Öyle beylik bir laftır benim de hiç sevmediğim aslında ''Aşk başa gelince akıl dünya seyahatine çıkar.'' demiş, işte kim demişse halt etmiş... ''Değerli dostum Zekeriya Efiloğlu'da hiç sevmez bu cümleyi ki O'da bir aşk, sevgi insandır aslında.'' Aşk başa gelince akıl dünya seyahatine niye çıksın? Aşkın, kredi kartı ile alacağı, otobüs, tren ya da uçak bileti mi var? Aşk elle tutulur mu?


Böyle ilgi çekmek için değişik laflar ediyorlar, kimden çıktığı, neresinden çıkarttığı belli olmayan laflar. Aşk bir kere en akıllıların işidir her şeyden önce. Siz aptallık ederde ''Benim bir zamanlar yaptığım gibi.'' sevdiğinize, sevdiğinizi söyleyemezseniz, mabadınızın üstüne oturursunuz, hatta oturmakla da kalmayıp, gözlerinizden de salarsınız damlacıkları...


Gece gece yastıklar ıslansa da, sabaha kadar illaki kurur o ıslaklıklar. Ruhunuzun derinliklerinde ise sızım sızım sızlayan bir şeyler illaki olacaktır. Kavuşamasanız bile aşk başa gelen en güzel olgudur, kim ne derse desin...


Ha bir de şu var, aşk sadece başa gelmez. Bir zaman sonra insanın her yerine gelir, hem de yıldırım hızıyla... Kulaklarına gelir, kulakları kızarır, gözlerine gelir, göz bebekleri büyür, yüreğine gelir, daha bir hızlı atmaya başlar, dalağına gelir, böbreğine gelir, pankreasına gelir, O, işte her kimse yanınızdayken. O iki kelime bir türlü çıkmaz, çıkmazdı, eskiden, şimdilerde DM' den Z kuşağı zibidiler Allah yarattı demeden yürüyorlar, kadın erkek her kimse işte...


Aman, aşk başa gelmesin, yaşasın yalnızlık diyorsanız, o da gerçekten zor bir durum. İki bedende bir olmanın hazzına varmak kadar güzel bir şey var mı hayatta? Aşk başa gelip de karşılık bulmadı mı, sıkıntı işte o zaman başlıyor, ama yine de akıl dünya seyahatine, ay seyahatine, hatta Mars seyahatine bile çıkmaz, çıkamaz, böyle bir özelliği ve yetkisi yoktur... Alır arka cebinize koyarsınız biraz, sonra siz istemeseniz de o hemen eski yerine, beyninizin içine gelir...


Susuz kalın, evsiz barksız kalın, ama aşksız kalmayın sakın. Bekleyin özlemle, hasretle, aşk başa gelsin, başa geldikten sonrada bir yere gitmez zaten, gitmesin... Vatan, bayrak ya da sevgili, her neyi seviyorsak aşk ile sevelim, aşk ile sevelim ki onsuz hiç bir şeyin tam tadına varamıyoruz...

( Merak Etmeyin Aşk Başa Gelince Akıl Bir Yere Gitmez başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.