31 Mayıs 2021
Pazartesi

Merhaba Matmazel
Sana yazdığım bu kaçıncı mektup artık ben de bilmiyorum. Ne gerek var sanki rakamlarla boğuşup durmanın ha beş olmuş ha yedi. Şu an düşünüyorum da dikenlerle dolu hayat yolunda umutlarım kimbilir ne çok kez tuzla buz oldu, bazen de karaya vuran balıklar gibi çırpınıp durdum. Bu sefer seni bulmak uğruna ne gerekiyorsa yapacağım. İnatçı olduğumu kabul ediyorum, bırak keçiye benzetsinler beni ne çıkar bundan. Eni konu konuşacak laf bulamadılar da sana karşı ilgimi tiye alıp zaar dalgalarını geçecekler.
Pışık yok öyle pes etmek gerekirse Roma'yı da yakarım.

Neyse ne...

Anımsarsan geçen mektubumu yarıda bırakmak zorunda kalmıştım.
Dediğim gibi Matematik köyünün büyüsünü gerçekleştirmek için çaba sarf eden oğlumdan gelen bu ani teklif beni epeyce şaşırtıp, heyecanlandırdı.
Sonrasında da kafamın içinde bir kovan dolusu arı, kelimeler üretip cümleler kurdu.  Beynimin içinde döndü, durdu soru işaretleri ve en sonunda "Çiğdem denemeden bilemezsin" dedim.

Engin'le birlikte iki dirhem bir çekirdek giyindik. Gök mavisi gömleği esmer tenine oldum olası pek yakışır. Kara kaşlarını da sevgiyle bir güzel düzelttim. Sonra pek barışık olduğum aynanın karşısında rengarenk fularımı takıp vazgeçilmez olan kırmızı rujumu tazeleyip hadi çıkalım dedim.

Hazırladığım evrakları da unutmadan aldım ve Halk Eğitim Merkezi'nin yolunu tuttuk. Nasıl bir heyecan, dilim damağım kuruyor, iki lafı toparlayıp konuşamıyorum. 
Matmazel sen de çok iyi bilirsin ben konuşmayı pek bir severim. Sosyal bir kadın olduğum yakın çevrem tarafından bilinir .

Geldik zurnanın zırt deliğine tam öndört ders aldım, aman yarabbim tam otuz küsur yıl sonra nasıl olacaktı...Üstelik esas dilim Almanca olmasına rağmen oldu olacak İngilizce okuyayım "Yaz memur bey" dedim...

Çalış babam çalış, sular seller gibi, öğrenmek mi hadi canım bu işin kolay olmayacağını biliyordum... Ağlaya ağlaya yeniden oturdum derslerimin başına inat ve sabırla.

Bu saatten sonra milletvekili mi olacaksın diyen mi ararsın ya da boşver gez toz hayatını yaşa diye tembihleyen. Kendi bakış açılarıyla konuşmaları gayet normal bir tepki ve bu tarz yorumları pek kaale aldığım da söylenemez açıkçası.

Geldi çattı sınav günü bir güne sıkıştırmışlar tüm derslerimi. Canım Cımbız'ım katarak ameliyatını bile alel acele olmuştum. Sağolsun doktorum bu tatlı heyecanı saygıyla karşılamıştı lâkin elimde bulunan yakın gözlüğüm yetersiz kaldı. İki büklüm o testleri çözdüm ama sonrası bir hafta vücut ağrılarıyla ufuldanıp, veryansın etmekle geçti.

Sonuçlar açıklandı ve on dersimi başarıp dört tane dersten kalmıştım. Evin içinde bayram havası esti. Her zaman olduğu gibi mutluluğumu eşim ve çocuklarımla paylaştım. Cesaret gösterip denemiştim ve en sonunda birkaç gün önce lise diplomamı aldım. Tam tamına iki buçuk yılda mezun oldum. En büyük hediyem annemin sözleri oldu "Sebat ettin ve başardın seninle gurur duyuyorum."

Matmazel Cımbız'ım şimdi cesur olmanın önemini daha iyi anladın sanıyorum. Neredesin bilemiyorum ama bana ulaşmayı denemelisin eğer hâlâ beni istiyor ve önemsiyorsan.
Seni seven dostun 
H. Çiğdem Deniz



( Matmazel Cımbız başlıklı yazı çitlembik tarafından 31.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.