Türk Edebiyatı dendiğinde son dönem Türk Edebiyatı'nda adı ilk sıralarda telaffuz edilen belki de en güçlü şahsiyet Necip Fazıl Kısakürek'tir. Üstad'dır. Şairler yurdu Maraş'ın ülkemize kazandırdığı en büyük edebiyat ve fikir adamıdır. 79 senelik hayatına, buraya sadece isimlerini yazmaya kalksam sayfalarca sürecek eserler sığdırmış olan Üstad, yaşayışı, hayata bakışı ve bizlere kazandırdığı dava şuuruna olan katıksız imanı ile gerçek anlamda bir şahsiyetin vücut bulmuş halidir.
26 Mayıs 1904 yılında hayata gözlerini açan Üstad Necip Fazıl Kısakürek, kaderin cilvesi olsa gerek doğum gününden bir gün evvel 25 Mayıs'ta 1983 senesinde vefat etmiştir. Tam 79 yıllık hayatı boyunca şiirin, düşüncenin ve edebiyatın içinde yoğrulmuş dersek abartmış olmayız. Hayatının ilk yıllarında okumuş bir ailenin evladı olduğundan kitaplarla iç içedir. Çok zekidir. Okumayı öğrendiğinde henüz 4 yaşlarında olduğu aktarılır. Eğitimine ülkedeki yabancı okullarda başladığından iyi derecede Fransızca ve daha sonra Bahriye Mektebindeki lise eğitiminde de çok iyi derecede İngilizce öğrendi. Böylece yabancı eserleri de okuma ve inceleme imkanı oldu. Yüksek tahsil için gittiği Fransa'da aileden, Türk örf ve geleneklerinden uzak kalmanın ve okuldaki arkadaşlarının tesiriyle kötü alışkanlıklar edinse de hayatının bu sürüncemeli ama her şeye rağmen yine de üretken olmayı başardığı ilk dönemi 1934 yılına kadar sürmüştür.

1934 yılında Nakşibendi tarikatı şeyhlerinden Abdulhakim Arvasi Hazretleri ile tanışır ve hayatı tamamen değişir. Geçmişinde biriktirdiği tüm hatalarını terk eder ve gerçek anlamda Müslümanca bir hayat ile şereflenir. Tarih, İslam tarihi ve dini ilimler yanında hukuk ve felsefe alanlarında da derin ihtisas edinir. Entelektüel birikimi öylesine genişlemiştir ki eserlerini okuduğunuzda onu ilk çağ filozaflarını kronolojik sırayla anlatırken ve etkilendikleri fikirleri tefsir ederken görebilirsiniz. Ya da tarihi konularda aktarımlar yaparken bunları İslami ölçülere göre de değerlendirdiğine ve yaşadığı döneme uyarlamalar yaptığına şahit olursunuz. İman ve Aksiyon kitabında Erzurum konferansındaki konuşması yer alır. Ancak buna bir konuşmadan çok bir Diriliş çağrısı ve bir manifesto denilebilir. İslam'ın bu ülkede yeniden yükseleceğini ve bu süreçte gençlere düşen vazife ve sorumluluklarını öylesine güçlü ve etkili bir biçimde seslendirmiştir ki o konferansta yaptığı konuşma bugün dahi okuyan ya da kayıtlardan dinleyenleri yerinde titretmeye yetmektedir. 

O, kendi ifadesiyle Müslüman gençlerin diriliş destanını yazmıştır. Ama öyle bir yazmıştır ki her alanda verdiği eserlerle Milli gençliği, şiir, edebiyat, tarih, sinema, tiyatro, hukuk, neşriyat ve din alanlarında tek başına yetiştirmeye muktedir bir kitaplık miras bırakmıştır. Elbette ki böylesine üretken, direnişçi, devrimci ve milliyetçi bir fikir adamının sevmeyeni çok oldu ama o kendisini öylesine donanımlı yetiştirmişti ki karşısına onunla boy ölçüşebilecek düzeyde ne bir şair ne de bir düşünür çıkmıştır. Kendi mecrasından Sezai Karakoç Üstad dahi, ki günümüz dünyasının yaşayan en büyük şairi kabul edilir, onu methetmekten geri durmamıştır. Onu okumayanlara, hayatını bilmeyenlere tavsiyemdir. Hiç değilse yirmi küsur yaşında nihayete erdirdiği Kaldırımlar şiirini, Zindandan Mehmet'e Mektup şiirini, Peygamber Efendimizin hayatını anlattığı en güzide eserlerinden Çöle İnen Nur'u, İman ve Aksiyon kitabını mutlaka okusunlar. Çile'yi başucu kitabı yapsınlar. Emin olun hayatlarına çok şey katacaklardır.

Bugün 25 Mayıs 2021 ve Üstad'ın vefatının 38. sene-i devriyesi. Bu vesileyle bir kez daha kendisini rahmetle yâd ediyorum. Kabri nur olsun. Ruhuna Fatihalar okuyalım.

( Üstad Necip Fazıl Kısakürek başlıklı yazı Mahmut Uzun tarafından 25.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.