Abuzittin, heyyyy Abuzittin! Ne var, ne bağırıyorsun yahu! Abuzittin ''Sen mutluluğun karikatürünü çizebilir misin?'' Hay Allah! Mutluluğun resmini biliyoruz da, mutluluğun karikatürü nasıl çizilir ki? Tabi burada maksat ne üzüm yemek, ne de bağcıyı dövmek. Çizebilenler varsa, insanları güldürme işine soyunanlar varsa, onları kalemimizin menziline almak...


Mutluluk bu resmi de yapılır zaman zaman, karikatürü de çizilir, yeter ki resmini yapanlarda, karikatürünü çizenlerde düzgün insanlar olsunlar... Bu arada ben de bu yazıyı yazmaya çalışırken, tepemde, mutluluğun resmi ya da karikatürü ile hiç ilgisi olmayan bir kara sinek vızır vızır tur atıp, Ahmet Abi'nin neresine nasıl pike yaparım diye düşünüyor...


Al sana bir karikatür konusu, sineklerin ineklikleri... İneklikleri derken, gece sabahlara kadar ders çalışan inekleri kastetmediğimi tabi hemen anlamışsınızdır... O çok çalışkan çocuklara da ayrıca neden, inek derler asırlardan beri, onu da hiç anlayabilmiş değilim... Öyle ya ders çalışırken mö mööö ve de mööö diye ses çıkarmıyorlar ki bu çocuklar...


Hadi biri tuttu da yaptı ''Mutluluğun karikatürünü.'' sonra ne olacak? Siz o karikatürü görünce onun gibi mutlu mu olacaksınız? Zor biraz. O karikatürünü gazeteye basıma verir, parasını da cebine koyar, meyve suyunu yudumlayıp, mutluluk pozları verirken etrafa, siz de karikatüre bakıp kah kah ve de kah dersiniz, eğer ki karikatür kaliteli ise... Her karikatürde güldürmeyebilir insanı... Böyle bir garanti yok mizah da ve karikatürde...


Hatta bazı karikatürler, kendi sınıfında karakatür olarak da adlandırılır ki sadece insanı karalamakla kalmaz bir de aşağılamaya kadar gider... Kimisi, hatta büyük çoğunluğu hak ediyordur bunu, kimisi içinse iftira olur. Yine de karakatür çizenlere karakatürist değil karikatürist derler...


Ne resim, ne de karikatür yeteneğini ben de ara ki bulasınız... O nedenle aramayın zaten. Ben resim dersinden ortaokul da ikmale kalmış bir adamım. Hayır işin zor tarafı, diğer derslerde olduğu gibi kopya da çekilmiyordu, yetenek varsa var, yoksa yok. Ama severim, kaliteli, insanı düşündüren karikatürleri hatta karakatürleri de... Buradan yine sesleniyorum Abuzittine ''Sen yine çizmeye devam et mutluluğun karikatürünü.'' Biz de alkışlarız ellerimiz patlayıncaya kadar...

( Sen Mutluluğun Karikatürünü Çizebilir Misin Abuzittin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.