Hacivat Karagöz-Karagözün İlk Aşısı-


Karagöz ve Hacivat Kültürümüze Ne Kadar Hakimsin? - onedio.com

 

Uzun zamandır, evden çıkmayarak pencereden, Hacivat’la uzun uzun sohbet etmekten bıkan, Karagöz en sonunda aşı olmaya karar vererek, yantikor mu antikor mu santikor mu neyse onu vücudunda biriktirerek, sokakta mahallede rahat rahat bu mikroba yakalanmadan dolaşmanın heyecanıyla, bugün ilk aşısını olacaktı. Hacivat birinci kinovak ikinci kinovaktan sonra biyoniktan ta olmuş rahatlamıştı. Lakin yine maske ve mesafeye dikkat ediyordu. Aşı olmaktan ziyade iğne olmaktan azıcık çekinen Karagöz, Hacivat’la gidecekti aşı olmaya. Nasıl olduysa bu aşı olma olayına makul bir anlayışla yaklaşmış, rahat rahat dolaşarak, Hacivat’la pencereden konuşmaya son vererek araya az mesafe koyarak, oturmanın zevki ile arada sırada kafa atma zevkinden mahrum kalmıştı. Hacivat, ilk aşı olduğunda beraber gidelim diye ısrar etse de kabul etmemiş, aradan geçen iki ay evde hapis kalmanın sıkıntısı içinde kabul etmişti. Kapı alacaklının çaldığı gibi, hızlıca çalmasının sonucunda Karagöz gelenin Hacivat olduğunu anladı. Pencere çıkarak.

-Patlamadın ya, hala kapıyı yavaş çalmayı öğrenemedin gitti! Bekle geliyorum.

Maskesini takarak, aşağıya bir solukta indi. Kızgın bir şekilde.

-Yüreğimi her zaman ki gibi ağzıma getirdin!

Diyerek uzun zamandır hasret kaldığı kafayı Hacivat’ın kafasına atmış, derinden bir oh çekerek mutlu olmuştu. Hacivat.

-Bakıyorum, kafa atmayı unutmamışsın Karagözüm.

-Namaz kılmayı terk etmedim ki safta olmayı da terk edeyim, Cuma namazı hariç Hacivat’ım, evde tek başıma kılıyorum.

-Ben onu demiyorum Karagözüm.

-Neyi görmüyorsun Hacivat’ım önünü mü? Ben koluna girerim, oradan da seni göz doktoruna muayene ettirelim, sana bir gözlük taksınlar.

Hacivat yine kaldığı yerden devam eden, bu yanlış anlaşılmayı aksi yönde hareketle son vermek için.

-Karagözüm ne sözlüğü? Ben okula mı gitmiyorum ki, benim hafızam sözlükten daha kalın.

Karagöz ani karşı atağı hissedince.

-Hacivat’ım, kendini üçüncü aşıdan sonra nasıl hissediyorsun.

-Tuuurp gibiyim Karagözüm, turp.

-Maşallah, maşallah, limon gibi sararma da.

-Ben hangisini vuracağımda kararsızım, Çin, Alman, Rus Ya da bizim yeni çıkan, şaşkınım.

-İyileşmeye olan inancın pozitif olsun, hangisi olursa olsun hepsi ne de olsa aşı.

-Hacivat’ım tipi tip te nedir ki?

-Ne tipi tipi Karagözüm Pozitif diyorum.

-Fit mi olmak gerekir diyorsun? Nasıl olacak ki?

-Haklısın Karagözüm, bundan sonra fit olacağız genç delikanlılar gibi.

-Hay ağzın bal yesin, neden bunu daha önceden söylemedin? Haydi acele et, bir an önce varalım da gençleşelim.

-Haydi varalım da sende sağlığına kavuş bende.

-Avuç avuç leblebi mi yemek gerekiyor öncesinde. Bakkal Ramazan efendiye uğrayalım da bir avuç alalım.

-Yok Karagözüm, avuç avuç sebze yemelisin artık bundan sonra sağlığın açısında.

-Ben zaten seviyorum Lahanayı, pırasayı bol bol yerim artık bundan sonra. Madem bunu uygun görüyor bilim adamlarımız uymak zorundayız artık, aksi yönde gitmeyle bir yere varılmıyor anladım artık.

-Hay senin de ağzın da bal yesin Karagözüm.

Mehmet Aluç


( Hacivat Karagöz-karagözün İlk Aşısı- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 5.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.