''Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Sarı, son günlerde Marmara Denizi'nde görülen müsilajın (deniz salyası) balık popülasyonunu tehdit ettiğini söyledi.'' BASINDAN


''Onlarca balık, özellikle sazlıkların olduğu bölgede kıyıya vurdu. Hürriyet Ankara okurlarının ihbarı üzerine gittiğimiz gölde, balık ölümlerini fotoğrafladık. Balıkların kötü kokuya neden olduğunu da tespit ettik. Gölde belli dönemlerde balık ölümlerinin yaşandığını belirten vatandaşlar, ilgili kurumlarca bunun nedeninin araştırılmasını ve önlem alınmasını istedi.'' BASINDAN


Durum ortada ve çok vahim, hatta korkunç boyutlarda. Aslında bu insanın insana yaptığı en büyük kötülüklerden. Marmara Denizi ve Mogan Gölü ki diğer adı da Gölbaşıdır, can çekişiyor, büyük bir alarm veriyor, anlamasını bilene...


Bu işin buraya bu şekilde geleceği belliydi zaten. Yıllar yılı bir çok sanayi kuruluşunun ve dahi binaların kanalizasyonu Marmara Denizine aktı aktı kirletti... Biz ne yaptık sadece seyrettik, deniz alır götürür dedik. Ama buraya kadarmış. Yakında Marmara'nın salasıda okunur...


Siz ormanları tarla açmak, otel yapmak, villa yapmak uğruna yakarsanız, ondan sonra memlekete niye yağmur yağmıyor diye de hayıflanmayacaksınız. Beddua da okusanız sonrasında iş işten geçmiş olacak haliyle...


Tamam, madenlerimiz var, altında bunlardan birisi, ancak bunu tabiata zarar vermeden yapmayı denemek lazım. Her zaman için memleketin üstü altından daha değerlidir unutmayalım ki... Çevre Bakanlığı diye de bir bakanlığımız var. Ne işe yarıyorsa artık?


İntikamı çok kötü oluyor ve bundan sonrada olacak tabiat ananın. Vicdan sahibi insanların yürekleri sızım sızım sızlasa da rant ve para peşinden koşanların ise biliyorum ki yürekleri milim titremeyecek. Elimizde çorak bir memleket dilimizde ise yitirdiklerimize ağıtlar... Marmara ya da Mogan'a da ve daha bir çok güzelliklerimize de içimiz buruk ve hüzünlü bir şekilde bakacağız... Kızılderilinin dediği gibi her şey elimizden gittiğinde insanoğlu paranın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacak...

( Tabiatın İntikamı Bunlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.