Yanılgılarımızın Sokağa Sessizliğiyle Yansıması!

 

Bu aralar kendimizle evimizde pandemi den dolayı baş başa kalırken, dünyanın ve içindeki masumların saf yüzü, biraz bizden ve dünyadan uzak olduğunun idrakine varabiliyor muyuz acaba? Ben uzun düşüncelerden sonra, ne kadar uzak olduğumu anladım, başımı pişmanlıkla elimden fazla gelmeyen çare ile üzüntü içinde acizliğimle kaldım! İşte bizlerin kendimize yakın diğer insanlara uzak kalışımızın hazin kaçışı, bizi sokakları yalnız ve sessizlikle kapladı ve hala bunun farkında hiç değiliz! Sokakların gönüllerimiz gibi boş kalmasının feryadını, buna rağmen bir insana tesadüf ederek yolda karşılaşırken kaçışımızın yansımaları, maalesef tebessüm etmek isteyen üzgün bakışlarımız kaçışlarımız gözlerimin önünde gitmiyor ve bizler hala bunca pandemi den, sokakların sessizliğine rağmen sessiz kalışımızın farkında hiç değiliz!

 

Halbuki bizler iman edenler olarak, sağlam gönlümüzün olmaması nedeniyle imanı kendimize göre yorumlayarak özünü bir kenara atarak fevkalade bir adam değiliz yani, kimisi fevkale de olsa da, geride kalan o fevkale de olmayanlara karşı çıkmayarak, birlik içinde yaşamayarak, pek alelade, çok fazla hususiyeti olmayan, her gün etrafımızda yüzlercesini görüp de bakmadan geçtiğimiz sessiz bakışlarımızla sessizliğin içine gömülmüş insanlardan biriyiz! Hayatının bildiğimiz ve bilmediğimiz taraflarında, mutlaka bizi bekleyen insanlar mevcut iken bizler o sefil hallerini görünce, acaba bunlar neden böyle yaşıyorlar diye sorarken, bunun sorumlusunun biz insanların olduğunu unutarak yaşamayı seçiyoruz? Oysa Pandemi hak Mevla dan bir uyarı ikaz,iken dünümüze bakınca bugünümüze çeki düzen vermek adına gel gör ki hiç umursayanımız dahi yok!

 


Bazen bende böylesi yanılgılara düşüyorum! Hangi mantık, hangi düzen bunların yeryüzünde dolaşıp nefes almalarını rahat yaşamalarını istemiyor derken, gözyaşı içinde kalıyorum acizliğimle, Rabbime koşuyorum duamla! Rabbim beni gönülden feryat eden kardeşlerimizin refahına dair cümleleriyle tanıtıyor zaten sizler gibi…Yine 4 günlük sokağa çıkma yasağı başlıyor bugün, az gönül gözüyle bakın dinleyin sessizliği insan sesine ne kadar muhtaç sokaklar ve bizler insan neşesine, bizlerin sessizliğiyle bu âlemin tezahürlerini yani görüntüsünü dışarıya verirken, yansımasında ki sessizliği ihtiyaç duyduğumuz birlikteliğimizin eksikliğini dünden eksik bıraktığımızı hatırlatmasıyla, boş gözlerle değil gönül gözüyle  bakıp onların manen yaşayamadıklarımızın eksikliğini tamam edenlerden olmamızı isterken, tamamlayanlardan oluruz inşallah, Rabbimde bizleri bu musibetten mutlak güç kudretiyle kurtarır inşallah, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Yanılgılarımızın Sokağa Sessizliğiyle Yansıması... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 23.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.