BESTE SAKALLIDAN BİR KESİT

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 3 Ağustos 2021

…………………………………………………..

 

 

“4 Ocak 2007” Yılında  Gaziantep Vali Yardımcısı Gökhan Veli Kişioğlu Başkanlığında  Av. Abdulhadi Bay, Tamer Abuşoğlu, Ali Atalar, Kemal Polat, Hüseyin Toprak, Rahmetli Mehmet Nacar ve Mehmet Ak ile birlikte kurmuş  olduğumuz  kısaltılmış adı GASED olan Gaziantep  Kültür  Sanat Ve Edebiyat  Derneğinin düzenlemiş  olduğu Türk Dünyası Şairler Buluşmasına,Azerbaycan’dan Prof. Dr.Tamella Aliyeve Abbashanlıyı, Eskişehir’den Rahmetli Rasim Köroğlu’nu, Kıbrıstan da Beste Sakallı’yı davet etmiştik. Şimdi aşağıya Beste Sakallıdan bir kesit sunuyorum.

Gazeteci, şair ve yazar. 1982, Magosa / Kıbrıs doğumlu. Kıbrıs Doğu Akdeniz Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünden mezun oldu. Lefke Avrupa Üniversitesi (Kıbrıs) ve Rouen School of Management (Fransa) üniversitelerinin ortak programı olan ‘Avrupa İşletme Yönetimi’ üzerinde yüksek lisans yaptı. Daha sonra İngiltere, Middlesex Üniversitesinde ‘Girişimcilik Eğitimi’ alanında doktora programını tamamladı.

2001-2006 yılları arasında Genç tv ve Brt ekranlarında 'Papatya Seferleri' isimli kültür ve sanat programını hazırlayıp sundu. İngilizce öğretmeni olarak görevi yanı sıra girişimcilik ve eğitim üzerine doktora programını sürdürdü.

Kıbrıs gazetesinde pazar günleri kültür-sanat sayfasını hazırladı. Bugüne kadar yayımlanmış beş şiir kitabı var. Bu kitaplarından ikisi olan 'Kar Yanığı' ve 'İnadına Sevdalı' kitabındaki şiirler Azerbaycan'da 'Sevda Hatrına' isimli kitapta toplanıp, o ülkenin diline çevrilerek yayımlandı. Bu kitabıyla Vektör İlim Vakfı Genç Yazarlar Birliği Edebiyat 2006 ödülünü aldı. Şiirleri İngilizce, Makedonca, Yunanca, Boşnakça, İromca, Almanca ve Bulgarcaya da çevrildi

Kıbrıs Gazetesinde, 2007-2008 yıllarını kapsayan süreçte, ‘Sokak Lambası’ isimli sanat sayfasını hazırladı. Aynı gazetede Ocak 2014’ten beridir sanat, hayat, eğitim ve girişimcilik üzerine haftada bir köşe yazıları yazmaktadır. Tüm bunlara ek olarak, dünyadaki çeşitli dergi ve gazetelerde de zaman zaman yazıları yayımlanmış ve yayımlanmaktadır.

Dr. Beste Sakallı; altı yıl boyunca, televizyonda, ikinci şiir kitabıyla aynı adı taşıyan ‘Papatya Seferleri’ şiir programını hazırlayıp sundu. Program süresince, Kuzey Kıbrıs’taki birçok şairi programa konuk etmiş, programda, hayatlarına, çalışmalarına ve kültür-sanatla ilgili düşüncelerine yer vermiştir.

Yıllarca sınırlar içerisinde boğuşan coğrafyadan, şiirlerini dünyaya taşımayı başarmış Kıbrıslı Türk şairlerdendir. Büyük Balkan Buluşması (Haziran 2012, Türkiye), Jan Smrek Uluslararası Edebiyat Festivali (Eylül 2011, Slovakya), Drini Poetik (Haziran 2011, Kosova), Struga Şiir Akşamları, (Ağustos 2008, Makedonya), Sınırsız (Temmuz 2008, Almanya) katıldığı bazı festivallerdir.

Bunun ötesine dünyanın dört bir yanından şairlerin katılımıyla gerçekleşen ‘Uluslararası Şiir Buluşması’ projesini tasarlamış ve bu projenin organizasyonunu gerçekleştirmiştir. Bu projeyle birlikte birçok şair Kuzey Kıbrıs’ta buluşmuş, şiirleri Türkçeye çevrilmiş, üniversite ve lise öğrencilerinin katılımıyla şiir ve sanatla ilgili seminerler düzenlenmiş, şiir akşamları organize edilmiştir. 2006 yılında, III. Kültür Sanat Kurultayı, İlk ve Genel Ortaöğretim Kurumları, Kültür Sanat Alt Kurulu’nda başkan yardımcısı olarak görev almıştır.

Kapatby ReklamStore

 

Şiir Kitapları:

 

Dip (Şiirler, 2013), İhlal (Şiirler,2009) Bir Sen Vakti (Şiirler,2006), İnadına Sevdalı (Şiirler,2003), Kar Yanığı(Şiirler,2002), Papatya Seferleri (Şiirler,2001), Barış Tüten Mavilik (Şiirler, 2000)

 

Ödülleri:

 

Genç Yazarlar Birliği Edebiyat Ödülü (Bakü, 2006) Genç Türk Yazarlar Birliği, Türk Dünyası Hizmet Ödülü (2008) Uluslararası Süleyman Brina Balkanlar Türk Kültürü Hizmet Ödülü 

 

KAYNAK: Bener Hakkı Hakeri / Kültürümüzde Sanatçılar ve Yazarlar İsimler Sözlüğü (2004), Ertanç Hidayettin / Beste Sakallı (kibristostasi.com, 08.02.2008), Beste Sakallı kimdir? (starkibris.net, 23 Haziran 2013), Ülkemizden Genç Bir Kalem: BESTE SAKALLI (detaykibris.com, 10 Eylül 2015).

 

( Beste Sakallıdan Bir Kesit başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 3.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.