Ne güzel bir aydır Ramazan, ne güzel bir ibadettir oruç... Mideniz dinlenir sıhhat bulur, ruhunuz arınır sıhhat bulur, yardımlaşma duygularınız tavan yapar. Ağzınızdan daha az kötü söz çıkmasına dikkat edersiniz. Velhasıl saymakla bitmez Mübarek Ramazan Ayının faziletleri...


İçki ve sigarayı diğer zamanlara nazaran azaltır veya hiç elinizi sürmezsiniz. Bir çok insanın Ramazan Ayında sigara bıraktığına şahit olmuşumdur. Sabır ve şükür imtihanıdır Ramazan ve oruç ikisi birlikte... Rabbim mükafatını kat kat vereceğini söylüyor sabredenlere ki O asla sözünden caymaz...


Bu gün bir çok İslam Coğrafyasında kan ve göz yaşı var. Oluk oluk Müslüman kanı akıyor. Diğer din mensuplarının yaptıkları ayrı bir dert, bir Müslüman Müslüman kardeşinin kanını akıtıyor. Hani nerede o zaman Kur'an'ın ''Müminler kardeştir.'' emri, düsturu? Ne çabuk unutuyoruz, parçalanıp, bölündükçe, emperyalistlerin oyuncağı olduğumuzu ve bundan sonrada olacağımızı...


Ey oruç Ramazanda da Ramazandan sonrada, ne olursun tut beni. Tut ki hırslarımı dizginleyeyim, dünyada benden başka da yaşamaya layık canlılar olduğunun bilincine ve erdemine varayım. Ey oruç sıkı tut beni, hem de çok sıkı tut ki mazlumları görünce yüreğim sızım sızım sızlasın, zalimlere lanet okuyayım...


İnsanoğlu olarak, kirlerim var, dağ gibi günahlarım var, Rabbimin karşısına çıkmaya ne cesaretim, ne de yüzüm var, ama az da olsa çabam var, takdir eder mi Rahman ve Rahim olan Allah'ım, orasını artık kendi bilir. Biz onun bize bildirdiklerinden gayrısını bilemeyiz.


Zaman daralıyor, zengin ya da fakir, güçlü ya da güçsüz, uzun ya da kısa, yakışıklı ya da çirkin, hepimiz aynı yolun, ahiret yurdunun yolcusuyuz. ''Azık hazırlayın.'' diyor Rabbim, işte en büyük fırsat mübarek Ramazan Ayı. Nasıl geldiniz kırk, elli altmış, yetmişli yaşlara, bir düşünün. Sadece ''Oyun ve eğlenceden ibaret bir dünya hayatı.'' önümüzde dururken, sonsuz bir hayat olan ahiret de gün geçtikçe bize, biz de ona adım adım yaklaşıyoruz. Kimse kimseyi kurtarmayacak ve Rabbimin dilemesi dışında kimse kimseye şefaat de edemeyecek. Bir silkinin kalkın gaflet uykusundan, hepiniz için dua ediyorum, içinizden geliyorsa siz de sevdiklerinizden duaları esirgemeyin. Bir daha söylüyorum ''Ey oruç tut da bir daha bırakma beni.'' nefsimle baş başa...

( Ey Oruç Tut Da Bir Daha Bırakma Beni başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.