... her ne kadar Fethiye'ye ye bir aylık tatil için gelmiş olsam da istanbul'u ara sıra o yaşadığım enstantaneleri düşünmeden edemiyorum , şimdi kısa bir anı yazmakla yetineyim aklımdan geçiriyorum sesli düşünüyorum : iskeleye ip atan vapur ve taşıdığı insan hikayeleri kadar su üzerindeki martılarla olan seyri de bu şehrin güzelliklerinden biri ,insan hangi birini yazacağına yetişemiyor ,vapurda martılara simit atmak keyfi başka hangi şehirde yaşayabilir ki insan..hava soğudu birden ,çengelköy çınaraltı kalabalığı dağıldı bu yüzden , fakat boğazın gizemli akışı durdurulamaz bir çekicilikte ,insan yüzlerindeki sevgi bakışları günün soğukluğuna rağmen akılda kalan sıcak güzelliklerdi... küçük bir sahil kasabası gibi ne zaman çay simit yemeye gelsem,ara sokakları taşlı ve sevimli sıcacık,farklı yerlerden sahile akan dar sokakların modern kentin acımasız çirkin ve kıyıcı inşasının ötesinde masalımsı bir fotoğraf misali insanı etkiliyor,çınar ve sahil ve balıkçı sandalları ve oluşan dalgaların dansı,evet hepsi ve daha fazlası böyle güzelliklerin içinde çengelköy sahili.....kadıköy' mü,üsküdar mı? denildiğinde nasıl bir sıcaklık veya doku olmalı ki her nedense üsküdar içimizden bir dost,aileden biri gibi nasıl da yakın ve güven verici sıcak duruyor, bu güzel şehri , modernizmin çılgın kuleleri ve insanın ruhunu ve zamanını gasb eden yırtıcı AVM leri kirletirken temiz insan bulmakta ne kadar zorlandığımızı zaman sonra fark ediyorduk.....akşam oluyor,soğuk ve serin hava buz kesiği gibi insan yüzünü çiziyor havayı anlamak adına açtığım pencereden başımı çıkartmamla neye uğradığımı anlamştım ama geç kaldım,gözlerim,yüzüm ve başım iyice soğumuş havanın kuşatması altına girmişti , rüzgarın da devam ettirdiği hava odaların havalanmasına pişman ettiriyordu ,ne çabuk üşümüştüm ,uzakta ışıklarını yakan istanbul'un beli belirsiz akıbeti her şeye rağmen sevimli ve gizemli ,bugün uğradığım çınar altının çınarı budanmış saçını sıfıra vurmuş insan gibi hiç alışık olmadığım şekilde bakıyordu ,evet bomboş bakıyordu hiç bir heyecanı kalmamış gibi....üzüldüm ve döndüm...


2021/
mustafa kaya
( Hatırlayınca başlıklı yazı cirik tarafından 14.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.