Aşk.! Nedir ❓

Sordum güle aşk nedir ❓
Aşk sevdalı gönüllere yar olmak,  arılar ile dans etmektir, bazen de naz etmektir, karıncayı yuvasından çıkarıp şu şeyda bülbülünün nağmeleri olmaktır.!

Sordum bülbüle aşk nedir ❓
Aşk bahar demektir, meltemleri esince vuslatın hasreti ile nazlı güle meftun olmaktır, açılmasını beklemek, dikenleri dinlemeden sevdasında feryat figan edip gece gündüz garip garip ötmektir.!

Sordum bahara aşk nedir ❓
Burcu burcu kokan rengarenk dağlarda al yemişler, açan ipekli kanatlı kelebeklerin bayramı ve her kışın ardındaki sıcacık güneşin doğuşudur.!

Sordum güneşe aşk nedir ❓
Aşk; karın esir aldığı dağları ve bağları buzdan kurtarmaktır. Üşüyen kuşlara yuva olmaktır. Karanlıkları silmek, güne sıcak bir bakış vermek ve bulutlar arasından gülümsemektir.!

Sordum bulutlara aşk nedir ❓
Masmavi göklerde rüzğara el sallamak, bezen şimşekleri arkasına alıp yağmuru davet etmektir.!

Sordum yağmura aşk nedir ❓
Hüzünlü gönüllere serpişmek, gözyaşlara karışıp yanaklarda süzülmek, yüreklere doğru akıp gitmekdir.!
 
Sordum yüreklere aşk nedir ❓
Aşk odur ki muhabbet yolunda tökezleye tökezleye ilerlemektir, latif olan, pahası biçilmez, hasreti bitmeyen bir yaşamdır. Ona varınca  memnun, varmayınca mahzun olmaktır.! Aşk miraçtır , kanatsız uçmaktır,candır, canandır, muhabbettir, huzurdur, mutluluktur, barıştır, dostluktur, birliktir, güçtür, sevgidir, saygıdır, hürdür, güvendir, uğruna ölmektir, yanıp kül olmaktır.!
Ve yanmış, yaralanmış yüreklere Lokman Hekim olmaktır.!
Aşk hasrettir, bir deryadır denizdir Okyanusta yüzen balığın karnındaki Yunus'dur. Yana yana tutuşmuş, köz olmuş, dumansız bir ocaktır, kor gibi yanmaktır, yare susamaktır. Musa'dır; firavunlara meydan okumaktır. İbrahim'dir; ateşlere korkmadan girmektir. İsmail'dir; bıçağın altında şevk ile yatmaktır. Yusuf'tur; kuyulara zindanlara düşmektir. Yakup'tur; ağlaya ağlaya gözlerini feda etmektir. Eyüp'tür vücudundaki kurtlara sabretmektir. Çoban Veysel'dir; heyecan ve sevinç gözyaşlar ile çölleri aşıp aşka dost olmaktır, görmeden  karşılıksız sevmektir. Bilal-i Habeş'dir; kızgın çöllerin ortasında demirden yelek giymek taş yığınlarının altında aşka sarılmaktır. Ebu Bekir'dir; uğrunda ciğerleri kavrulup yanık kokusunun taa komşusuna kadar gitmesidir. Ömer'dir; adaletinden terazisinden asla şaşmamaktır. Osman'dır; ruh ve ihlas ile Kur'an'ı inci gibi tane tane okuyup kanını ayetlerin üstüne damlatmaktır,  ruhunu teslim etmektir. Ali'dir;  kılıcına söz geçiremeyen ebucehilleri yerlere sermek, aslan gibi gazada cihat etmektir, uykusuz kalmaktır, gecesi gündüz olmaktır. Hüseyin'dir; aç sussuz haldeyken yezitlere karşı savaşıp uğruna yüz yirmi dört başını feda etmektir. Meryem'dir; iffetini edebini korumaktır. Maşita'dır; kaynar kazanda can vermektir. Haticetül Kübra (Tahire) annedir; zahmetli ve dikenli yollarda  yürüyerek tereddüt etmeden varını yoğunu feda etmektir, kemale ermektir. Fatıma annedir;  elleri nasır tutmuş her yokluğa, her çileye  katlanmaktır. Rabia'dır;   köle pazarında satılıp nice işkencelere, zülumlere maruz kalmaktır, karanlık gecelere sabretmektir.!

Sordum geceye aşk nedir ❓
Aşk ay ile yol almaktır, yıldızlar ile beraber samanyolu olup yürümekdir.!

Sordum ay'a aşk nedir ❓
Karanlıkları arkasına almak, yıldızlar arasında yetim öksüz gibi yalnızlığına eş olup o sevdalara doğru akıp gitmekdir. Hiç bir deftere kitaba sığmayan kalemlerin yazamadığı bir yardır..!

Fatma Alageyik.
( Aşk Nedir... başlıklı yazı Fatma Bacı tarafından 19.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.