YERKÖYLÜ ŞAİRLER,YAZARLAR VE OZANLAR KİTABI YAYINLANDI!

 

Hatay’da yaşayan,Yerköy kökenli Gazeteci-Yazar-Araştırmacı Erhan PALABIYIK’ memleketi olan Yozgat-Yerköy ilçesi için “YERKÖYLÜ ŞAİRLER,YAZARLAR VE OZANLAR “adlı 711 sayfalık bir edebiyat kitabı yayınladı.

Ekonomik ,nedenlerden dolayı çok az sayıda basımı yapılan kitap okurlarla buluşacak.37 Yerköylü Şair,Yazar,Ozan’ın yer aldığı kitap alanında şimdiye kadar yapılan ilk çalışma olma özelliği taşıyor.Yeni kitap çalışmaları olan Palabıyık:Yozgat yerel dil sözlüğü kitabımı’da yayınladıktan sonra bir daha Yerköy ve Yozgat için hiçbir kitap çalışması yapmayacağım ve yaşadığım,Yerleştiğim  il olan Hataydaki kitap çalışmalarıma ağırlık vereceğim dedi.

Yozgat insanı Kültür,Sanat ve Edebiyata önem vermiyor,sponsor bulmakta zorlanıyorum,bir yıllık bir emeğimin karşılığı olan kitaptan ancak 100(yüz) adet bastırabilecek kadar maddi bir destek bulabildim,Yozgatın resmi yöneticileri bu işlere sıcak bakmıyorlar,Kültürel kalkınma olmadan,asla Toplumsal,Ekonomik kaltınma olmaz.,Yozgat Kültürel altyapısını tamamlayamış  illerin en başında gelmektedir,bu olumsuz tablo 21.yy’de ortadan kaldırılmalıdır,yöneticileri göreve ve hassasiyete davet ediyorum dedi

Gazeteci-Yazar-Araştırmacı PALABIYIK,Kitabının önsözünde şunları söyledi:

Değerli;Yerköylü hemşehrilerim,elinizde tuttuğunuz”Yerköy,Şairler,Yazarlar ve Ozanlar”adlı kitap en zor koşullarda hazırlanmış bir eserdir.Bir yıllık bir araştırma,derleme,düzenleme sonrasında  yayınlanabilmiştir.Daha öncede”Bizim Yerköy”adlı bir kitabı daha kötü koşullarda hazırlayıp sizlere sunmuştum.Bankadan kredi kullanıp yaptırdığım Bizim Yerköy kitabından 500(beşyüz) kadarı 7 yıl evimde beklemiş,Karanlıkdere Ayvası gibi sararıp, solmuş,sonrasında Sayın ,Değerli Eğitimci,Yerköy Belediye Başkanı Ferhat Yılmaz’ın kitaplara sahip çıkıp satın alıp siz değerli hemşehrilerime dağıtmasıyla özgürlüğüne kavuşmuştu.

Eğer,Ferhat Yılmaz Hocam olmasaydı bu kitapta kesinlikle,oluşmayacak ve  basılmayacak,sizlere ulaşamayacaktı,kendi emekli maaşından bana 2 bin lira gönderen değerli hocam bu çalışmayı başlatarak,  maddi- manevi desteğini her zaman esirgemedi, ancak belediyenin imkanlarını bildiğim için onlarıda zorlamadım,en kötü koşullarda olsada bana yine Yerköy Belediyesinin bütçesinden 3 bin lira vererek azda olsa bu kitabın basılmasını sağlamışlardır,aynı fedakarlığı Ankaradaki hemşehrim olan değerli insan Cemil Alp’de yardım  yaparak 2 bin lirada maddi katkıda bulunmuşlardır,her iki değerli,Memleketsever,Yerköysever  insanlara buradan yürekten  teşekkür ediyor,saygılarımı sunuyorum.

Bu kitapta tam 37 insanımıza,Şair,Yazar,Araştırmacı,Halk ozanı,Halk Aşığı,Gazeteci,Bilim adamı,insanımıza yer verdim.Hepside birbirinden ayrı düşünce ve yapıda olan insanlardır,ancak hepiside bizim değerlerimizdir,bu kitap aynı zamanda Yerköy,Kültür,Sanat,Edebiyat envanteridir,araştırmacılara,gençlerimize bir mirastır,bu kitaptan hiçbir maddi gelirim olmamıştır bunu buradan özellikle  aktarmak gereksinimi duymaktayım,yapılan yardımlarla ancak kitabın basımını gerçekleştirebildim,bir yıllık emeğim tüm insanlara,okurlara  helal olsun.

Hayattayken biraraya gelemeyen  birbirinden değerli insanlarımızı bu kitapta biraraya getirdim,bundan sonrasıda gençlere düşmektedir,yeni çalışmalara imza atmalarını bekliyorum,YERKÖY’le ilgili elimde binlerce materyal var ancak bunu basacak maddiyat yok,belki ileride birileri sahip çıkarlarda birbirinden güzel eserleri kitaplaştırabiliriz.

