Başlığı görünce hemen bana kızmışsınız, hatta ''hadi len oradan zibidi'' filanda demişsinizdir belki. Durun canım durun hemen kızmayın, bir anlatacaklarımı dinleyin sonra kızıp kızmamaya, hatta beni dövmeye, sövmeye, bir kaşık suda boğmaya karar verirsiniz...


O sigara var ya o sigara ne faydalıdır bir bilseniz. İçen insanlara değil canım tabi ki... Kimlere mi? Doktorlara doktorlara. Başta göğüs ve kalp damar cerrahisi üzerine ihtisas yapmış doktorlara bir faydalıdır bir faydalıdır inanamazsınız. Eeeee bu işten ekmek yiyor ailelerinin geçimini sağlıyor doktor abilerimiz ablalarımız. Sigara içenler olmasa adamlar evlerine nasıl ekmek götürecekler. Tabi psikolog ve psikiyatrları da unutmamalı özelikle alkol ve türevlerinin tedavileri konusunda. Alkol olmasa, psikiyatrlar kimi tedavi edecek?


Ayrıca her gün bu kadar içki satılmasa, gündüzleri geceleri şişe toplayan kutu biraların kutularını toplayan çocuklar aç kalırlar billahi. Ha ''Onlar zaten aç.'' diyorsanız, ben de derim ki bu sefer çok fazla aç kalırlar... Bir de biraların kutlularını ve cam şişelerini imal eden fabrikalarda çalışan binlerce işçinin hali ne olur sonra, değil mi?


Ülkelerin hemen hemen hepsinde binlerce dekar alanda tütün ekiliyor. Ne için sigara yapmak için. Yine içki yapmak için, anason ekiliyor, arpa ekiliyor, üzüm asmaları yetiştiriliyor. O yollarda içilen sigaraları atmak için sokaklara çöp bidonları koyuluyor, o bidonları imal eden atölye ve fabrikalarda işçiler çalışıp evine ekmek götürüyor. Vallahi çok zor bir durum...


Bir an sigaranın dünyada hiç olmadığını düşünün bakalım. Ne kötü bir durum. O zaman ''Sigaramın dumanı da dumanı yoktur aman şu yarimin imanı.'' diye de bir türkümüz bile olmazdı aslında. Daha neler var neler? ''Ahhh bir ateş veeeer cigaramıııı yakayııııım sen sallaaaan gel ben boyunaaaaaaa baakayımmmm.'' diye de bir türkümüz olmazdı, o nalet ya da lanet işte her neyse sigara olmasaydı...


Bu meret zıkkımı ben bile içtim her ne kadar yirmi sene kadar önce bırakmış bile olsam. Hadi gelin kendinize bir iyilik yapın siz de bırakın şu zıkkımı. Mark Twain de zaten öyle dememiş mi? ''Dünyanın en kolay işi sigarayı bırakmak ben elli kere bıraktım elli kere yeniden başladım.'' Sigarasız günlerde ve dumansız hava sahalarında buluşalım... Red Kit bile bıraktı, siz mi bırakamayacaksınız? Çizgi roman kahramanı kadar bile mi olamıyorsunuz?

( Sigaranın Ve İçkinin Faydaları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.