemen aşağıda ki paragrafta, inceleyelim, irdeleyelim, başka da ne yapılacaksa onu yapalım.


Anneniz sizi karşıladı, ''Okul Nasıldı, dersler nasıldı evlat ilk gün?'' diye sordu, üüüüüüf! Bir dolu cevap var. ''Nasıl olsun birbirimizden bol bol kalem silgi istedik, en çok da kızlardan.'' Yine sorsun bakalım ''Okul nasıldı ufaklık?'' Nasıl olsun ilk günden hemen iki tane kız arkadaşım oldu bana cep telefonlarını verdiler, ara sıra mesajlaşacağız... Hem de babaları günde iki saat İnternet'e girmelerine izin veriyormuş, siz bana daha bir saat veriyorsunuz, bu durumu protesto ediyorum.''


Başka bir anne akşam karşılasın çocuğunu ve de o klasik soruyu sormasın bu sefer. ''Evlat okulu boş ver ilk gün hangi oyunları oynadınız ondan bahset.'' Evlat mutludur... ''Sorma anne bahçede top oynadık ilk gün teneffüste, çok zevkliydi ama, topla cam kırdım, öğretmen babana söyle parasını göndersin.'' dedi... Kaynayan ve kaynamayan sular annenin başından dökülürken, evlat ise akşam babasından yiyeceği fırça ile baş başa kalacaktır...


Bazen de anne baba birlikte karşılarlar çocuklarını... Yine evlatlarını karşılarına alırlar sorular yağmur gibi gelir... ''Söyle bakalım evlat bahçede top oynarken kaç gol attın, kızları da aldınız mı top oynarken aranıza, saklambaç da oynasaydınız.'' filan diye gider... ''Ama babaaaaaa derslerimi sormadın.'' Ne dersi yahu boş ver dersleri, oynadığın oyunlardan zevk aldın mı sen ondan haber ver... Ne diyelim, okula başlayan bütün çocuklarımıza ve anne babalarına Allah kolaylık versin. Sıkmayın çocuklarınızı ilk günden, sıkmayın, nasılsa biter o okullar...

( İlkokula Başlayan Mini Mini Birlere başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.