Bazen, bazı kelimeler üzerine düşüncelere dalarım. Boş vakit bulabildiğim zamanlarda mesela.

Daha evvel birkaç farklı kelimelerin karıştırılan anlamları üzerin yazılar yazmışlığım mevcut. Tam emin olamamakla birlikte, biraz düşündüğümde “sadakat” kelimesi, olgusu yada duygusu -artık adına her ne diyorsanız onun- üzerine hiç değinmediğimi fark ettim.

Son zamanların biraz uzun bir kısmında bu hususa takıldım. Yazıma başlamadan önce TDK’ya şöyle bir göz gezdirip anlamına bir bakayım dedim. Kelimenin, sözlükteki anlamı; “İçten bağlılık.” olarak geçiyor.

Ancak ben, bu devre baktığımda bu manayı pek göremiyorum. Acaba ben mi yanlış anlıyordum kelimeyi? Belki de “sadakat” göreceli bir kavramdı ve benim haberim yoktu. Bana çok tuhaf geliyor bazen. Tuhaftan daha ziyade “yorucu” demek daha doğru belki. Ya zamanı yada insanları yakalayamadığımı hissediyorum. İnsanların birbirlerine duydukları güven, sadakat gibi manevi değeri yüksek olan hissiyatların, gerçek anlamda kelimelerin hakkını vermediklerini, veremediklerini düşünüyorum.

Mesela bu yazımın konusu olan sadakat hususunda bana göre, bu kelimeyi anlatabilecek en bilindik örnek; Hz. İbrahim’in oğlunu kurban etme sahnesidir. Düşünsenize görmediğiniz bir varlık, size oğlunuzu kurban etmenizi söylüyor. Bir insanın canını birçok şey yakabilir ama evlat acısı daha başka bir yerdedir. Hz. İbrahim, Tanrı’ya o kadar sadık, o kadar bağlı ki, bu emir canını yaksa bile, içi kan ağlasa dahi oğlunun da sorgusuz sualsiz rızası ile onu kurban etmeye yelteniyor. Tabi Tanrı, bu koşulsuz sadakati ödülsüz bırakmıyor. Hz. İbrahim’in oğlu yerine, gökten indirdiği kurbanlık bir hayvanı kurban etmesini istiyor.

Bana göre sadakat böyle bir şey aslında. Sadakat asla ödülsüz kalmaz, eğer sadakatinize gölge düşürecek bir şüphe yoksa. Ve ne üzücü ki, bu devirde ben bunu göremiyorum. “İnsanlar sadık değil.” demek mi doğru yoksa kendimi kör ve cahil bilmek mi, bilemiyorum.

Yalnızca bu çağda anlamları kaybolan kelimelerin anlamlarını aramak beni o kadar yoruyor ki, sanırım biraz dinlenmeye ihtiyacım var.  

( Anlamını Yitiren Kelimeler - Sadakat başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 16.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.