Son fiyat artışları ile kabak çekirdekleri ve fındığa bayağı bir zam geldi. Tabi bu zam benim gibi kabak çekirdeğini ve fındığı seven bir insan için gayet üzücü. Allah var onlarda güzelse de ay çekirdeklerini onlar kadar sevmiyorum.


Bu yediğim fındıkların kabuklarını ve kabak çekirdeklerinin kabuklarını biriktirsem de sobada yaksam azar azar ısınır mıyım, diye düşünmeden edemiyorum... Isınırım ısınmasına da çuval çuval fındık ve kabak çekirdeği yemem lazım. O da bizim gariban bütçeyi haliyle bayağı zorlar. En iyisi kabuksuz fındık ve kabuksuz kabak çekirdeği yemek. Kabuksuz kabak çekirdeği ne alaka...


Tabi ki gelen zamları en sesli bir şekilde protesto ediyorum. Hatta sloganlaştırdım bunları ''Kabak çekirdeklerine ve fındıklara uzanan eller kırılsın.'' Yok, olmadı, kırılmadı, bağrımıza taş basıp yine fındık yemeye ve kabak çekirdeği çıtlatmaya devam...


Hayır bir de kampanya yapsalar ne olur sanki... İki çıtlatma bizden, bir çıtlatma sizden, nasıl ama slogan? İki kabak çekirdeği al bir kabak çekirdeğinin parasını öde... İki fındık al bir fındık parası öde... Hadiiiii gel vatandaş gel! Kabuklara ayrı para almıyoruz...


Ama yiyin mutlaka kabak çekirdeğinden de fındıktan da. İkisi de kararında yerseniz, insan vücuduna çok faydalı. Dünyanın en güzel, en kaliteli fındığı da bildiğiniz gibi bizim ülkemizde yetişiyor, kıymetini bilelim...


Benim öğleden önce de, öğleden sonrada kafası çalışan Karadenizli hemşerilerimden birisi, geçmişte fındık kabuklarıyla araba çalıştırmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Yine de pahalı sayılır fındık ülkemizde. Ne Demişler ''İster profesör olun, ister dünyaca ünlü bir oyuncu. Eğer fındık bahçeniz varsa, yazın gideceğiniz yer bellidir.'' Durum budur... Kafadan sallamadım ha o sözü, billahi atalarımız söylemiş...

( Kabak Çekirdekleri İle Fındık Kabukları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.