Karadenizde gemileri batmışlar gibi, kara kara düşün akıbetini!
Bükülmeden, pazılı güçlü bileğin, soldurmadan, felek benzin betini!
Rızkı bedeninde olan, envai türlü haşareler, yemeden kabirde nazik etini!
Çalış çabala, insan gibi yaşa, maddi manevi değerlerini!

Unutma ölüm öldürülmüyor, istesen de, istemesen de sen de bir gün öleceksin!
Nasıl yaşamışsan, en ince noktasına kadar hesabını bir bir vereceksin!
Sadece ve sadece dostlarına, rıza-i Lillah için gidip geleceksin!
Çalış çabala, insan gibi yaşa, maddi manevi değerlerini!

Zifiri karanlıklarda, yuvasına giren, çıkan kara karıncadan, haberdardır Allah!
Sen sen ol, gönül kırma alma hiç kimseden vebal ile ah!
Gerektiği gibi yaşamamışsan, nefsin şeytani heves ve arzuları, olur sana kabirde timsah.
Çalış çabala,insan gibi yaşa, maddi manevi değerlerini!

Kıldan ince, kılıçtan keskin sırat köprüsünden, geçerken halin nice olacak!
Gönlün, tarifsiz heyacan ve korkularla dolacak!
Emri-bil maaruf neh-yi anil münkeri yapmamışsan zebaniler seni bulacak!
Çalış çabala, insan gibi yaşa, maddi manevi değerlerini!

Viyana kapılarına kadar, at sırtında, abdestli giden atalarımızın, sızlatma kemiklerini!
Sen, mert ve babayigit abidesisin, er meydanında büktürme bileklerini!
Bu emanet canın, teninde oldukça,  
Çalış çabala, insan gibi yaşa, maddi manevi değerlerini!

Bakmakla yükümlü olduklarına, asla ve asla bir lokma bile haram yedirme!
Seni, canı gönülden seven dostlarına, güler yüzlü ol yüzün çevirme!
Ne pahasına olursa olsun, birine söz verdiğinde, sözünden dönme!
Çalış çabala, insan gibi yaşa, maddi manevi değerlerini!

Fikri güzel, gönlü güzellerin asil gönüllerine gir, insanı cennetlik eden tahtını kur!
Sana ihtiyacı olan dostlarının, hal ve hatırlarını, durma hemen çok içten sor!
Bir işi yapmadan önce, ince ele sık doku ki, yandırmasın seni, baki âlemde nar!
Çalış çabala, insan gibi yaşa, maddi manevi değerlerini!
07/Nısan/2021







( İnsan Gibi Yaşa Maddi Manevi Değerlerini başlıklı yazı sadeceo tarafından 7.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.