Ne de güzel bir şarkıdır aslında da bu aralarda beni anlatıyor adeta. Her ne kadar 7 ciltlik Karpuz Kesme Tekniklerinin Derin Analizi ve İrdelenmesi diye bir kitabım varsa da yine de sevmiyorum karpuz kesmeyi... Bu işleri bizim evde hep hanım yapar.


Ben yazarım kitabı, onlar okurlar feyz alırlar ve de keserler karpuzları. Ben de hominigırtlak ancak yemeye yardım ederim. Ama güzel yerim ha karpuzu da, yedikten sonra karpuzun kabukları teşekkür bile ederler bana ''Vay be abim sen de ne güzel karpuz yermişsin meğer.'' diye...


Bir de kabak çıktı mı karpuz, o zaman işte insanın başından aşağıya kaynayan kaynamayan bütün sular dökülüyor. İyi de kardeşim zurnada peşrev olmaz ne çıkarsa bahtına, karpuzda da durum aynen böyle billahi... Hayır elime alıyorum karpuzu, tık tık vuruyorum, ne iş oğlum kabaksan söyle diyorum, onda tık yok.


Diyarbakırlı kardeşlerim ve Adanalı kardeşlerim karpuz konusunda en şanslı olanlardandır herhalde en güzel karpuzlar bir rivayete göre oralarda yetişiyormuş. Diyarbakır da festivali bile var, rekorda onlarda en büyük karpuz yetiştirmede...


Bir de karpuz kabuğunun denize düşme durumları var ki onu da hala anlayabilmiş değilim. Ne oluyor da oluyor karpuz kabuğu denize düşünce, hadi yüzme bilmiyorsa bu karpuz kabukları denize düştüğünde, billahi boğulur giderler, yazık değil mi onlara? En iyisi karpuz kabuğundan gemiler yapsak da çocukları torunları onlar ile oynatsak. Oyuncaklar dünyanın parası billahi...


Neyse zorla şerle karpuzu kestim de hanımın gözüne girdim, ama bıçakta bana giriyordu kıyısından köşesinden az daha... Zamanında domatese bıçak çekmiş bir adamım, karpuza mı bıçak çekemeyeceğim?


Buradan olgunlaşmış karpuzlara sesleniyorum. Birazdan toplanıp da bir kaç gün içinde belki sofralarımıza geleceksiniz, aman ha gözünüzü seveyim şu çekirdeklerinizi biraz azaltın ne olur. Çekirdek çıkartmaktan anamız ağlıyor, hayır ağlamasa bile ağlar gibi oluyor yani, diyeyim size. Japonlar çekirdeksiz karpuz yapmışlar ama, nasıl bir şeydir biz de daha bilen yok. Bir analiz etmemiz lazım, yemeden önce. Zannetmem ki yine de bizim karpuzları tutsun...

( Aman Karpuz Kestim Yiyen Yok başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.