Canımız ciğerimiz ilköğretim öğrencilerimiz ve sonrasında da orta öğretim öğrencilerimiz sınava girdiler. Sınav öyle bir sınav ki hayatı baştan sona değiştiriyor. Birincisi çocuklarımız orta öğretimde güzel bir liseyi kazanıyor, ikincisinde de meslek sahibi olacağı, hayatını kazanacağı üniversiteyi seçiyor.


Her sene olduğu gibi bu senede uyanamayan veya uyansa bile yetişemeyen geç kalan yavrularımız vardı mutlaka... Bir senelik emekler boşa gitti... Nedir yani bu kuralcılık? Bir kere sınav başladığında geç kalan öğrenci zaten geriden başlıyor üç beş soru. O da kendileri için dezavantaj...


Büyüklerimizden, devletimizin başındakilerden bu kuralın kaldırılmasını istesek, çok şey mi istemiş oluruz? Yazık etmeyin bir sene sınava çalışıp da bir dakika, iki dakika, beş dakika geç kalıp da içeri alınmayan öğrencilerimize ve ailelerine...


Üzerinde kopya mu var? Bomba mı var? Terörist mi bu çocuklar? Vatan haini mi? Hiç kimseye bir faydası yok, bu anlamsız kuralın. İsterse sınavın bitimine yarım saat kala gelsin, ama sınava girsin, zaten geriden başlayacak yarışa, siz onu içeri de alsanız...


Bu çocukların hayatını baştan sona etkileyen bir sınav. Bir sene ertelenmesi demek, çocuklarımızın hayata bir sene geç atılması demek. Bakın serbest bırakın bu geç kalma işini, inanın çok az çocuğun geç kaldığını, belki de hiç yaşanmayacağını göreceksiniz... Kapıya izbandut gibi görevlileri dikip de ''Yassah hemşehrim yassah dedik ya.'' gibi cümlelerde tarihe karşısın artık.

( Bu Saçmalığa Bir Son Verin Artık başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.