''Artvin Yusufeli'nin Dereiçi köyünde yangın felaketi yaşanıyor. Yangınla ilgili İçişleri Bakanlığı açıklamasında "Artvin - Yusufeli İlçemize bağlı 170 haneli Dereiçi Köyü’nde bir evde başlayan yangın diğer evlere sıçramıştır. Gerekli müdahaleler AFAD koordinasyonunda yapılmaktadır. Can kaybı bulunmamaktadır.'' BASINDAN


Güzel yurdum ata, baba toprağım Artvin'in Yusufeli İlçesinin Dereiçi Köyünde bir yangın felaketi yaşandı. Buradan bütün hemşerilerime geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın diyorum...


O köyde ki bütün hemşerilerim bir anda kenetlendiler vücudun bütün uzuvları gibi bir araya geldiler. Evleri yanan amcalarımız, dedelerimiz, abilerimiz, ablalarımız yakınlarının evlerine taşındılar hemen. Böyle bir dayanışmayı başka başka yerlerde zor görürsünüz. Hakikatlidir bizim Karadeniz insanı...


Devlet yardımı ayrı, yurdun her tarafından Artvinli ve Karadenizli hemşerilerimiz ayni ve nakdi yardımlarla adeta Dereiçi Köyüne yağmur olup, rahmet olup yağdılar. Bunları unutmak ne mümkün. Taşın altına elini koyan herkese minnettarız Artvinliler olarak...


Bir iki gün önce de kıymetli hemşerilerim ''Ne olur artık yardım göndermeyin.'' diyerek ayrıca bir kere daha bizleri gururlandırdılar... Ne mutlu ki böyle bir memleketin evlatlarıyız.


Buradan bütün hemşerilerime tekrar geçmiş olsun derken büyük bir dayanışma örneği verdikleri ve bizleri gururlandırdıkları için hepsinden Allah razı olsun diyorum. Değerli şairimiz Ruhan Odabaş'ın o çok sevilen şiirinden bir kaç pasajla yazımızı noktalayalım...



Ben Artvin'im dostlar bensiz olmaz…

Sirya’da şarabım asma dalında,

Bundandır başının dumanı genyanın

Bundandır yalpalanması Çoruh’un;

Ben Artvin'im dostlar bensiz olmaz…

Ardanuç’ta kaleyim yüzyıllar saklı taş duvarlarında,

Berta köprüsüyüm selam durur mehredin eserleri

Efkar tepesinde bir delikanlı al yazmasını dişler yavuklusu,

Ben Artvin'im dostlar bensiz olmaz…



Ruhan Odabaş

( Bu Da Hemşerilerimin Dayanışması başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.