Yanlış hatırlamıyorsam 80'li yılların ya ortası veya ikinci yarısı. Ürgüp Lisesi Kütüphanesinde rastladığım Çiçekler Büyür adındaki kitabı okumaya başladım. Gece 11 gibi kitabın son sayfalarını okuyup bitirme çabasındayken boynumun tutulduğunu hatırlıyorum. Kitap Emine Işınsu'nun yazdığı bir kitaptı ve Bulgaristan Türklerinden bahsediyordu. Kitabın kahramanı İlay isimli bir kızdı. Yazının başlığı bu yüzden İlay'ın annesi. Edebiyat tarihimize iz bırakmış yazarlarımızdan Emine Işınsu vefat etmiş. En son Alzheimer hastası olduğunu ve unutmaktan çok korktuğunu okumuştum eşiyle yapılan bir röportajda. Cenabı Mevla rahmet eylesin, taksiratını affeylesin.
Merhumun Ülkücü Milliyetçi gençliğin üzerindeki emeğini takdir etmemek mümkün değil elbette ki.  Benim asıl aklıma düşen şu: Emine Işınsu'nun ardından kimler taziye yayınlayacak. Milliyetçi olduğu için görmezden gelinip üç maymun mu oynanacak. Olursa şaşırmam.   
( İlayın Annesi Öldü. başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 6.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.