Bizler Sevdiğimiz Müddetçe İnsanız, Yoksa Başka Ne Al Benili Neyimiz Var Ki, Bizi Ahirete Taşısın?

 

         Sevmek İle İlgili Sözler , Sevmek İle İlgili Anlamlı Sözler | Sözler Vadisi


Bazen bizim sandığımız/yanıldığımız, yanılırken aldandığımız hayatımız, zamanın peşinde sona koşarken, bizim başka yollarda olmamamız/olmam, beni gerçekten düşündürüyor. Beni yolda ayıran düşüncelerimle baş başayım, sonlanmak bitmeyen itirazlarıyla düşüncelerim hücum ederken, sefasını sürmek istediğim yolda ayrı yollara iterken, yarım kalmışlığımla Rabbime koşuyor ona sığınıyorum…

 

Sözlerimle duygularımı anlayanım ve bilen ve bilmeyi bildiren Rabbime şükürle başlıyorum yeniden, hayatı yaşamaya başlıyorum. Yenilgiyi, yanılgımla yanlışım biliyorum tövbe ile Rabbime koşuyorum, koşturtan Rabbime şükür. Şükürle gözlerim nemli iken Rabbimin mutlak gücüne tevekkülle, şahit oluyorum eksiklerimi tam ederken Rabbim… Sözler sözcükler duayla dünyamı kaplayarak, satırlarıma dökülürken hayretler içinde kalıyorum yine, yazdıkça Yaratan Rabbimin Lütfü'ne, keremime, yine şükürler ediyor ve yazmaya, kudreti ile devam ediyorum.

 

Gönlü duygu ve hisle doldurtan Rabbim, içine alemi sığdırtmış neler saklı olduğunu içinde gönüllerle gezince, fark ediyorum usul usul, sonsuz bir hazine ki sadece Rabbim oraya bakar, surete mala zenginliğe değil….İçinde biriktirilenlerle varılan ahirette ulaşılacak aşılacak köprülere yoldaş, açık attırmayla satanların sırat köprüsünden aşağıya pişmanlıkla varacağı, bir Rabbimin nazârgahıdır gönül…

 

Hayat, zamanla elimizden kayarak gitse de, içinde biriktirdiğimiz gönüllerle bitmez bir hazineye dönüşüyor !Bunu anlamak için ölmeden önce, ölümü, ölümün neden yaratıldığını bilmek, ona göre yaşamak gerektiğine iman edenlerdenim sizler gibi…Ölüm yokluk değil; kazandığımız bir avuç iyilikle, sonsuz alemde karşılığını binlerce kat yaşamak ve Rabbimizin rahmetine ulaşarak, SONSUZ hayatımızı devam ettirmektir. Gönlümüzde var olan imandan  merhametten sızan nurun, huzur kokan Rabbimizin eseriyle, sızan ışığıyla yol alırken kazançlarımızın boşa gitmeyeceğine de iman ediyorum.

 

Eksik olanı, Rabbim tam ederken, kul daha ne isteyebilir ki sonsuz güç sahibi rahmet sahibi olan Rabbi ile olmaktan başka? Bu bir lütuftur SONSUZ HAZİNEDİR karşılılığını veremeyeceğimiz, nasıl verebiliriz ki acizliğimizle!

 

Hayatımız dünyamız tam derken, bir yarım küreye dönüşürken Rabbim duamızla tam dünya ederek ahirette buyur ederek, Rahmeti keremi lütfu affıyla Rahmetiyle…çağırırken nasıl kulak kapatılır ki, Rabbimin Nusret'iyle binlerce kez şükür…Bakmayın bizim dışımızdakilerin dinsizlerin zenginliğine, geçici olan ateş olarak canlarına yapışacak olan demir taş yığını kor alev olarak dönecekse, Rabbim uzak etsin, şükürle kanaatle verdiklerine az olsun helal temiz olsun hayırlısı olsun.

 

Çakıl

Seni düşünürken

Bir çakıl taşı ısınır içimde

Bir kuş gelir yüreğimin ucuna konar

Bir gelincik açılır ansızın

Bir gelincik sinsi sinsi kanar

Seni düşünürken

Bir erik ağacı tepeden tırnağa donanır

Deliler gibi dönmeğe başlar

Döndükçe yumak yumak çözülür

Çözüldükçe ufalır küçülür

Çekirdeği henüz süt bağlamış

Masmavi bir erik kesilir ağzımda

Dokundukça yanar dudaklarım

Seni düşünürken

Bir çakıl taşı ısınır içimde.

 Bedri Rahmi Eyüboğlu

 

Burada dile gelmeyenler gönlümüzde dile gelirken, o huzur dolu sesi ile Rabbimizin rızasına ermek için çabalamak sonsuz bir hazinedir. Rabbim gösteriyor Nur Kuran’da bildiriyor şükür,gerisi derseniz yorgunluk, anlamsızlık, çabasızlıkla geçen ömrün hüsran dolu bakışı diyorum…Gönlümüzde cennetten bir alem ve bizim için değil, cümlemizin varlığıyla olunan bir cennet bahçesi…Yaşarken yan çizenler yan yatarken mezarda hüsran ile kalırken başbaşa,yan çizmeyen yamulsada vazgeçmeyeni karşılayan cennet çiçekleri, Allahu ekber Rabbim büyüksün sonsuz kudret ve güç sahibisin!

 

 Gidişini Anlatıyorum

Sen gidiyorsun ya işine yetişmek için

Saçlarını, gözlerini, ellerini
Neyin varsa toplayıp gidiyorsun ya
Her seferinde bir şey unutuyorsun sıcak
Termometrede yükselen çizgi çizgi
Kim bilir nerelerde soğuyorsun

 

Senin gözbebeklerin var ya kadın kadın gülen
İnsan insan bakan gözbebeklerin
Beni tutsa tutsa gözlerin tutar ayakta
Beni yıksa yıksa gözlerin yerle bir eder

Ne gelirse onlardan gelir bana
Çalışma gücü yaşama direnci
Mutluluk gibi kazanılması zor
Mutluluk gibi yitirilmesi kolay

Bir açarsın ki mutluyum
Bir kaparsın her şey elimden gitmiş

 

Rıfat Ilgaz

 

Bizler sevdiğimiz müddetçe insanız, yoksa başka al benili neyimiz var ki, bizi ahirete taşısın ve mutlu etsin ,vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Bizler Sevdiğimiz Müddetçe İnsanız... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.