Her yoğurdun bir yiğidi yere serişi vardır, değil mi? Anladım, yok öyle değildi o atasözü diyorsunuz, doğrusunu söyle... Diyelim doğrusunu o zaman ve düzeltelim ''Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.'' olarak... Ama ilki de doğrudur, nasıl doğrudur, izahatı basit. Bakınız, aşağıda...


Bu güzelim besin yoğurt, bilenler bilir müthiş uyku verir, ister yiğit ol, isterse normal bir vatandaş, o yoğurdu yediğin zaman göz kapaklarının ağırlığı ben diyeyim bin ton, sen deyiver beş bin ton. Olduğun yerde kalır, yatağa bile zor gider, hatta gidemezsin... Ve dahi yoğurt yiyip olduğu yerde uyuyanlar yüzünden, boşanmaların arttığı bile söylenmektedir...


Muhteşem Süleyman lakaplı, İslamköy'ün Yiğidi büyük devlet adamımız Süleyman Demirel de öyle söylemiş ''Meseleleri mesele yapmazsanız mesele diye bir şey kalmaz.'' demek ki neymiş efendim, meselelere kafayı takmayacağız. O zaman neremize takacağız? Hiç bir yerimizi takmayacağız... Şeyimize bile, şeyimize bile derken yanlış anlaşılmasın, omurilik soğanından ve sarımsağından dem vuruyoruz... Taktık mı, sonrası sıkıntı. İşin gücün yoksa psikolog psikolog dolaş, yok efendim çocukluğuma inerdin, inemezdin, oradan geriye çıkardın çıkamazdın. İşimiz olmaz...


Aslında mesele nedir, diye bir soru sorsak, durur durur bin tane mesele sayarsınız. Bunların belki yarısından fazlası incir çekirdeğini doldurmaz şeylerdir, işte bu incir çekirdeğini doldurmaz şeyler yüzünden hayatınız bir anda alt üst olur, altını tekrar üstüne getirmek için bir dolu çaba içine girmeniz gerekecektir mutlaka...


Anladık yoğurdu sarımsaklasanız da saklayabiliyorken, meseleleri de yoğurt gibi düşünüp saklamaya kalkarsanız, meseleler mesele olmaktan çıkar, artık büyük büyük dert olmaya başlar, sonrada ''Dertlerimi zincir yaptım birbirine ekliyorum.'' şarkısını söyler durursunuz...


Bazı çok önemli meselelerde vardır ki bunları illaki mesele yapmak gerekir, hayati konulardır bunlar, memleketin geleceği vardır ucunda... Neler mi? Mesela Survayvır da bu sene kim birinci olacak, Şeyma'nın yeni sevgilisi kim acaba, neler biliyoruz onun hakkında... Acun yat ve uçak almış, acaba kaça almış. Bir kanal daha almayı düşünüyormuş, acaba hangi kanal? Nusret, et lokantasından sonra kuru fasulye lokantası da açacakmış, ama fazla gaz yapar diye vazgeçmiş. İşte böyle önemli meseleler var memlekette... Bazen de önemsiz toplumsal olaylar oluyor mülteci akını gibi filan onu da kafaya takmamak lazım...

( Meseleleri Mesele Yapsak Da Mı Saklasak başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.