Eski kıdemli dolandırıcılarımızdan ünü kıtaları aşmış meşhur Sülün Osman Abimiz vardı...Yaşadığı yıllarda İstanbul'un yarısını saf ve sade vatandaşlara sattığı söylenirdi... Neler neler kakala........ pardon satmış bir dolu insana. Galata Kulesini, tramvayı, kent meydanında ki saatleri, satmadık bir şey bırakmamış kısaca İstanbul'da ne var ne yoksa hepsini okutmuş...


''Osman Sülün'ün, 20 Nisan 1962'de hapisteyken ‘Alınteri ile Yaşamak’ konulu konferans verdiği söylenmektedir. Hayatı ve dolandırıcılıkları birçok filme konu olan Sülün Osman, kitapta geçen bir sözün manevi duygularını rencide ettiği gerekçesi ile Aziz Nesin’e dava açmıştır.'' Herhalde Aziz Nesin de bu davaya kıçı ile gülmekten ölmüştür, diye düşünmeden edemiyor insan...


1923 doğumlu olan Ziya Osman Sülün, namı diğer Sülün Osman 1984 yılında hayata veda etmiş. Tabi ki rahat uyu büyük dolandırıcı mezarında, demiyoruz, ancak, senin pabucunu dama atacak kadar büyük dolandırıcılar, torunların çıktı, yurtta, onları bir görsen şimdi, inan ''Ben bunların yanında çok namuslu biriymişim.'' bile dersin...


Kısa bir zaman önce meşhur Tosuncuğumuz Mehmet Aydın, Çiftlik Bank ayağıyla sağdı sağdı durdu bizim saf vatandaşlarımızı. Son model arabasıyla asfaltı ağlatıyor Güney Amerika'da bir yerlerde... Şimdi de kripto para vurguncusu bir kardeşimiz, ne kardeşi yahu dilim sürçtü işte, fazla uyanık geçinen Faruk Fatih Özer diye de bir alçak, iki milyar dolara yakın bir para ile adeta ışınlanarak başka bir ülke de soluğu aldı...


Mübarek Ramazan Ayı, şimdi ben bunlara tam tekmil bir sövsem günaha girerim ya, en iyisi yine Allah'a havale etmek galiba, hem havale ücreti de yok. O tarihte Sülün Osman Ağabeyimizin hüplettiği para, bunların götürdüklerinin yanında, devede kulak gibi kalıyor... Hatta devede kulak memesi de denilebilir...


Ne demiş atalarımız, ''Keser döner sap döner gün gelir hesap döner.'' Mutlaka bir yerlerden çıkar yaptıkları, çıkacak bundan hiç şüphemiz yok. Siz Allah'a havale edin, O, havale ücreti de almaz... Sanırım bundan sonrada bu tür oluşumlara para yatırmayı düşünen insanlarda yapacakları yatırımı daha bir akıllıca ölçüp tartacaklardır...

( Sülün Osmanın Torunları Ona Rahmet Okutuyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.