“Z” Kuşağı değil ZAYİ demektir bu. Bu ifade çok önemli bir tehlikedir aslında gençliğimiz için.

 

Son zamanlarda, her alanda olduğu gibi yeni bir algı daha eklendi maalesef topluma “Z KUŞAĞI” ifadesi ile… Son vuruş olmalı bu sanırım. Buna psikologlar da ne yazık ki, karşı çıkma yerine alet oluyorlar farkında olmadan.

 

Bu ifade ile gençlerimizin bilinçaltına işlenen algı, onları; umutsuzluğa, ümitsizliğe, hedefsizliğe itmektedir. Dolaysıyla hayat için mücadeleden vazgeçiyorlar. Bu, gençlerimiz ve geleceğimiz için çok büyük bir felakettir. Belki de altın vuruş olmalıdır. Otuz beş yaşına gelmiş oğlum; artık dünyanın sonu geldi; evlenmeye, çalışmaya, gerek yok, sadece zamanı yaşamak lazım. Bak, bilim insanları bile ne diyorlar, diyor…!

 

Alfabemizin “son harfi” olan “Z” harfi ile gençliğin tanımlanması, bilinçaltına “siz artık son nesilsiniz” algısı işlenmekte olduğunu görüyoruz. Gençlerde ise; insanlığın sonu geldi, bizden sonra dünya yok olacak; ne gerek var çalışmaya, para kazanmaya, mücadele etmeye, evlenmeye... Ne gerek var okula gitmeye, ders çalışmaya. Bulduğunu; ye, iç, eğlen, cinsel şehvetini yaşa, oyun oyna ve hayatını yaşa…! Zaten bilim insanları da öyle söylüyorlar; küresel ısınma, doğal kaynaklar bitiyor, bize kaynak kalmadı, algısı doğuyor.

 

Ardından, basında sık sık çıkan birçok yalan haberler ile dünyanın sonu geldiği algısı ileri sürülüyor. Bilim insanlarına destek olarak bir de kâhinleri devreye sokuyorlar yazılı ve görsel basında sür manşetten.  Bu tür haber ve yorumların da amacı zaten bu algılar.

 

“Bir gök taşı dünyaya doğru geliyor, dünyanın sonu olacak” yalan haberleri ile ufo yalanları da eklenince iyice köşeye sıkışıyorlar psikolojik sorunu olanlar. Hani bir zamanlar dünya yıkılacak da sadece Şirince ayakta kalacaktı???!! Ne oldu, yıkıldı mı? O zamanlar bu tür haberlerden ötürü, etrafımda, sabahlara kadar uyuyamayan, ortaya yaşın üzerindeki insanları sakinleştirmekle geçiyordu günümün neredeyse yarısı.

 

Astronomi Uzay Bilimleri uzmanı, NASA'da uzay araştırmalarında görevli olan Dr. Umut Yıldız, canlı yayında; UFO lar var, gök taşı dünyaya çarptı-çarpacak vs… gibi birçok haberlerle alay ederek, bu gibi ifadelerin aslı olmadığını, duyunca güldüğünü, sadece haber amacı taşıdığını dile getiriyor. Ve “ ben gülüyorum bunu söyleyenlerin haline, bu tür haberlere. Koca koca insanlar ekranlara çıkıp ciddi ciddi konuşuyorlar bu konularla ilgili. “Hani göstersene bana bir tane” diyorum onlara. Ben rasathanede yıllardır uzay teleskobuyla uzayı gözlemliyorum, üstelik uzayın derinliklerini, neden bir tanesini hiç göremedim?” diyor.

 

İşte bütün bunların amacı bilim değil, psikolojik kaos ile toplumu ve gençliği çökertmektir. Panikatak olanlar ha bire ilaca yükleniyorlar bu durumda.  “basın terörizmi” diyebiliriz bunlara. Sırf haber, para kazanma uğruna buna asla müsaade edilmemeli.  

 

Zaten yetişkinler farkında değiller çocuğun bilgisayar başında ne olduğunun…  Onlar “çocuğum masumane bir şekilde internette oyun oynuyor, sokağa çıkmıyor, sakin sakin oturuyor orada” zannediyorlar olayın vahametinin farkında olmadan… Oysa o bilgisayar oyununun başında “masumane” diye düşündüğü oyunlar ile birileri çocuğunu elinden alınıyor da onlar bunun farkında bile değiller. Sonra da çocuğunu alıp psikologlara, psikiyatrlara koşuyorlar; çocuğum ders çalışmıyor, çocuğum başarısız, okumuyor, geleceğe umudu yok, hedefi yok, 30 yaşına geldi evlenmek istemiyor, işi yok, çalışmak ta istemiyor, özgüveni eksik ve asosyal, ben ne yapayım, diye soruyorlar. Beyni durmuş, büzüşmüş, özürle bir çocuk olmuş o artık…  Ama gece-gündüz, aç-susuz bilgisayar başında azimle oyun oynuyor…!

 

Artık bu saatten sonra tek yapacağınız; ellerinizi açıp, bildiğiniz bütün duaları etmektir! Siz, zamanında yapacağınız en büyük kötülüğü yapmışsın zaten çocuğunuza “uslu duruyor” diye keyfinizi bozmamakla… Artık bundan sonra yapacağınız hiçbir çözüm kalmamıştır. Şimdi tren kaçtı. Bu mücadeleyi, keyfinizi düşünmeyip, o gün verecektiniz.

 

“Z” kuşağı demek ZİYAN, ZAYİ, SONU GELMİŞ KUŞAK DEMEKTİR. Bu ifadeye bütün uzmanlar karşı çıkmalıdır.

 

(Ar. Yzr.  Mümin Sağlam

( Z - Kuşağı Algısındaki Tehlike başlıklı yazı OLUK tarafından 7.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.