50 yıldır gurbet ellerde yaşamaktayım,Yerköyede bir daha dönmeyi asla düşünmüyorum ancak her koşulda.hemde en kötü koşullarda 3 kitap yaptım bilmem devamının gençler getirirlermi?Şimdi SEKİLİ KÖYÜ tarihini  hazırlıyorum bu kitabı kendi imkanlarımla yaptıracağım hiç kimseden yardım istemiyorum.

Daha öncede 110 bin adet baskı yapan”KURTULUŞ SAVAŞI GÜNLÜĞÜ”adlı Rahmetli Ali Galip Gençoğlu’nun anılarını içeren bir kitap hazırlamıştım,bu kitap Türkiyede  Üniversitelerde,Türk inkılap Tarihinde kaynak olarak gösterilen 154 kitabın ilk sıralarında yer almaktadır.

Kitapta yer alan tüm insanlar bizlerin birer değeridir, bir çoğu Yerköyü,Yozgatı,Türkiye’yi konu almışlardır,aydınlarımıza,edebiyatçılarımıza,Sanatçılarımıza sahip çıkalım,onların adlarını cadde ve sokaklara,meydanlara verelim,onların siyasi görüş ve düşüncelerini asla esas almayalım,herkes arkasından güzel eserler bırakıp gitmişler ve ölümsüzleşmişlerdir!Kitapda şu Şair,Yazar ve Ozanlar bulunuyor:Yerköy ilçesini kuran ve Milli Kurtuluş Savaşının kazanılmasında cephelerden cephelere koşan üsteğmen Ali Galip GENÇOĞLU,Tanınmış Romancı Nail Abbas SAYAR,Yazar Arslan Tekin,Ünlü halk ozanlarından Muharrem ve Neşet ERTAŞ(Uzun bir süre Yerköyde yaşamalırından dolayı onlarada yer verdim)Türkiye genelinde tanınan Gazeteci-Yazar Saygı ÖZTÜRK,Tanınmış  Yazarlardan,Öner YAĞCI,Sivas Madımak Otelinde yakılarak öldürülen Karikatürist Asaf KOÇAK, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi – DekanI Kürşat ZORLU,Prf.Dr Erdoğan  ALTINKAYNAK,Tanınmış Şair-Şükrü ERBAŞ,MHP Eski Milletvekili Mehmet GÜL,Şair- Memduh ŞENOL,Gazeteci-Seyfi ÇELİKKAYA,Şair-Şahin BAĞCI,Gazeteci-Sinan DEMİROK,Şair- Mehmet BAŞER,Gazeteci-şair-Ahmet SARGIN,Aşık Meczubi(Nuri Doğruyol)Şair Hasan BOZKURT,Şair,Ali DOĞRUYOL,Aşık İlyas KOÇ veİbrahim KOÇ,Ünlü Kemancı Hüseyin ÖKSÜZ,Halk Sanatçısı-Kadir ÖĞREN,Halil NİHAL,Halk sanatçısı-Yüksel NİHAL,Şair Recep ÖZCAN,Aşık Çelebi YARDIM,Şair-Yaşar DEMİR,Araştırmacı-Osman BAĞCI,Gazeteci-Yazar-Araştırmacı-Erhan PALABIYIK,Şair-Esat ALP,Çevirmen-Faik SAĞLAM,Şair-Ahmet CANSEVER gibi isimler bulunuyor.

Hepinize Hatay’ın dünyaca ünlü”AMİK OVASIN’DAN, MEDENİYETLER,BARIŞ VE HOŞGÖRÜ KENTİNDEN” Sizlere,Sevgilerimi,Saygılarımı,Selamlarımı iletiyorum,hoşçakalınız ve Mutlu,Huzurlu,Sağlıkla kalınız,Allah hepinizi korusun.“ORTA ANADOLU”NUN KIRGÜLLERİ”Saygılarımla,dedi.

Gazeteci-Yazar-Araştırmacı Erhan PALABIYIK’ın daha önceden yayınlanmış bir çok kitabı bulunmaktadır.

1-KURTULUŞ SAVAŞI GÜNLÜĞÜ-110 BİN ADET BASILMIŞTIR.

2-AMİK VE ANADOLU ÖYKÜLERİ-1000 ADET

3-ORTADOĞUYA AÇILAN ALTIN KAPI REYHANLI-4000 ADET

4-BİZİM YERKÖY-1000 ADET

5-HER YÖNÜYLE KIRIKHAN-1000 ADET

6-HER YÖNÜYLE KUMLU-1000 ADET

7-YARALI DOĞAN-500 ADET

8-SESSİZ ÇIĞLIK-2500 ADET

9-KIRIKHAN HALK KÜLTÜRLERİ

10- YERKÖYLÜ ŞAİRLER, YAZARLAR VE OZANLAR-100 ADET

11-NOSTALJİK REYHANLI FOTOĞRAFLARI(BASIM AŞAMASINDA)




 

 

 

( Yerköylü Şairler,yazarlar Ve Ozanlar Kitabı Yayınlandı! başlıklı yazı JULİAN tarafından 14.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.