20 haziran babalar günüymüş! Tüm babaları şimdiden kutlarım, ama kafama takılan bir iki yönü var bu işin. 
Bu olay bana iki deyim çağrıştırıyor. 
İlki babalara gelmek ki bu kötü bir duruma düşmek, yolun sonuna gelmek, çıkmaz yola girmek gibi işin içinden çıkılması zor bir durumu ifade ediyor. İkincisi... Gününü görmek! 
Gününü göstermek! 
Sen görürsün gününü! 
Sana gösteririm gününü! 
Gördünmü gününü! 
Gibi... Bu farklı şekillerde söylediğimiz gün görme meselesi. Burada ki gün neyi ifade ediyor? 
Ben senin cezanı veririm, bunu sana ödetirim anlamında kullanılıyor! 
Aslında iyi anlamdada kullanıyoruz bazen, 
Gün görmüş adam! 
Gün görmüş aile! 
Görmüş geçirmiş kişi gibi... 
Bu gününü göstermek bayağı bir dikkatimi çekti... 
Niye yani gününü göstermek? 
Bu konuda ulaşabildiğim doğru dürüst bir bilgi yok... 
Peki bu gün hangi gün?
İşte can alıcı noktada burada, sen bugün beni yendin ama benimde seni yeneceğim gün olacak işte o gün! 
Ogün sana göstereceğim, o günü göreceksin, gününü göreceksin. 
Yani kızdığımız birine o anda gösteremediğimiz hıncımızı bir şekilde ileri bir zamanda göstereceğimizin beyanıdır bu gün gösterme olayı. 
Şimdi gelelim babalar gününe! 
Babaların, babalara geldiği günmüdür bu gün? Tabiki değil. Bu küçük bir espri.
Babalar gününde bize günümüzü mü gösterecekler? Bak bu olabilir işte. 
Aslında biz erkekler baba oğul olsak bile bir rakip gibi görürüz karşımızdaki hem cinsimizi derinde... 
Babaların gözünde oğullarının hiç bir zaman büyüyememesi her zaman çocuk kalması hep bu yüzdendir! 
Bu... oğlum sen ne kadar büyüsende sen benim çocuğum olduğun için benim gözümde hep çocuksun deriz, ama oğlum sen ne salak herifsin, eşek kadar adam oldun hala hiç bir işi beceremiyorsun! Diyemediğimizdendir! 
Aslında çocuklarda bunu bilir işin ilginç yanı. Tabi babacığım haklısınız tabiki biz sizin kadar tecrübeli değiliz biz ne kadar büyüsekte çoluk çocuk sahibi olsakta sizin çocuğunuz, derlerken aslında şunu içlerinden geçirirler. 
Sen elbet bir gün göreceksin benim nasıl adam olduğumu,
Senden daha akıllı, daha güçlü, ve daha zengin olduğumu göreceksin! 
İşte o gün gelecek ve göreceksin!... 
Evet bu kuşaklar çatışmasının derininde böyle bir detay yatıyor, dahada derine gidersek bu iki erkeğin birbirini rakip görmesi habilden kabile ve bu günümüze kadar gelen kadını paylaşamama duygumuzdan kaynaklanıyor . 
Erkek eşinin çocuğa ayırdığı zamanı biraz fazla kaçırdığını görünce bile kıskanır eşini ve hiddetlenir. 
Çocuk ise annesini kesinlikle kimseyle paylaşamaz zaten bu babası olsa bile. 

Konunun özü böyle olunca 
Babalar gününde, günümüzü 
görmek, ve yaptığımız hataları görmek anlamına geliyor biraz ve aynı zamanda telafisini yapabilmek, çocuklarımızla el ele gönül gönüle güzel bir gün geçirmek dileğiyle, Babalar gününüz kutlu olsun.

Yılmaz Tizgöl
Moskova
16 06 2021

( Babalar Günü başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 16.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.