Yunus Emre, şiirleriyle insan ve doğa sevgisi, hoşgörü, kardeşlik ve barış kavramlarını 
en duru Türkçe anlatarak dil, din, ırk ayrımı gözetmeksizin tüm insanlığa seslendi.

Yunus Emre, 'Yetmiş iki millete bir gözle bakmak' ilkesi ve evrensel insani değerler üzerine inşa ettiği felsefesiyle dünya hümanizmine katkılar sağlayarak insanları ortak değerler etrafında birleştirip çağının çok ötesinde bir şair oldu.

UNESCO, toplumlar arasında barışı, anlayışı ve yakınlaşmayı geliştirmek için üye devletlerin evrensel öneme sahip kişilerini veya tarihi olaylarını, anma ve kutlama yıl dönümleri kapsamına alıyor. 

UNESCO, bu özellikleri nedeniyle 2021 Anma ve Kutlama Yıl Dönümleri'nde Yunus Emre'nin vefatının 700'üncü yıl dönümüne de yer verdi. 

Yunus Emre'nin doğumunun 750'nci yıl dönümde 1991'de UNESCO Anma ve Kutlama Yıl Dönümleri'nde yer almıştı.

BU ŞİİR BÜYÜK OZAN YUNUS EMRE'YE İTHAF EDİLMİŞTİR.

Olmaz

Aşkmış Kays'ı mecnun yapan sevda varsa rahat olmaz.
Kâh yanarsın kâh donarsın el ayakta sıhhat olmaz.

Azm-i sefer etsen bile geçtiğin yol sırat olmaz.
Beyaz atlı olsam desen üzenginde kırat olmaz.

Yol uzundur dönemezsin dönsem desen takat olmaz.
Ecel hakmış dersin ama, koca ömrü sil at olmaz. 

Çeke çeke uzatırsın sünen ipten halat olmaz.
Sıkı sıkı sarılırsın atsam desen al at olmaz.

Günler gelip geçer gider, ay, yıl olur vuslat olmaz.
Fermanname beklersin de hak edene berat olmaz.

Yüzün şişer gözün şişer bakılacak surat olmaz.
Küstürürsün silueti güzel diyen mirat olmaz.

Zincirlenmiştir yüreğin istesen de firkat olmaz.
Takılırsın bir yerlerde koşamazsın sürat olmaz.

Nöbet tutsan gecelerde elde çiçek erat olmaz.
Can olursun candan yakın çok istersen murat olmaz.

Yunus gibi dost ilinde, avareysen hasat olmaz.
Ciğerini dağlasan da kader ile inat olmaz.

"Yedi tamu" bekler seni cehennemde ter at olmaz.
Kaybedersin benliğini kazanç yoksa irat olmaz.

Kul Fikret'im göz yaşıyla, Dicle olmaz Fırat olmaz.
Al canımı  Rabb'im dersin yeni baştan yarat olmaz.

Mehmet Fikret ÜNALAN (Kul Fikret)
01 Mayıs 2021 Saat 19.05 (Yasaklı Günler)
Güzelçamlı/Kuşadası

( Olmaz başlıklı yazı MehmetFikret tarafından 2.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.