KURBAN BAYRAMI

Yarın kurban bayramı

"Umudun adı kurban"

Gelin bu yıl kurban bayramında umutları kurban etmeyelim.,

Kesmeyelim, umutları.

Kurban demek ne demek?

Kelime anlamı olarak yakınlaşma demek tüm Sami dillerinde, hediye sunma anlamına da geliyor. 

Yani bu kestiğimiz kurbanlar bizi yakınlaştırması gerekiyor.

Kime?allahamı? yoksa bizi bizemi?

Yani babayı oğula, zengini fakire, toku aça yakınlaştırması gerekiyor!

Hepimiz o kadar müslümanız ki, fakirimiz bile kurban kesiyor. Kredi kartıyla aldığı kurbanı allıyor pulluyor ve kesiyor.

Zenginlerimiz dana kesiyor boğa kesiyor.

Gelin tek tek, al kınalı umutları kesmeyelim. 

Umutların derisini yüzüp etlerini parça parça etmeyelim! 

Yedi kişi bir olup koskocaman bir umudu bölüşmeyelim. 

Binlerce onbinlerce kişi tekbir getirerek umutları buzdolaplarına doldurmayalım.

Besmelelerle,
Dipfrizlerde dondurmayalım. 

Bir yıl boyunca bu umutlarla beslenmeyelim.

Gelin bu bayram, bayram olsun!
Gelin bu bayram gerçekten mubarek olsun!

Gelin kurban kesme alanlarının yanında, köprülerin altlarında, caddelerin ortalarında, sokaklarda, aç, giysisiz, parasız, örtüsüz, yaşayan...

Türk, Kürt, Suriyeli, somalili, Iraklı, Afganistanlı çocukların son umutlarını kesmeyelim!

Gelin danaya girmeyelim, kasaba  vermeyelim sucuk yaptırmayalım.

Hatta  kanını akıtıp parmağımızla çocuklarımızın alnına sürmeyelim.

Gelin kavurma, mangal zevklerimize ara verelim.

Gelin bu bayram çocukların bayramı olsun.

Çocukların karnı doysun. 

Gelin geç olmadan son umutlarını kesmeyelim, çocukların.

Zaten çoğu umudu,  kesti bizlerden .

Çoğu ege denizinde boğuldu. Çoğu yunanistanda kamplarda, Bir çok erkek çoçuğu italyada para karşılığında erkekler tarafından kullanılıyor!

Bir çoğu uyuşturucu satıyor.

Aç kalmamak için.

Bir coğu körpecik vucutlarını satıyor, oniki yaşında kızların.

Gelin son umutlarını kesmeyelim. 
Öylesineki müslümanlardan umutları kasilmiş,
hıristiyanların merhametine sığınıyorlar can pahasına.

Gelin bu bayram kurbanlarımızı süsleyip kınalayıp çocuklarımızın elinden tutup bu çocuklara hediye edelim .

Her çocuğun elinde bir ipin ucunda kurban olsun,uçurtma misali .

Uçan balon gibi.

Her çocuk sevinçten havalara uçsun.

Bayramınız kutlu olsun.
Yılmaz Tizgöl 
Antalya 
23/eylül /2015
( Kurban Bayramı başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 19.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.