Sorular Bende Cevaplar Sizde...

 Soru Cevap - Av. Arb. Bahadırhan Tabak

1

Bana sorarsanız eğer geçmişte her şey daha iyiydi nasıl mı, şöyle komşuluk samimiyet muhabbet tahammül boldu hırsızlık adam kandırmaca yoktu ta ki 1980’den az öncesine kadar…. Bizler internet veya akıllı telefonlar olmadan büyüdük, orta yaşlarda 13-15 yaşlarında elektrik geldi televizyon geldi hepsi bu kadardı. Bizim için bu günler neredeyse hayal edilebilir hiç değildi! Şimdi ki kuşak İnternet, TV ve cep telefonları ile büyüyor ya da büyütülüyor, o an başımızda savmak ilgi alaka göstermemek için!!!. Sizler bunun hakkında ne düşünüyorsunuz?

 

2

Yapay zeka DİYORLAR Alemlerin Rabbinin verdiği akıl ile yapıyorlar birde insan aklından haşa Alemlerin verdiği akıldan üstün diyerek günaha giriyorlar! İşte bu söz konusu olduğunda görüşler farklılık gösteriyor insanlar Alemlerin Rabbi Allah C.C. Verdiğini unutarak kendilerini bir sap olarak görüyorlar! Bazıları benim gibi içinizde benim gibi düşüneler varsa bunu büyük bir tehlike olarak görüyor ve er ya da geç insanlığı yok edeceğinden korkuyor değil de insanın emeğini hiçe sayarak bir teneke yığınına yaptırarak emek hırsızlığına girerek insanı emekle çalışmasını engelleyerek aç kalmasına sebebiyet veriyorlar, ben böyle düşünüyorum. Stephen Hawking, ölümünden kısa bir süre önce yapay zekâ araştırmasının insanlık için fırsatlar sunduğunu söyledi lakin bu fırsatlar insanın çalışma emek alanını alarak insanı işsiz bırakacaksa bu fırsat değil sömürü insanı yok sayma olur ki bu kabul edilemezdir! Elon Musk denilen zat ayrıca yapay zeka araştırmasının tehlikeleri konusunda uyarıyor ve de destekliyor bunu da anlamak mümkün değil!. Ancak, yapay zekanın olumlu katkı yapabileceği çok sayıda olası uygulama alanı olabilir, insanın yaşam alanında kolaylıklar sağlaması açısından bu olabilir. Şimdi bizler bu yapay zekâ geliştirme yolunun en başındayız. Geleceğin ne getireceğini yaşarsak göreceğiz elbette, yoksa bizden sonrakiler görecek, umarız onlar için en güzeli hayırlısı olur. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsun?

Sizler Cevap verdikçe devam edecektir.

Mehmet Aluç

 


( Sorular Bende Cevaplar Sizde... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 16.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.