Hak hukuk ne de güzel kelimeler aslında. Tabi peşinden hak ve hukuk sahipleri gak ve gukuk diye bir şeyler yumurtlamazlarsa... Yumurtlarlarsa kendileri bilir... Hayır o yumurtalarında gezen tavuk, koşan tavuk, az gezen tavuk yumurtası olması tabi ki mümkün değil...


O musallaya günü gelince, Allah geçinden verse de vermese de yatacağız bir gün. Hoca soracak cemaate ''Bu merhuma, merhumeye hakkınızı helal ediyor musunuz?'' Usulen hemen hemen herkes bir ''Helal olsun.'' çekiyor mevtaya da alacağı olan bir sürü adam içinden hem yüzüne karşı hem de tabutuna karşı küfürleri boca ediyordur...


Hak ödemeleri öyle zannedildiği gibi senet ile sepet ile çek ile, olmuyor. Hatta hak ödemelerinde kredi kartı bile, para puanlar bile geçmiyor. Bunun bir tek yolu var, hakkını gasp ettiğiniz ya da kul hakkına girdiğiniz kişi ile onu bulup helalleşeceksiniz. Bunun başka yolu yok...


Bir takım istisnaları bile var bu işin. Cenaze namaz bittikten sonra, gömülmeye götürülürken bir kişi ya da üç beş kişi ''Bizim bu adamdan alacağımız var hem de çok, hakkımızı helal etmiyoruz.'' derse eğer, dinen cenazenin gömülmesi caiz bile değil. O zaman Hoca bir şekilde cenaze sahiplerinden, söz almak durumunda ''Biz varisleri olarak bu borcu ödeyeceğiz.'' diye...


Kimlere edeceğiz, bakalım kimlere etmeyeceğiz hakkımızı. Benim şahsen var hakkımı helal etmeyeceğim eşim dostum, yakınlarımdan, hatta devlet adamlarından... İsimlerini hiç bir zaman açıklamadım, bundan sonrada açıklamam, isimleri yüreğimin bir köşesinde gizli. Bana da helal etmeyecekler varsa, onlarda kendileri bilir. Ahiret yurdu ki ömrümüzün sonunda bizi bekliyor ve son hızla biz de o yurda doğru gidiyoruz. Arabalarımızla ayrı yönlere gidiyor gibi görünsek de aslına hepimizin yönü gerçek yurdumuza doğru, acı olansa birileri bunun farkında, birilerinin ise hiç umurunda değil. Allah her şeyin hayırlısını nasip etsin diyelim...


Bir kaç gündür yüreğimiz memleketimizin ciğeri ormanlarımız yanıyor. İşte o şerefsizlere, o haysiyet ve onur yoksunlarına asla hakkımızı helal etmiyoruz. Aramıza nifak sokanlara, kadınlarımıza eziyet edenlere, malımızı mülkümüzü çalanlara, bu ülkeyi bölmek için dağlarda kalanlara, asla hakkımız helal değildir. Bilsinler ki cehennem onları bekliyor, ateşleri bol olsun...

( Hak Ödemelerinde Kredi Kartı Geçmiyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.