Yani çok tuhaf , bu seneye kadar unutarak bir şey yemek konusu hiç başıma gelmemişti gençken olurdu fakat son 30-40 yıl hiç hatırlamam , bu ramazan ilginçtir ilk gün iftara iki dk.var , mutfağa geçmiştim öncesinde hadi ramazan oruç hakkında soru cevaplı bir kanal olsun demiştim , vatandaş soruyor annem yaşlı ve oruç tutmaya hiç imkan ve hali yok, fidye vermek istiyoruz olur mu ? diye soruyor , bizim mübarek hoca ‘’ asla olmaz , tutacak orucunu, hasta ise ramazan dışında kaza edecek illa ki eksiğini tutacak’ yazık vatandaş tekrarlıyor hocam tutma durumu yok çok yaşlı halsiz bi durum , bizim hoca: ‘ hayır tutacak fidye olmaz..’ , ya hu bu hocalar Allah’a din mi öğretiyorlar bu nasıl bir cevap , tutulamayan orucun kazası tutma gücü kuvveti yerinde olanlar için geçerli , adam gayet sağlıklı ama hastalanmış veya ağır uzun bir yolculuğa çıkacak tutmayabilir ve sonra kaza eder , dinin gerçeği bu , hem ağır hasta halsiz hem ileri yaşlı bir kadın veya erkek ,oruç tutma gücü olmayan böyle yaşlılar zaten çocuk gibidirler mükellef değillerdir oruç tutmaz kaza da gerekmez fidye zaten hiç olmaz , yani böyle konuşan hocalar insanı dinden imandan eder çünkü hem dinin aslına uymuyor cevap hem de akla , İslam ve bu dinin sahibi Allah’ı bu hocanın kendisi hiç anlamamış ,gaddar ve zalim mi Allah oruç ibadetini böyle ağırlaştırsın insana ,yolcuya ve hastalık halinde tutmayabilir iznini veren Rabb’im neredeyse komaya girmiş bitkisel hayat içinde bilinç şuur kaybı yaşayan yaşlılığın zirvesindeki insandan oruç tutmasını mı isteyecek, insana ve hayata konulan yasalar Sünnetullah’tır ve hiçbir çatlak uyumsuzluk çelişki söz konusu değildir, ama bizim bazı konuşmacı hocalar insan hayat varlık gerçeğine aykırı ne varsa savuruyor sallıyor Allah’a din öğretmeye kalkıyor …işte bu can sıkıcı cahilane konuşmacı hocanın bilgisizliğine çok kızdım canım sıkıldı yerimden kalktım mutfağa geçmiştim bu halimle, olgunlaşan kıyma üzerine yumurtaları kırdım dibi tutmasın diye de karıştırıyorum kısık ateşte ama kafam öyle şişti ki kızmaktan kimyam bozuldu demek , ne yaptığımı bilmeden nedense tahta kaşık üzerinde olan kıymalı yumurtalı iftarlıktan güzelce yedim tabi aklıma oruçlu olmak ,ramazandı iftarı beklemekti hiç gelmedi ve mahalle camisinin akşam ezanı okundu hala anlamadım ta ki TV de okunan ezanı fark ettim oruçlu olduğumu anladım , nasıl derin acı bir hüzün burukluk başımdan aşağıya kaynar sular gibi , işte ilmihallerde orucu bozmayan maddelerden biri şekil A da gelişen benim yaşadığım gibi unutarak atıştırmak budur ve unutarak yemenin çok çeşitleri de bilinmektedir.. içten samimiyetle Allah emretti diyerek iman ile orucunu tutan müslüman insanlara selam olsun ,Rabb'im ibadetlerimizden kulluğumuzdan razı olsun. Amin..


14.04.2021
mustafa kaya
( Ramazan Günlüğüm - 1 başlıklı yazı cirik tarafından 15.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.